  • 1. Data: 2011-05-09 10:41:59
    Temat: e-ink, czyli bialy do bialego.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Mam już parę miesięcy Kindelka w wersji na Europę (hardware 3.1) (a może na Resztę
    Świata ;))
    A teraz dopiero co małolactwo dostało w prezencie wersję na Amerykę (hardware 3.0.2)
    (MUSIAŁA być wersja na Amerykę, bo tylko w
    tamtej wersji biała obudowa).
    No i jest problem:
    Na moje oko białe tło w egzemplarzu wersji europejskiej jest sporo bielsze, niż
    "białe" tło w egzemplarzu wersji amerykańskiej.
    Normalnie może by się nie zwróciło uwagi, ale przy moim europejskim egzemplarzu to
    tamten Hamerykaniec ma czarne litery na tle
    jasnoszarym, a nie na tle białym :-((
    Ki diabeł?
    Wada serii, czy wada konkretnego egzemplarza?
    Jak porównać "biały do białego"?

  • 2. Data: 2011-05-09 13:06:59
    Temat: Re: e-ink, czyli bialy do bialego.
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    > jasnoszarym, a nie na tle białym :-((
    > Ki diabeł?
    > Wada serii, czy wada konkretnego egzemplarza?

    Moze kalibrator monitorow sobie z tym poradzi? :)

    W sensie ze poda roznice.

  • 3. Data: 2011-05-09 17:32:07
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 09/05/2011 11:41 AM, ąćęłńóśźż wrote:
> [...]
    > jasnoszarym, a nie na tle białym :-((
    > Ki diabeł?
    > Wada serii, czy wada konkretnego egzemplarza?

    Wersja na Europe ma 'pearl' w nazwie, moze to chodzi o kolor tla perlowy?

    "Kindle Wireless Reading Device, Wi-Fi, Graphite, 6" Display with New E Ink
    Pearl Technology"

    2late Outspace Communication Inc. 1999*2011 (R)
    www.wikileaks.org

  • 4. Data: 2011-05-09 18:51:37
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Mon, 9 May 2011 12:41:59 +0200, ąćęłńóśźż <a...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >jasnoszarym, a nie na tle białym :-((
    >Ki diabeł?
    >Wada serii, czy wada konkretnego egzemplarza?

    Weź dwie białe kartki z dziurą wyciętą pośrodku. Zakryj Kindla
    europejskiego, zakryj Kindla afr... amerykańskiego, tak, żeby było
    widać jeno ekran. Teraz porównaj, czy któryś ma bielszy ekran. Możesz
    zrobić zdjęcie i gdzieś wrzucić.

    (Też sądzę, że to złudzenie spowodowane barwą obudowy.)

    --
    Maciej Bójko

  • 5. Data: 2011-05-09 20:45:04
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    A ta na Hamerykę nie ma tego New E Ink ???
    No nie mogę uwierzyć, żeby na Europę rzucili coś nowocześniejszego niż na Stanówek.
    Widzę, że Pearl Technology też jest:
    www.amazon.com/gp/product/B002LVUX1W
    Raczej może jakieś spady magazynowe przysłali?
    Ale wersja 3.0.2 ?

    -----

  • 6. Data: 2011-05-09 23:51:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Maciej Bojko" v...@4...com

> [...]
    > zrobić zdjęcie i gdzieś wrzucić.

    > (Też sądzę, że to złudzenie spowodowane barwą obudowy.)

    Szary i czarny -- to także biały, ale ciemniejszy biały. ;)
    Najpierw trzeba zastanowić się nad tym, czy ciemniejszy to
    nie jest biały, ale jakiś szary. ;)

    W RGB:

    0,0,0 to czarny (bardzo ciemny biały)
    255,255,255 to biały (bardzo jasny biały)
    x,x,x to szary (jakiś biały pomiędzy
    bardzo ciemnym białym i bardzo
    jasnym białym)
    x,y,z to jakiś kolorowy, gdy x, y, z
    nie są trzema identycznymi liczbami,
    gdy choćby dwie liczby nie są identyczne.

    W istocie postrzeganie (i produkowanie czy wyświetlanie)
    kolorów w RGB jest nieco mniej jednoznaczne. ;)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'