  • 1. Data: 2011-05-09 12:04:09
    Temat: Odp: e-ink, czyli bialy do bialego.
    Od: Jan Bartnik <b...@g...com>

    Może być to kwestia złudzenia optycznego, jak ma to miejsce tutaj:
    http://www.blueman.pl/smieszne/kwadraty.jpg. A i B to ten sam kolor, decyduje zatem
    otoczenie. Ciemna ramka sugeruje, że biel jest bielsza. Podobne zjawisko występuje
    też przy rzutniku: rzucasz obraz na białą ścianę (czarne literki na białym tle) i
    masz wrażenie, że widzisz czarny tekst. A przecież ściana się nie zaciemniła, co
    najwyżej mogła rozjaśnić.

  • 2. Data: 2011-05-09 12:47:33
    Temat: Re: Odp: e-ink, czyli bialy do bialego.
    Od: Maciek <m...@e...nospam.one.pl>

    begin o nicku Jan Bartnik napisał(a) na pl.comp.pecet następujące bzdety:

    > http://www.blueman.pl/smieszne/kwadraty.jpg. A i B to ten sam kolor
    Nieprawda. Podobny.

    --
    Maciek
    I spend my time wasting yours.

  • 3. Data: 2011-05-09 12:47:53
    Temat: Re: e-ink, czyli bialy do bialego.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Jan Bartnik" 08ac0cb0-07b7-413b-93b8-93df10aa557e@glegroupsg2000g
    oo.googlegroups.com

    : Może być to kwestia złudzenia optycznego,

    Wystarczy zakryć ramkę.
    I chyba pytający aż tak głupi nie jest, aby tego eksperymentu
    nie przeprowadzić przed zadaniem pytania na grupie...

    : przecież ściana się nie zaciemniła, co najwyżej mogła rozjaśnić.

    Nie co najwyżej mogła, ale na pewno rozjaśniła się. :)
    Nie ma innej możliwości. Gdyby była... Gdyby była
    czarne kolory, ssące światło... ;)
    Nawet czarna dziura promieniuje...

    Najczarniejsza czerń -- to nadal światło, a nadto są odbicia...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 4. Data: 2011-05-09 12:54:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciek" 4dc7e265$0$2455$6...@n...neostrada.pl

    > Nieprawda. Podobny.

    To podaj składowe RGB obydwu kolorów.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 5. Data: 2011-05-09 13:06:33
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Eneuel Leszek Ciszewski napisał:

    > Nawet czarna dziura promieniuje...
    >
    > Najczarniejsza czerń -- to nadal światło, a nadto są odbicia...

    rze co? :) chyba nie myslales o odbiciach od czarnej dziury :)

  • 6. Data: 2011-05-09 13:16:56
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Maciek"
    >Nieprawda. Podobny.

    To otwórz sobie ten obrazek w jakimś edytorze i podejrzyj kolory.
    Oba mają #787878.

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 7. Data: 2011-05-09 14:34:47
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Mateusz" iq8osk$op7$...@n...onet.pl

    > rze co? :) chyba nie myslales o odbiciach od czarnej dziury :)

    Nie myślałem. (i nie pisałem o takich odbiciach)
    A jeśli nie myślałem o odbiciach od czarnych dziur,
    o jakich odbiciach myślałem, myśląc i pisząc o rzutniku
    i czarnych literach na białym tle?

    Zapewne o takich -- światło pada na ścianę (i w miejscu czarnych liter,
    i poza tymi literami) odbija się od ściany, pada na inne ściany (i na
    rzutnik być może także) i na inne przedmioty, po czym, ponownie pada
    na ścianę, w miejscu liter...

    Zauważ, że pomiędzy pisaniem o czarnych kolorach ssących światło ;)
    i czarnych dziurach a pisaniem o odbiciach -- jest pusta linia.
    I ona po coś zapewne jest. :)

    -=-

    Problem czarnego koloru jest wbrew pozorom bardzo poważny.
    Można zbudować jasne źródło światła, ale nie można zbudować
    ciemnego ekranu. Problem ten widoczny jest w CMYKach. Tak
    zwany kontrast luminacji nie może tam przekroczyć stosunku
    1:30 -- bo nie można zbudować czerni. :) W RGB można po
    prostu dodawać kolejne waty ;) światła tam, gdzie ma być
    jasno -- dlatego papier (gdzie ujmuje się światła dla
    wyrażenia/wywołania wrażenia kolorów) ma zawsze mniejszy
    kontrast luminancji niż dobre monitory RGB, w których
    światło jest dodawane dla uzyskania wrażenia koloru.

    Dlaczego piszę o kolorach, ale nie o kontraście chrominancji,
    ale o kontraście luminancji? Też mam wytłumaczyć? :) Czy może
    to już pojmiesz bez wyjaśniania? :) [albo --> po co tłumaczyć
    mu kolejny problem -- istnienia różnorakich kontrastów, skoro
    wyjaśnienie bieżącego problemu zabierze mu dwa tygodnie?]

    -=-

    Aby było jasne -- w całej tej wypowiedzi istotny jest ten
    stosunek 1:30 przeciwstawiany kontrastom telewizyjnym
    sięgającym liczby jeden do kilku milionów. :)

    Albo inaczej o sednie moich wypowiedzi w tym wątku: czerń -- jest trudna do
    uzyskania. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2011-05-09 19:10:43
    Od: "Marcin N" <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    (...)

    Albo inaczej o sednie moich wypowiedzi w tym wątku: czerń -- jest trudna do
    uzyskania. :)

    Czytałem dawno temu, jak uzyskać całkiem dobry "wzorzec ciała czarnego".
    Otóż jest nim... dziurka od klucza, za którą mamy ciemny pokój, albo
    łazienkę bez okna ;).

  • 9. Data: 2011-05-09 20:49:04
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Myślałem o tym od początku, bo znam ten efekt, stąd też i pytanie.
    Położyć obok siebie, sfotografować?
    Właściwie to mogę też na skaner położyć.
    "Na oko" ewidentnie "białe" jest w jednym szarawe.
    Inny pomysł to myślałem, że może porządne naładowanie baterii ma jakiś wpływ?
    Jak działa e-ink od strony "elektrycznej"?
    Czy napięcie powoduje jedynie pojawienie się czarnego tekstu, czy także jakieś
    "rozbielenie" tła?

    -----

  • 10. Data: 2011-05-09 21:54:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Marcin N" iq9e74$itf$...@n...onet.pl

    > Czytałem dawno temu, jak uzyskać całkiem dobry "wzorzec ciała czarnego".
    > Otóż jest nim... dziurka od klucza, za którą mamy ciemny pokój, albo łazienkę bez
    okna ;).

    A mnie opowiadał to mój kuzyn, gdy miałem kilka lat.
    Przyszło mi właśnie do głowy, że ów kuzyn chyba ma teraz
    około 60 lat... Był wtedy zawodowym/etatowym fotografem. :)
    (a może stał się fotografem etatowym nieco później)

    Inny mój kuzyn-fotograf zmarł rok temu... Opowiadano mi to
    jak jakiś horror -- poszedł do szpitala; zmarł jego ojciec;
    następnie zmarł on; a jego matka, biegnąc do niego do szpitala
    na wieść o jego śmierci, upadła tak nieszczęśliwie, że odłamała
    sobie główkę kości w stawie biodrowym...

    W pierwszych dniach tego roku idąc, pomyślałem sobie, że jeśli upadnę,
    nie będzie co zbierać ze mnie. Śmiałem się i uważałem, aby nie upaść...
    Wiele godzin później, około 3 nad ranem, wyszedłem, aby sfotografować
    śmieszną sytuację. Upadłem :) i połamałem sobie rękę... I pomyślałem,
    że jednak nie jest ze mną aż tak źle, jak przypuszczałem, skoro nie
    połamałem się zupełnie...

    -=-

    Niestety -- ciało doskonale czarne nadal nie jest czarne,
    gdyż promieniuje, o ile nie ma zerowej temperatury...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'