  • Data: 2014-06-16 22:54:30
    Temat: Re: Odtwarzacz BluRay odtwarzający .ts
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotrne napisał:

    > Tak, można nawet zrobić z tego "prawdziwą" płytę video BD.
    > Ale konwersja jest dosyć czasochłonna i pracochłonna.

    Konwersja zajmuje powiedzmy jedną dziesiątą czasu trwania
    nagrania, a pracochłonności nie ma w tym wcale.

    > Często trzeba "ręcznie" rozdzielać strumień .ts na audio
    > i video, bo nie zawsze dobrze to działa.

    Się nie spotkałem.

    > Wygodniejsze byłoby zwykłe skopiowanie tego wszystkiego na
    > płytkę. Kiedyś były magnetowidy - włączało się nagrywanie
    > i było nagrane na kasecie, którą można sobie było schować.

    I na sobie schowaniu wszystko się kończyło. Bo skopiowanie
    godziny nagrania trwało godzinę, a gdy doliczyć czas potrzebny
    na sprawienie, by dwa magnetowidy znalazły się w odległości
    nie większej niż długość kabla, to czas potrzebny do podzielenia
    się nagraniem zdążał do nieskończoności. Za to jakość nagrania
    kolejnych kopii szybko zbiegała do zera.

    > Teraz wiele urządzeń złośliwie szyfruje strumień video i nagranie
    > jest bezużyteczne (a na pewno będzie za kilka lat, kiedy już nie
    > będzie oryginalnego urządzenia nagrywającego - jedynego, które
    > zgodzi się odtworzyć nagranie).

    Tu na szczęście nie mamy do czynienia z takim przypadkiem.

    > A nagrywanie wszystkiego na jednym dysku przenośnym jest
    > ryzykowne, bo dyski niestety psują się i niszczą wtedy całą
    > kolekcję nagrań. Płytki są odporniejsze - chociaż też
    > nie wiadomo, jak trwałe.

    Właśnie niewiadomo jak trwałe. Wiemy tyle, że miniej niż dyski.
    Zepsute dyski, to owaszem, widywałem, ale jak komuś taki spadł
    na beton. A kilkuletnia nieczytelna płyta, to częsty przypadek.
    Oczywiście mam i takie, co są w świetnym stanie po dwudziestu
    latach, ale wtedy za płyte płaciło się kilkadziesiąt złotych
    (albo kilkaset tysięcy). Miałem też dysk przenośny z macierzą
    RAID w środku. Był to wprawdzie RAID-0 zrobiony by zwiększyć
    prędkość transferu, ale może taki z mirrorem też robią.

    --
    Jarek