  • 71. Data: 2011-07-19 16:10:25
    Temat: Re: Odstraszacz gołębi, projekt początkującego.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Tokarz napisał:

    > Jest to bardzo interesujące o czym piszesz... Takie urządzenie było by
    > kapitalnym uzupełnieniem mojego projektu.

    No to trzeba usiąść i sobie zrobić. Dobrze nadają się do tego moduły
    firmy Telit -- mają w sobie interpreter języka Python, więc w praktyce
    wystarczy toto podłączyć do prądu. Oczywiście należy też wysłuchać
    również rad innych biegłych, którzy będą twierdzić, że programowanie
    w sympatycznym Pythonie na mocnym systemie, to strata czasu, a poza
    tym lepiej kupić tańszy moduł, do niego dołożyć mikrokontroler za dychę
    przylutowany do własnoręcznie zaprojektowanej i wykonanej za pomocą
    żelazka płytki montażowej.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2011-07-19 16:12:57
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    yabba napisał:

    > Spróbuj kniazienie zająca.
    >
    > http://kola.lowiecki.pl/ao/zzz/glo/zajac.mp3

    To jest jakiś pomysł. Powinien zadziałać efekt zaskoczenia. Leci taki
    gołąb, już ma siadać na parapecie, a tu nagle uruchamia się system.
    Gołąb myśli "co tu kurna na siódmum piętrze robi zając" i nawet nie
    zauważa, jak wali dziobem w ścianę.

    Jarek

    --
    Leci ptaszek leci
    Skrzydła ma z ołowiu

  • 73. Data: 2011-07-19 16:56:15
    Od: Maciej Tokarz <m...@m...pl>

> [...]
    > gołąb, już ma siadać na parapecie, a tu nagle uruchamia się system.
    > Gołąb myśli "co tu kurna na siódmum piętrze robi zając" i nawet nie

    :-)

    Zając w opałach najmniejszego wrażenia również nie zrobił. Trzeba
    poszukać informacji o miastowych drapieżcach zagrażających gołębiom.
    --
    Maciej Tokarz
    http://my-poi.pl

  • 74. Data: 2011-07-19 17:33:20
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Tokarz napisał:

    > :-)
    >
    > Zając w opałach najmniejszego wrażenia również nie zrobił. Trzeba
    > poszukać informacji o miastowych drapieżcach zagrażających gołębiom.

    Nie, to nic nie da. Lęk przed dźwiękiem wydawanym przez drapieżcę nie
    jest instynktowny, tylko wyuczony. Dlatego może zadziałać na populację
    europejskich wędrownych szpaków, a ptaki amerykańskie czy australijskie
    tego samego głosu się nie przestraszą. Miejskie gołębie nie wędrują
    daleko, nie słuchają ptasiego radia, nie oglądają telewizji, nie czytają
    o napaściach w tabloidach. Gołąb wrocławski boi się czego innego niż
    gołąb krakowski czy warszawski. Może gdyby tak nagrać lokalnego żula,
    co chodzi z procą za ptakami. Albo samemu próbować wytworzyć w nich
    odruch Pawłowa -- puszczać im cokolwiek i jednocześnie walić ścierą
    w parapet. Po pewnym czasie być może wystarczy sam głos.

    Jarek

    --
    Żadna wrona się także nie łudzi,
    Że postawi ktoś stracha na ludzi,

  • 75. Data: 2011-07-19 19:00:16
    Od: Maciej Tokarz <m...@m...pl>

> [...]
    > odruch Pawłowa -- puszczać im cokolwiek i jednocześnie walić ścierą
    > w parapet. Po pewnym czasie być może wystarczy sam głos.

    Po zagłębieniu się w temat wychodzi na to, że gołębie w mieście niestety
    nie posiadają naturalnych wrogów. Stąd ich obojętność na odgłosy
    wszelakich drapieżców. W miastach gdzie stanowią problem najmuje się
    sokolnika i praktycznie jest to jedyny sposób na poradzenie sobie z nimi.
    Sokoła trzymać nie będę, zatem pozostanie zmienić temat pierwszego
    projektu na: Transponder GPS/GPRS.

    Dziękuję za sympatyczną dyskusję i trafne spostrzeżenia.
    --
    Maciej Tokarz
    http://my-poi.pl

  • 76. Data: 2011-07-19 19:20:54
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 19-07-2011 o 15:07:04 Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    napisał(a):

    > Wbrew pozorom jest całkiem sporo miastowych drapieżników. A że te co się
    > sprzedały firmom nagraniowym robią słabe wrażenie, to inna sprawa.
    No pewnie tak, ale te Maćkowe nie boją się niczego jak można wyczytać w
    innej części
    wątku.
    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 77. Data: 2011-07-19 19:55:26
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Tokarz napisał:

> [...]
    > sokolnika i praktycznie jest to jedyny sposób na poradzenie sobie z nimi.
    > Sokoła trzymać nie będę, zatem pozostanie zmienić temat pierwszego

    Nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Z zasięgiem sieci GSM na
    Mazurach bywa różnie, wskazane jest zapewnienie dodatkowego transportu
    pakietów, gdy będą problemy z GPRS. Może warto zapoznać się z RFC-1149
    i RFC-2549 i wykorzystać elementy pozostałe po poprzednim projekcie.

    http://tools.ietf.org/rfc/rfc1149.txt
    http://tools.ietf.org/rfc/rfc2549.txt

    > Dziękuję za sympatyczną dyskusję i trafne spostrzeżenia.

    Ja również dziękuję.

    --
    Jarek

  • 78. Data: 2011-07-19 19:57:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan janusz_kk1 napisał:

    > No pewnie tak, ale te Maćkowe nie boją się niczego jak można wyczytać
    > w innej części wątku.

    To jest zbyt duże uproszczenie. Nie chodzi o to, czy gołębie boją
    się drapieżników czy nie. Bo boją się, to jest fakt. Chodzi o odruch
    warunkowy (lub bezwarunkowy) wywołany wrażeniami słuchowymi. Tego
    odruchu miejskie gołębie nie mają. Ale przed prawdziwym atakującym
    jastrzębiem (czy innym szponiastym zwierzem) będą spierniczać.

    Jarek

    --
    Ja się nie boję braci Rojek,
    no bo jak się braci bać?

  • 79. Data: 2011-07-19 20:42:47
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Maciej Tokarz" <m...@m...pl> napisał w wiadomości

    > W miastach gdzie stanowią problem najmuje się sokolnika i praktycznie jest
    > to jedyny sposób na poradzenie sobie z nimi.

    W to predzej wchodza lotniska.
    Miasta chetniej w karme antykoncepcyjna,
    chyba takowa podawano nawet okresowo w Krakowie.

    > Sokoła trzymać nie będę, zatem pozostanie zmienić temat pierwszego
    > projektu na: Transponder GPS/GPRS.
    >
    > Dziękuję za sympatyczną dyskusję i trafne spostrzeżenia.

    No mowilem na poczatku, wyprobuj jeszcze cyber-kota,
    lub rozwiazania ekstremalne typu
    high voltage, ew. miotacz plomieni (zamiast prysznica) LOL

    Pozdrawiam

  • 80. Data: 2011-07-19 21:36:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldek napisał:

    > W to predzej wchodza lotniska.
    > Miasta chetniej w karme antykoncepcyjna,

    To odwrotnie niż w Usenecie -- tu można się spodziewać pożywki koncepcyjnej.

    > No mowilem na poczatku, wyprobuj jeszcze cyber-kota,
    > lub rozwiazania ekstremalne typu high voltage,

    Polecana wcześniej firma od kolczastych jeżyków oferuje również rozwiązania
    high voltage (5kV), więc nie takie to znowu ekstremalne.

    --
    Jarek