  • Data: 2018-06-21 13:26:58
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "T." napisał w wiadomości grup
    pl...
    >Wadą grzania prądem jest zdecydowanie dłuższy czas (chyba chodzi o
    >niższą temperaturę).

    A skad.
    Temperatura podobna - i tak w garnku zupy masz 100C.

    Poza tym te nowoczesne plyty maja 7-8kW, wiec dosc szybko podgrzewaja
    zimna wode
    A potem do utrzymania wrzenia zupy duzo nie trzeba.

    Tylko instalacja musi na te 7kW pozwolic.

    >A jak ktoś chce być superoszczędny, to kupuje garnek z grubym dnem
    >(aby akumulował ciepło), wsadza ziemniaczki, wlewa kilka łyżek wody i
    >przykrywa szczelną pokrywką. Po zagotowaniu wody wyłącza fajerkę. Po
    >ok. 40-50 minutach ziemniory dojdą. Taki patent widziałem na
    >spotkaniu sprzedawców jakichś garnków za milion złotówek.
    >Wypróbowałem na garnku z marketu za 14 zł i też działa :-)
    >Tylko niestety za obiad trzeba się brać zaraz po śniadaniu :-)

    IMO to w tym wiecej marketingu niz wartosci.

    Ziemniaki prawdopodobnie da sie "zagotowac" trzymajac je w
    temperaturze np 80C odpowiednio dluzej.
    Ale czy trzeba jakies grube dno ?
    Albo czy jest sens tak trzymac ?

    Trzeba garnek najlepiej z izolujacymi bokami, przykrywke, i kuchenke,
    ktora bedzie mogla dostarczyc tyle ciepla, zeby w srodku utrzymac te
    90-100C.
    Wody moze byc malo, bo reszte zalatwi para.
    No chyba, ze wymagane jest nasączenie tego ziemniaka wodą ...

    J.