    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odwołanie od decyzji TU
    Date: Tue, 09 Aug 2011 20:08:11 +0200

    W dniu 2011-08-09 09:13, yogo pisze:

    > Skarbówka podaje rzeczywiste wartości aut a nie wymyslone jak TU.

    TU nie wymyśla wartości aut, zapewniam Cię.

    > Mi tam nigdy
    > US nie zawyzał wartości,

    Tam, czyli gdzie?

    > podają mniej wiecej taką wartość jaką sie zapłaci za
    > auto na rynku wtórnym.

    W US siedzi Pani, która otwiera książeczkę zwaną np. audatex i szuka
    Twojego samochodu, znajduje go, sprawdza rocznik, sprawdza silnik,
    wersję i na tej podstawie "wycenia" Twoje auto. Audatex czy inna tabela
    cen używanych pojazdów, np. eurotax przewiduje cenę samochodu używanego
    na podstawie ogólnego stanu, uśrednionego. Np. Auto iluś letnie nie może
    mieć przebiegu 5 km, tylko ileś tam tysięcy km. Kolejny przykład, auto z
    95 roku może mieć wartość 15 tys zł według tabeli, a w rzeczywistości po
    oględzinach może się okazać, że jest totalnym rzęchem i ma wartość 3 tys zł.
    Ubezpieczalnia bierze pod uwagę więcej parametrów, bo Twoje auto jest
    poddawane oględzinom. Czasem szczegółowym, czasem pobieżnym.

    > Z ciekawosci zadzwoniłem i dowiedziałem się że nie jest to żadna decyzja
    > administracyjna i nie obowiązują tu takie terminy odwołań. Po prostu jest 3
    > lata na walkę o nalezne odszkodowanie, i można sobie przypomnieć o odwołaniu
    > np po dwóch latach i 11 miesiacach od zdarzenia.

    Tak jest w kodeksie cywilnym. Jeżeli TU ma inną datę, należy się jej
    trzymać, bo sprawa zostanie przedawniona i pozostanie Ci jedyną droga
    odwoławczą sąd.

    Pzdr