  • 1. Data: 2011-05-08 20:17:14
    Temat: DVI HDMI
    Od: z...@p...onet.pl

    Witam
    Podłaczyłem komputer z monitorem kablem DVI - HDMI.
    I niestety obraz nie jest wyświetlany na całym ekranie. Dookoła jest czarny
    pasek(poziomo z obu stron po około 1,5cm, góra, dół po około 1 cm.)
    Rozdzielczość w komputerze jest dobrana do rozdzielczości monitora (1920/1080).
    System operacyjny Windows 7.
    Co nie tak robię?
    Jak to ewentualne naprawić?
    Zbyszek

  • 2. Data: 2011-05-08 21:50:34
    Temat: Re: DVI HDMI
    Od: boxfish <c...@g...pl>

    W dniu 2011-05-08 22:17, z...@p...onet.pl pisze:
> [...]
    > Rozdzielczość w komputerze jest dobrana do rozdzielczości monitora (1920/1080).

    A to na pewno jest monitor a nie telewizor ?

  • 3. Data: 2011-05-09 05:12:22
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > pasek(poziomo z obu stron po około 1,5cm, góra, dół po około 1 cm.)
    > Rozdzielczość w komputerze jest dobrana do rozdzielczości monitora

    Jaka karta graficzna i jaki monitor?

  • 4. Data: 2011-05-09 05:52:32
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > A to na pewno jest monitor a nie telewizor ?

    Co by to nie było, producentów monitorów, telewizorów i kart graficznych,
    którzy dopuszczają w jakiejkolwiek konfiguracji sytuację nieproporcjonalnego
    skalowania obrazu,
    należy wieszać.

    --
    Azarien

  • 5. Data: 2011-05-09 05:55:12
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Rozdzielczość w komputerze jest dobrana do rozdzielczości
    > monitora (1920/1080). System operacyjny Windows 7.

    Czy obraz jest ściśnięty/wyciągnięty?

    Może monitor jest 1920x1200?

    --
    Azarien

  • 6. Data: 2011-05-09 06:12:12
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "Wiktor S." <w...@M...fm> napisał w wiadomości

    > Co by to nie było, producentów monitorów, telewizorów i kart graficznych,
    > którzy dopuszczają w jakiejkolwiek konfiguracji sytuację
    > nieproporcjonalnego skalowania obrazu,
    > należy wieszać.

    W ustawieniach karty (przynajmnej ATI) jest opcja overscan, którą można
    sobie ustawić dopasowanie do ekranu lub wyłączyć na 0. Domyślnie u mnie
    było -15% i też miałem czarny margines na telewizorze. :-)
    Dodatkowo w ustawieniach TV też jest opcja, że można sobie powiększyć obraz
    o 1-2cm, w Panasonicu nazywała się ta opcja "powierzchnia obrazu". :-)
    Oczywiście najlepiej ustawić 1:1 tzw. pixel mapping jeżeli TV ma taką opcję.

  • 7. Data: 2011-05-09 08:05:43
    Od: "Grzegorz Kapusta" <s...@p...fm>

> [...]

    > pasek(poziomo z obu stron po około 1,5cm, góra, dół po około 1 cm.)
    > Rozdzielczość w komputerze jest dobrana do rozdzielczości monitora

    Mam bardzo podobny problem. Samsung z tunerem TV 1920x1080, karta
    ATI 5770, podłączony pod HDMI daje fatalny obraz, szczególnie widać
    to na czcionkach. Grzebanie w google wskazuje na to, co pisze nom,
    czyli overscan. Zmiana tej wartości rzeczywiście powoduje zmnianę wielkości
    ekranu i pozbycie się marginesów, ale jakość obrazu dalej jest fatalna.
    Przy overscan ustawionym na zero obraz mi "wyjeżdża" poza monitor,
    czy tak ma być? Czy po HDMI możliwe jest osiągnięcie jakości obrazu
    choćby zbliżonej do D-Sub?
    W ogóle to jestem bardzo rozczarowany tą nową technologią. Miało być
    tak pięknie, nowocześnie, cyfrowo, a tymczasem to moje kolejne
    problemy z HDMI, których nie miałem z D-Sub czy DVI.

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Kapusta

  • 8. Data: 2011-05-09 09:14:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Grzegorz Kapusta" napisał w wiadomości grup
    > W ogóle to jestem bardzo rozczarowany tą nową technologią. Miało być
    > tak pięknie, nowocześnie, cyfrowo, a tymczasem to moje kolejne
    > problemy z HDMI, których nie miałem z D-Sub czy DVI.

    To typowy problem między monitorem a fotelem. Mam tv podpięty komputer i
    wszystko jest ok. Najpierw przeczytaj instrukcję obsługi.

  • 9. Data: 2011-05-09 10:02:55
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

> [...]

    > tak pięknie, nowocześnie, cyfrowo, a tymczasem to moje kolejne
    > problemy z HDMI, których nie miałem z D-Sub czy DVI.

    A u mnie dziala od kopa, nawet komp sam wykryl, ze ma sie przestawic na
    720p (1366x786). Nawet przez chwile mialem dzwiek po DVI->HDMI ale potem
    cos TV zaczal ten dzwiek losowo odlaczac, wiec podpialem chinchem :)

  • 10. Data: 2011-05-09 13:32:29
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Mon, 09 May 2011 12:02:55 +0200, Mateusz napisał(a):

    > ...A u mnie dziala od kopa, nawet komp sam wykryl, ze ma sie przestawic na
    > 720p (1366x786). ...

    Chyba jednak 1360x768 i zostają czarne paski po 3 piksele z każdej strony.
    Rozdzielczość musi być podzielna przez 8.