  • Data: 2018-06-21 13:52:47
    Temat: Re: Off topic samochód elektryczny
    Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-06-21 o 13:24, Myjk pisze:
    > Thu, 21 Jun 2018 12:43:11 +0200, T.

    > Przecież indukcja ma ponad 90% sprawność grzania, a gazowa poniżej 50%.
    > Ergo, tą samą mocą palnika szybciej zagrzejesz prądem niż gazem.
    >
    > Jak tak samo robisz wyliczenia zwrotu inwestycji, to nic dziwnego że bzdury
    > wychodzą. No właśnie, przedstawisz te wyliczenia rzekomego zwrotu w 40 lat?

    Nie chce mi się. :-)
    Generalnie za 4 osoby w domu płacimy ok. 300 zł za prąd. Zatem mogę
    zaoszczędzić pewnie ze 100 zł miesięcznie. Koszt samej pompy, przeróbka
    pomieszczeń i instalacji to pewnie kilkanaście tys. zł. Ok, - nie 40,
    wyjdzie może 20 lat :-)
    T.
    Ps. Mam porównanie płyty gazowej i elektrycznej - na prądzie zdecywoanie
    wolniej. I nie bawię się w porównania teoretyczne - to praktyka. Prąd
    nie grzeje cały czas - płyta się załącza i wyłącza, gaz leci non stop.
    T.