  • 1. Data: 2014-06-16 20:32:34
    Temat: Odtwarzacz BluRay odtwarzający .ts
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    To pytanie bardziej "telewizyjne", ale na odpowiedniej grupie
    nie udało mi się uzyskać odpowiedzi.

    Nagrywam czasem różne rzeczy z tunerów DVB-T, satelitarnego,
    kablowego. Nagrywa się na pendrive-a w formacie "transport
    stream" (*.ts). Takie nagrania (SD i HD) bez problemu odtwarza
    "smart TV" Samsung. Chciałbym jednak zarchiwizować takie
    nagranie na płytce DVD albo BD i odtwarzać na telewizorze
    bez konieczności ponownego kopiowania na pendrive-a
    albo dysk zewnętrzny USB. Czy ktoś ma doświadczenie
    z odtwarzaczami BluRay, które dobrze poradzą sobie z tymi
    nagraniami?

    Przykładowe pliki .ts są tutaj:
    http://wikisend.com/download/923166/testpvrts7.zip

    Odtwarzanie wszystkich .ts nie jest oczywiste. Mam tuner DVB-T,
    który dobrze radzi sobie z .ts nagranymi przez siebie,
    a już z telewizji kablowej nie - obraz się zacina. Telewizor
    Samsung nie ma problemów.

    Pytałem o to (odtwarzacze radzące sobie z plikami .ts) wielu
    sprzedawców m.in. na Allegro i nie dowiedziałem się niczego.
    Albo nie wiedzą, albo ignorują pytania (wysłałem ostatnio
    do czterech różnych sprzedawców - całkowity brak odpowiedzi...).
    Sprawdzenie nie jest trudne - wystarczy nagrać kilka takich
    .ts na płytkę i spróbować odtworzyć. Nie chcę specjalnie po to
    kupować odtwarzacza i przekonać się, że nie działa...
    Może ktoś to sprawdzał albo zechce sprawdzić i podać konkretny
    model odtwarzacza BluRay?

    Pozdrawiam
    P.

  • 2. Data: 2014-06-16 20:42:24
    Temat: Re: Odtwarzacz BluRay odtwarzający .ts
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-06-16 20:32, Piotrne pisze:
> [...]
    > kupować odtwarzacza i przekonać się, że nie działa...
    > Może ktoś to sprawdzał albo zechce sprawdzić i podać konkretny

    Dam znać jak sprawdzę.

    Adam

  • 3. Data: 2014-06-16 21:08:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrne nagrywa czasem różne rzeczy z tunerów DVB-T:

    > Przykładowe pliki .ts są tutaj:
    > http://wikisend.com/download/923166/testpvrts7.zip
    [...]
> [...]
    > kupować odtwarzacza i przekonać się, że nie działa...
    > Może ktoś to sprawdzał albo zechce sprawdzić i podać konkretny

    Tego nie sprawdzę, bo nie mam na czym. Ale wszystkie te pliki są
    bez problemów odtwarzne przez mplayer, więc jeśli płyty mają być
    nagrywane w komputerze, to tymże mplayerem/mencoderem można je
    przetransponować na dowolny format.

    Jarek

    --
    Telewizja pokazała
    A uczeni podchwycili

  • 4. Data: 2014-06-16 21:17:36
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-06-16 20:42, Adam Górski pisze:

    > Dam znać jak sprawdzę.
    >
    > Adam

    Pliki wyglądają całkiem ok nawet na pecku. Nie powinny stanowić problemu
    dla w miarę dobrego odtwarzacza BD.

    Wyglądają ok dla BD

    Mogę sprawdzić jak wrócę do domu ( w środę/czwartek ) na BD-S673 Yamahy
    czy to działa.

    Adam

  • 5. Data: 2014-06-16 21:54:08
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    > więc jeśli płyty mają być nagrywane w komputerze,
    > to tymże mplayerem/mencoderem można je przetransponować
    > na dowolny format.

    Tak, można nawet zrobić z tego "prawdziwą" płytę video BD.
    Ale konwersja jest dosyć czasochłonna i pracochłonna.
    Często trzeba "ręcznie" rozdzielać strumień .ts na audio
    i video, bo nie zawsze dobrze to działa. Wygodniejsze byłoby
    zwykłe skopiowanie tego wszystkiego na płytkę. Kiedyś
    były magnetowidy - włączało się nagrywanie i było nagrane
    na kasecie, którą można sobie było schować. Teraz wiele
    urządzeń złośliwie szyfruje strumień video i nagranie
    jest bezużyteczne (a na pewno będzie za kilka lat, kiedy
    już nie będzie oryginalnego urządzenia nagrywającego
    - jedynego, które zgodzi się odtworzyć nagranie).
    A nagrywanie wszystkiego na jednym dysku przenośnym jest
    ryzykowne, bo dyski niestety psują się i niszczą wtedy całą
    kolekcję nagrań. Płytki są odporniejsze - chociaż też
    nie wiadomo, jak trwałe.

    Poza nagraniami .ts mam jeszcze zbiór nagrań z kamery DV
    i HD, który też chciałbym zarchiwizować na płytkach BD.
    Jedna zabytkowa kaseta DV to około 15 GB. Oczywiście też
    można to przekodować na DVD-video, tracąc czas i jakość.
    Kilka kaset skopiowałem "sprzętowym kodekiem" na nagrywarkę
    DVD przez FireWire. Ale to jest stratne kopiowanie materiału,
    który i tak ma jakość znacznie poniżej współczesnych
    standardów. Natomiast nagrania z kamerki HD są niekompatybilne
    ze standardami, bo mają 60 fps, 1920*1080 bez przeplotu.

    Wygodny byłby więc odtwarzacz BluRay, który bezpośrednio
    z płytki odtworzy wszystko (.ts i nagrania z kamer) bez
    konieczności przekodowywania. Tu są jeszcze próbki nagrań
    z kamer:
    http://wikisend.com/download/301436/testy_mp4_dv3.zi

    P.

  • 6. Data: 2014-06-16 22:01:46
    Od: Piotrne <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-06-16 21:17, Adam Górski pisze:

> [...]
    >
    > Wyglądają ok dla BD
    >
    > Mogę sprawdzić jak wrócę do domu ( w środę/czwartek ) na BD-S673 Yamahy

    Będę wdzięczny :) Do tego jeszcze mam próbki nagrań z kamer:
    http://wikisend.com/download/301436/testy_mp4_dv3.zi

    Nagrania u mnie też wyglądają dobrze na PC, ale już tuner DVB-T
    z funkcją odtwarzania filmów z zewnętrznych dysków nie radzi sobie
    ze wszystkimi. Te ze zbyt dużym bitrate-m zacinają się. I nie jest
    to wina nośnika, bo na PC działa bez zacięć. Natomiast film z kamery
    1080p60 (jeden z plików w powyższym archiwum) działa tylko na PC.
    Pozostałe odtwarzacze i telewizor ("Smart TV") odmawiają odtworzenia.
    Dlatego przeskalowuję to do 720p60 - wtedy działa.

    P.

  • 7. Data: 2014-06-16 22:54:30
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotrne napisał:

    > Tak, można nawet zrobić z tego "prawdziwą" płytę video BD.
    > Ale konwersja jest dosyć czasochłonna i pracochłonna.

    Konwersja zajmuje powiedzmy jedną dziesiątą czasu trwania
    nagrania, a pracochłonności nie ma w tym wcale.

    > Często trzeba "ręcznie" rozdzielać strumień .ts na audio
    > i video, bo nie zawsze dobrze to działa.

    Się nie spotkałem.

    > Wygodniejsze byłoby zwykłe skopiowanie tego wszystkiego na
    > płytkę. Kiedyś były magnetowidy - włączało się nagrywanie
    > i było nagrane na kasecie, którą można sobie było schować.

    I na sobie schowaniu wszystko się kończyło. Bo skopiowanie
    godziny nagrania trwało godzinę, a gdy doliczyć czas potrzebny
    na sprawienie, by dwa magnetowidy znalazły się w odległości
    nie większej niż długość kabla, to czas potrzebny do podzielenia
    się nagraniem zdążał do nieskończoności. Za to jakość nagrania
    kolejnych kopii szybko zbiegała do zera.

> [...]
    > jest bezużyteczne (a na pewno będzie za kilka lat, kiedy już nie
    > będzie oryginalnego urządzenia nagrywającego - jedynego, które

    Tu na szczęście nie mamy do czynienia z takim przypadkiem.

    > A nagrywanie wszystkiego na jednym dysku przenośnym jest
    > ryzykowne, bo dyski niestety psują się i niszczą wtedy całą
    > kolekcję nagrań. Płytki są odporniejsze - chociaż też
    > nie wiadomo, jak trwałe.

    Właśnie niewiadomo jak trwałe. Wiemy tyle, że miniej niż dyski.
    Zepsute dyski, to owaszem, widywałem, ale jak komuś taki spadł
    na beton. A kilkuletnia nieczytelna płyta, to częsty przypadek.
    Oczywiście mam i takie, co są w świetnym stanie po dwudziestu
    latach, ale wtedy za płyte płaciło się kilkadziesiąt złotych
    (albo kilkaset tysięcy). Miałem też dysk przenośny z macierzą
    RAID w środku. Był to wprawdzie RAID-0 zrobiony by zwiększyć
    prędkość transferu, ale może taki z mirrorem też robią.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2014-06-17 00:31:37
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 16 Jun 2014 22:54:30 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > I na sobie schowaniu wszystko się kończyło. Bo skopiowanie
    > godziny nagrania trwało godzinę, a gdy doliczyć czas potrzebny

    To jasne, ale np. czemu w nagrywarce hdd z dvd kopiowanie nagrania z
    hdd na dvd można robic "szybko" ile nosnik dvd pozwala, natomiast z
    dvd na hdd szybko "nie da sie", musi trwać tyle, ile trwa nagranie.
    Czemu taka durnota?

    --
    Marek

  • 9. Data: 2014-06-17 00:49:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > hdd na dvd można robic "szybko" ile nosnik dvd pozwala, natomiast z
    > dvd na hdd szybko "nie da sie", musi trwać tyle, ile trwa nagranie.

    Nie durnota, tylko celowe ograniczenie. Że niby jak ktoś tyle będzie
    musiał czekać na zrobienie kopii pożyczonej płyty, to sam sobie kupi
    drugą.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2014-06-17 08:40:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 17 Jun 2014 00:49:56 +0200, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Nie durnota, tylko celowe ograniczenie. Że niby jak ktoś tyle będzie
    > musiał czekać na zrobienie kopii pożyczonej płyty, to sam sobie kupi
    > drugą.

    Kopi płyty komercyjnej z zabezpeczeniem przed kopiowaniem nie zrobi
    wcale, więc to wynika z ograniczeń funkcjonalnych urządzenia, przy
    zgrywaniu na hdd musi transcodować, stąd nie może szybciej.

    --
    Marek