  • Data: 2016-01-09 13:35:39
    Temat: Re: Odsiarczanie akumulatora
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 8 Jan 2016 22:39:19 +0100, Sebastian Biały napisał(a):
    > To wystarczało żeby akku odzyskiwał część sprawności i pozwalal troche
    > się doturlać. W kilku udało się wypłukać szlam na tyle że po
    > uzupełnieniu elektrolitu posłużyły jeszcze przez kilka miesięcy. W kilku
    > zaś nie było już nic poza gęstym szlamem ("Panie, 4 dni ładowałem, aż
    > gotowało, a on nic, a prąd bierze"!). Ludzie jednak używali gównianych
    > prostowników ktore ślicznie wykańczały akku. Sąsiedzi do dzisiaj używają
    > "po dziadku".

    Czy one takie g* ... no dobra, do automatu z lidla moze sie nie
    umywaja (choc i on ma swoje wady).

    > PS. Ostatni akku "naprawilem" chyba w połowie lat 90tych. Od jakiegoś
    > motocykla. Potem człek patrzył już bardziej ekonomicznie. Zabawa
    > przednia ale chlapanie kwasem i wdychanie ołowiu jakoś nie kalkulowało
    > się już. Współczesnego bym juz kjem nie dotknął.

    Wdychania olowiu praktycznie nie ma, bo wypada wiedziec, ze olow
    nielotny. Tym niemniej kwas swoje szkody robi.

    Ale co - wspolczesny gorszy, czy po po prostu relatywnie tanszy ?

    > PS2. Mam gdzieś w rupieciach ładowarke z odsiarczaniem "impulsowym".
    > Oscyloskop faktycznie pokazuje szybkie impulsy (coś koło 200x sek)
    > ładowania i odpoczynku. Troche to dziwne, bo wydawalo mi się że powinna
    > pomiedzy rozładowywać. Jak na razie nie uratowala żadnego akku, za to
    > jeden uwaliła (przeładowując). Chińska.

    Bo to wiesz - doktorat na tym to niewiele ludzi zrobilo.
    Informacje rozne sie pojawiaja, ludzie podchwytuja, nie sprawdzajac co
    te informacje warte, albo odnosnie czego pisane.
    Kiedys sie pojawila taka o pradzie przemiennym (niesymetrycznym),
    zaowocowalo nawet schematami odpowiednich ladowarek, tymczasem to tak
    jak Zenek pisze - wystarczy zarowke podlaczyc do akumulatora.

    Obecne wersja taka, ze odsiarczanie wymaga wysokiego napiecia, to z
    kolei jest za wysokie dla reszty akumulatora, wiec stad krotkie
    impulsy. Bo w rezonanse cos nie bardzo wierze.

    J.