  • 1. Data: 2010-07-02 18:54:04
    Temat: Odlot korka wlewu oleju?
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    Czolem,

    Spotkala mnie dzis niemila sytuacja - nagle autko zaczelo sie dymic i
    smierdziec spalenizna. Okazalo sie ze korek wlewu oleju sobie
    "odlecial", olej zachlapal caly silnik, a jak ze ten byl goracy - olej
    zaczal sie spalac i dymic.

    Moje pytanie brzmi:
    Czy istnieje mozliwosc wytworzenia sie takiego cisnienia, ze korek sie
    oderwal? Co musialoby sie zepsuc? Ewentualnie - czy mozna wjechac w taka
    dziure, ze korek spadnie z gwintu?

    Pytanie jest nie bez przyczyny, bo auto wczoraj odebralem z...
    przegladu. Sonduje, czy sa inne, chocby teoretyczne mozliwosci niz to,
    ze szanowny pan mechanik nie dokrecil korka.

    Dodam, ze nie wyskoczyly zadne bledy, auto nie stracilo mocy i jezdzi
    normalnie. Pacjent to Astra H 1.8 (Z18XE), 100kkm.

    Dzieki za odpowiedzi i pozdro
    Kwik

  • 2. Data: 2010-07-02 19:00:01
    Temat: Re: Odlot korka wlewu oleju?
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-02 18:54, Kwik pisze:
> [...]
    >
    > Dodam, ze nie wyskoczyly zadne bledy, auto nie stracilo mocy i jezdzi
    > normalnie. Pacjent to Astra H 1.8 (Z18XE), 100kkm.

    Mechanik musial nie dokrecic, przeciez tam jest gwint, sporo aut ma tez
    wypustki na korku ktore musza wejsc w wyciecia pokrywy zaworow.

  • 3. Data: 2010-07-02 19:00:24
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

    > Wlasnie nie! Korek zsunal sie i oparl o jakies przewody.
    > BTW - czy gdyby faktycznie sie zgubil, mozna spokojnie przejechac jakas
    > odleglosc czy lepiej nie ruszac?
    >
    > Kwik

    Miałem dokładnie taki sam przypadek. Auto po przeglądzie przed wyjazdem do
    Paryża i podczas trasy odleciał korek, stres niemiłosierny bo w połowie drogi
    zaczęła migać kontrolka oleju, a przed wyjazdem sprawdzałem i było max. Pewnie
    mechanik krzywo wkręcił i od drgań wyleciał. Silnik cały uwalony, ale w Paryżu
    kupiłem korek dolałem 2l oleju i wróciłem już bez przygód. Ja stawiam na
    mechanika.

  • 4. Data: 2010-07-02 19:01:00
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Kwik" <k...@n...pl> napisał w wiadomości
    > oderwal? Co musialoby sie zepsuc? Ewentualnie - czy mozna wjechac w taka
    > dziure, ze korek spadnie z gwintu?
    >
    > Pacjent to Astra H 1.8 (Z18XE), 100kkm.

    Jeżeli jest taki sam system mocowania korka
    jak w 1.4 czy 1.6 czyli "bagnet",
    to nie ma takiej mozliwości.
    Stwierdzone na 4 astrach o różnych przebiegu,
    najwięcej - 270 kkm.

    Moim zdaniem raczej go tylko przyłożył
    albo i w ogóle nie wsadził.

    No, to teraz będziesz musiał poszukać części 710 ;-)

    Pzdr

    JKK

  • 5. Data: 2010-07-02 19:02:17
    Od: Kwik <k...@n...pl>

  • 6. Data: 2010-07-02 19:05:41
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > BTW - czy gdyby faktycznie sie zgubil, mozna spokojnie przejechac jakas
    > odleglosc czy lepiej nie ruszac?

    Oceń ile Ci wychlapało i będziesz miał odpowiedź ...
    Podejrzewam, że w razie czego powinni to mieć w każdym ASO
    i większym sklepie / hurtowni.

    Pzdr

    JKK

  • 7. Data: 2010-07-02 19:17:10
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Moje pytanie brzmi:
    > Czy istnieje mozliwosc wytworzenia sie takiego cisnienia,
    > ze korek sie oderwal?

    W zasadzie fizycznie niemożliwe, ponieważ prędzej od
    ciśnienia by wyskoczył bagnet od pomiaru poziomu :-). On
    tylko siedzi wciśnięty...

    > Co musialoby sie zepsuc? Ewentualnie - czy mozna wjechac w
    > taka dziure, ze korek spadnie z gwintu?

    Korki nie mają chyba gwintu, tylko coś w rodzaju zatrzasku
    po przekręceniu. Tzn. żeby go odkręcić, trzeba najpierw
    nacisnąć. W takim układzie chyba niemożliwe jest samoistne
    jego odkręcenie (możliwe że ja sprężyna w korku pęknie to by
    się dało, ale też wątpię)

    > Pytanie jest nie bez przyczyny, bo auto wczoraj odebralem
    > z... przegladu. Sonduje, czy sa inne, chocby teoretyczne
    > mozliwosci niz to, ze szanowny pan mechanik nie dokrecil
    > korka.

    Tak jak Koledzy już napisali, 99.99 % że zapomniał
    przekręcić :-))). Tylko pytanie jak im to udowodnić...

  • 8. Data: 2010-07-02 19:29:49
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Tylko pytanie jak im to udowodnić...

    Ja bym schował ten znaleziony korek,
    wrócił się do mechanika i pokazał co narobił
    - cnm. mycie silnika na ich koszt
    (smród palonego syntetyka jest mało przyjemny).

    Pzdr

    JKK

  • 9. Data: 2010-07-02 19:31:25
    Od: Kwik <k...@n...pl>

    J_K_K pisze:

    > Ja bym schował ten znaleziony korek,
    > wrócił się do mechanika i pokazał co narobił
    > - cnm. mycie silnika na ich koszt
    > (smród palonego syntetyka jest mało przyjemny).

    Ok, ale mozna jezdzic bez tego korka? Przejade pare km przez miasto?
    Kwik

  • 10. Data: 2010-07-02 19:38:01
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    W dniu 2010-07-02 19:31, Kwik pisze:

    > Ok, ale mozna jezdzic bez tego korka? Przejade pare km przez miasto?
    > Kwik

    Bedzie chlapac olejem. Wez jakas tasme i zaklej na chwile.