  • 11. Data: 2009-12-27 21:33:13
    Temat: Re: Odwolali trojpodzail?
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    AA pisze:
    > A co na to ogladajacy ? Jakie oceny wystawiaja na plfoto ?

    Wybitne!

    > I znow - co na to ogladajacy ? Wiekszosci podoba sie, czy nie ?

    Ano nie tyle większości, co pani prezes od kredytów.

    > Daze do czegos... dlaczego kiedys tworcy trzymali sie zasad i nie
    > ulegali presji tlumu ? Pieniadz ? A kiedys go nie potrzebowali ?

    Wtedy jednak było sito i pani prezes od kredytów pracowała w filmie, a
    nie w banku.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 12. Data: 2009-12-27 21:33:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    XX YY wrote:

    > ja juz te tendencje zauwazylm u siebie 15 a moze 20 lat temu kiedy
    > mialem pierwszego af .
    > zostawia sie za duzo gory , obcina dol.
    > tenduje sie do kadrowania centralnego.
    > pewnego rodzaju pomoca sa sensory operyferyjne obslugiwane
    > intuicyjnie joystickiem.
    >
    > a mnie sie marzy swatch w fotografii.
    >
    > pamietam prze laty wydjacy sie nie do powstrzymania pochod zegarkow z
    > wyswietlaczem cyfrowym.
    > swatch go powstrzymal .
    > powrocil do elegancji.

    "W połowie lat siedemdziesiątych szwajcarski przemysł zegarmistrzowski
    przechodził najgłębszy kryzys wszechczasów. Z punktu widzenia technologii,
    japońska konkurencja została pobita w 1979 roku, dzięki wprowadzeniu
    "Drlirium" najcieńszego zegarka na świecie z ograniczoną ilością części.
    Jednak wydarzeniem, które wyznacza zmianę w losie przemysłu było założenie
    SMH, szwajcarskiej korporacji mikroelektroniki i przemysłu
    zegarmistrzowskiego (Swiss Corporation for Microelectronics and Watchmaking
    Industries). Ich odpowiedzią na kryzys był zegarek Swatch - cienki,
    plastikowy zegarek składający się tylko z 51części (zamiast, jak wcześniej,
    91 lub więcej), który łączył w sobie najwyższą jakość i przystępną cenę. Po
    raz pierwszy trafił do sprzedaży w 1983 r. Od tego czasu jego popularność
    rosła do momentu, aż stał się najbardziej znanym zegarkiem na rękę
    wszechczasów, a Grupa Swatch, firma macierzysta, stała się największą i
    najszybciej rozwijającą się firmą produkującą zegarki na świecie. "

    > taki swatch w fotografii cyfrowej by sie przydal.
    > dobre obiektywy MF , duza jasna matowka z dalmierzem klinowym .
    > coz wiecej potrzeba ?

    znaczy jakis plastikowy kolorowy szajs dla ludu?

    bo swatch to marka popularna

  • 13. Data: 2009-12-27 21:35:35
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Dec 2009 19:18:57 +0100, Jacek Czerwinski wrote:
    >Czy odwołali trójpodział? Oglądalem z dziećmy "Antka" wb B.Prusa, dość
    >stary polski cz-b film. Kompozycji (również fotograficznej) to mozna się
    >z niego uczyć. Co ujęcie to klasyka, (i żadnego kamerzysty z ADHD nie
    >było...)
    >Z drugiej strony wlazłem (nie bardzo wiem po co) na plfoto, portrety
    >"slicznie" w środek kadrowane i nosek tam, gdzie pole Autofocusa.
    >ja rozumiem, artysta ma znać zasady i może (niektórzy mówią powinien) je
    >naruszać. Choć tu nie mam przekonania co do pierwszego ...

    No coz .. z jednej strony psychologia sie tak szybko nie zmienia, z
    drugiej .. mamy pierwsze pokolenie od malego wychowane przy ekranie
    komputera, w dodatku z Windows.

    Uczyles dzieci kompozycji ? Nie ? To wybierz pare dobrych zdjec z
    plfoto w obu szkolach, popros dziec o komentarz :-)

    Ewentualnie zrob sam pare szerszych portretow, skadruj je roznie, i
    spytaj dzieci ktore ladniejsze, bo chcesz wyslac na wystawe :)

    J.

  • 14. Data: 2009-12-27 21:36:14
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    romek76 wrote:

    > Artysta MA znac zasady, bez tego ani rusz. Amoze sobie stosowac albo
    > nie.

    dupa tam... znać zasady to ma rzemieślnik.

    artysta to może robić i znać co chce.

  • 15. Data: 2009-12-27 21:45:38
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Janko Muzykant wrote:
    > konkretnie). Nie było dźwięku (albo raczej utonął w gwarze) i tym lepiej
    > było widać nie tylko zbiór zasad kadrowania, ale przesuwającą się wagę

    ...wagę kamer...
    think about it.

    > kadrów przy dialogach - wraz z ruchem kamery ruch samych aktorów, czasem
    > bardzo subtelny ale wyraźnie przyporządkowany celowi.
    > Jak już się nacieszymy współczesnymi kadrami z adhd to, mam nadzieję,
    > wróci stara szkoła.

    Podobno ma to pokazywać dynamikę scen. Wzmagać wrażenia w pościgach itp.
    To że Ty nie lubisz, nie znaczy że takie filmy miały by lepszy charakter
    gdyby były nakręcone w stylu za którym tęsknisz.
    Zresztą jak ucieka ktoś to pomyśl co jest naturalniejsze co widzi - płynna
    jazda kamery po szynie czy jednak skaczący obraz?

    > Nie ma znać. Wolno niestety...
    > Tak na marginesie - w polskich produkcjach (ale też ogólnych, choć my to
    > chyba w tym przodujemy), muzyka też już ma adhd. Klip 15 sekund pościgu
    > i wątek na sto bębnów, po czym 15 sekund seksu i jakiś łzawiec oazowy
    > ''kocham cię zajebiście''. Bigos po prostu...

    Powiedz czemu jesteś takim malkontentem? Techniki o których mówisz mają
    wzmóc wrażenia. To jak byś poszedł do kina z disneylandu i wyszedł
    niezadowolony, bo dodatkowe efekty są, a Ty sobie nie życzysz. Ja bym Ci
    powiedział w zamian - nie idź, nie patrz, czemu się przejmujesz, że
    dzisiejsze filmy Ci nie odpowiadają?

    d.

  • 16. Data: 2009-12-27 21:46:40
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > dupa tam...  znać zasady to ma rzemieślnik.
    >
    > artysta to może robić i znać co chce.

    I nic mu z tego na ogol nie wyjdzie. Picasso uczyl sie szewskich zasad
    kompozycji, przeszedl przez okres malarstwa realistycznego, dopiero pozniej
    stworzyl kubizm. Cartier-Bresson tez kul sie zasad kompozycyjnych i wdrazal je
    solidnie w zycie, dopiero pozniej chcwycil za aparat. Wszyscy wielcy artysci,
    ktorych zyciorysy znam, najpierw opanowywali rzemioslo, zasady solidnej roboty,
    dopiero z czasem powstawala OSOBOWOSC TWORCZA.

  • 17. Data: 2009-12-27 21:48:42
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-12-27 22:07:09 +0100, AA <...@...pl> said:

    > Daze do czegos... dlaczego kiedys tworcy trzymali sie zasad i nie
    > ulegali presji tlumu ? Pieniadz ? A kiedys go nie potrzebowali ?

    Kiedyś tłum miał mniej do powiedzenia.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2009-12-27 22:10:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:

    > ...wagę kamer...
    > think about it.

    Nie za bardzo jarzę o czym myślisz, ale ''waga kadru'' to wirtualna
    pozycja równowagi mocnych punktów, który wskazuje, co jest w kadrze
    ważne. Np. przy dialogu - mówiący.

    > Podobno ma to pokazywać dynamikę scen. Wzmagać wrażenia w pościgach itp.

    W pościgach tak, ale przy puszczaniu bąków proponowałbym z emulacji
    trzęsienia ziemi zrezygnować.

    > To że Ty nie lubisz, nie znaczy że takie filmy miały by lepszy charakter
    > gdyby były nakręcone w stylu za którym tęsknisz.

    Hamburger jest najlepszy, bo jest dobry i smaczny.

    > Zresztą jak ucieka ktoś to pomyśl co jest naturalniejsze co widzi -
    > płynna jazda kamery po szynie czy jednak skaczący obraz?

    Jak będę chciał mieć skaczący obraz przy ucieczce, to sobie trochę
    pouciekam.
    Jakoś wolę ucieczki Indiana Jonesa niż bieg przez warszawskie dziury w
    jezdni w Wywróconych, z koniecznym przystopowaniem każdej droższej sceny
    (nota bene nie widziałem jeszcze nigdy miękko zwolnionych ujęć - zawsze
    jest realtime i nagle ułamek, zwykle połowa, bo się ładnie dzieli i
    wyrabia bez skakania)

    > Powiedz czemu jesteś takim malkontentem? Techniki o których mówisz mają
    > wzmóc wrażenia.

    W tej ilości to tylko na motłochu, co nigdy książki nie przeczytał.

> [...]
    > niezadowolony, bo dodatkowe efekty są, a Ty sobie nie życzysz. Ja bym Ci
    > powiedział w zamian - nie idź, nie patrz, czemu się przejmujesz, że

    No właśnie nie chcę chodzić do disneylandu, a to jest dziś środek filmu.
    Ale nie chodzę i nie patrzę, oglądam co innego.
    Żal mi tylko ludzi co się nigdy nie wzruszą bo nie zdążą.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jestem błędem statystycznym, ale szczęśliwym/

  • 19. Data: 2009-12-27 22:16:09
    Od: "romek76" <r...@o...eu>

    > Żal mi tylko ludzi co się nigdy nie wzruszą bo nie zdążą.

    Ladnie poleciales!!!:)))

  • 20. Data: 2009-12-27 22:22:11
    Od: Jester <j...@t...net.pl>

    On 12/27/09 10:45 PM, dominik wrote:

    > Zresztą jak ucieka ktoś to pomyśl co jest naturalniejsze co widzi -
    > płynna jazda kamery po szynie czy jednak skaczący obraz?

    Oglądam film o pościgu - jednak płynna jazda kamery. Jak będę oglądał
    symulację pościgu na xboxie to poproszę o symulację biegnącego
    kamerzysty i adhd. Jak widzę ujęcie z helikoptera i obraz lata na
    wszystkie strony - to sorry, ale to wygląda po prostu idiotycznie a nie
    dynamicznie...

    > Powiedz czemu jesteś takim malkontentem? Techniki o których mówisz mają
    > wzmóc wrażenia.

    Sęk w tym, że nie wzmagają, bo są nadużywane bez sensu. Kamerzyści z
    adhd to już standard, zatrudnia się ich do dynamicznych rozmów dwojga
    zakochanych nad filiżanką kawy w romantycznej knajpce z widokiem na morze.