  • Data: 2014-06-16 21:54:08
    Temat: Re: Odtwarzacz BluRay odtwarzający .ts
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > więc jeśli płyty mają być nagrywane w komputerze,
    > to tymże mplayerem/mencoderem można je przetransponować
    > na dowolny format.

    Tak, można nawet zrobić z tego "prawdziwą" płytę video BD.
    Ale konwersja jest dosyć czasochłonna i pracochłonna.
    Często trzeba "ręcznie" rozdzielać strumień .ts na audio
    i video, bo nie zawsze dobrze to działa. Wygodniejsze byłoby
    zwykłe skopiowanie tego wszystkiego na płytkę. Kiedyś
    były magnetowidy - włączało się nagrywanie i było nagrane
    na kasecie, którą można sobie było schować. Teraz wiele
    urządzeń złośliwie szyfruje strumień video i nagranie
    jest bezużyteczne (a na pewno będzie za kilka lat, kiedy
    już nie będzie oryginalnego urządzenia nagrywającego
    - jedynego, które zgodzi się odtworzyć nagranie).
    A nagrywanie wszystkiego na jednym dysku przenośnym jest
    ryzykowne, bo dyski niestety psują się i niszczą wtedy całą
    kolekcję nagrań. Płytki są odporniejsze - chociaż też
    nie wiadomo, jak trwałe.

    Poza nagraniami .ts mam jeszcze zbiór nagrań z kamery DV
    i HD, który też chciałbym zarchiwizować na płytkach BD.
    Jedna zabytkowa kaseta DV to około 15 GB. Oczywiście też
    można to przekodować na DVD-video, tracąc czas i jakość.
    Kilka kaset skopiowałem "sprzętowym kodekiem" na nagrywarkę
    DVD przez FireWire. Ale to jest stratne kopiowanie materiału,
    który i tak ma jakość znacznie poniżej współczesnych
    standardów. Natomiast nagrania z kamerki HD są niekompatybilne
    ze standardami, bo mają 60 fps, 1920*1080 bez przeplotu.

    Wygodny byłby więc odtwarzacz BluRay, który bezpośrednio
    z płytki odtworzy wszystko (.ts i nagrania z kamer) bez
    konieczności przekodowywania. Tu są jeszcze próbki nagrań
    z kamer:
    http://wikisend.com/download/301436/testy_mp4_dv3.zi

    P.