  • Data: 2018-06-21 12:43:08
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: nadir <n...@h...org> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-21 o 11:25, Myjk pisze:

    > Tylko na co, na benzynę?

    A skąd mam wiedzieć? To ja pytam czy benzyna się już upowszechniła skoro
    gaz jest bardziej trujący/toksyczny.

    > ...to sobie może zwiększyć. Ale większość i tak nadal twierdzi, że z gazu
    > taniej (no i w sumie fakt, bo jak się ma rurę z gazem, to nowa kuchenka
    > gazowa jest tańsza) i lepiej (sic!) smakuje. Że się "trochę" syfi, trudno.

    A jak ma sobie zwiększyć jak do mieszkania ma położony kable aluminiowy,
    który ledwo wytrzymuje 20A?

    > Wiele lat temu zamontowano w blokach gaz, bo:
    > a) był tani

    Montowano bo pojedynczy palnik ma moc od 1,5 do 2,5 kW, przeciętna
    kuchenka ma takich palników 4, dolicz do tego piekarnik i zobacz jakie
    musiałbyś zapewnić przyłącze elektryczne.

    > b) nie było wtedy indukcji

    Ale indukcja, to jest raczej zamiennik płyt/kuchni oporowych, a takie
    już wtedy były.

    > Już twoje zapytanie dlaczego ludzie nie zmieniają gazu na benzynę do
    > gotowania było nasączone absurdem, teraz to już kompletnie odpłynąłeś z
    > głupkowatym porównaniem. Zapytaj się jeszcze dlaczego dostawcy mają
    > samochody transportowe z takimi dużymi pakami, skoro mogą jeździć Sejczento
    > który jest oszczędniejszy i wszędzie się zmieści.

    No to są tymi ignorantami czy nie?

    > Po pierwsze podpal benzynę na palniku tak jak gaz, z wysterowaniem, z
    > zachowaniem zasad bezpieczeństwa, etc.

    Ale że co, nie da się podpalić benzyny i sterować? Mam opalarkę na
    benzynę, która ma chyba z 50 lat i mogą sobie sterować mocą płomienia
    praktycznie dowolnie. Przy dzisiejszych technologiach jest to niewykonalne?

    > Po drugie spalanie w silniku to inna
    > bajka niż swobodne spalanie. Zadajesz tak głupkowate pytania, że płakać się
    > chce.

    I na czym polega ta inność, że gaz wydostający się z rury wydechowej
    truje a z palnika kuchenki już nie?

    > Fakt jest taki, że jak ktoś chce zdrowo, czysto i tanio gotować, to
    > zamontuje indukcję (zamiast montować gaz, szczególnie jak dopiero staje
    > przed wyborem).

    Tylko, że większość ludzi mieszka w blokach i nie zmienią gazu na prąd
    bo nie mają jak. No i gaz, nawet z butli wychodzi często taniej niż jego
    ekwiwalent w prądzie.