  • 11. Data: 2010-07-02 21:09:49
    Temat: Re: Odlot korka wlewu oleju?
    Od: margines <m...@o...eu>

    Witam

    W dniu 2010-07-02 19:31, Kwik pisze:
    > J_K_K pisze:
    > Ok, ale mozna jezdzic bez tego korka? Przejade pare km przez miasto?
    > Kwik

    A nie możesz założyć i parę ulic przed mechanikiem go odkręcić? ;)

    Pozdrawiam
    margines

  • 12. Data: 2010-07-02 21:46:59
    Od: krz <a...@g...pl>

    Kwik pisze:
> [...]
    > zaczal sie spalac i dymic.
    >
    > Moje pytanie brzmi:
    > Czy istnieje mozliwosc wytworzenia sie takiego cisnienia, ze korek sie
    > oderwal? Co musialoby sie zepsuc? Ewentualnie - czy mozna wjechac w taka
    > dziure, ze korek spadnie z gwintu?
    >
    > Pytanie jest nie bez przyczyny, bo auto wczoraj odebralem z...
    > przegladu. Sonduje, czy sa inne, chocby teoretyczne mozliwosci niz to,
    > ze szanowny pan mechanik nie dokrecil korka.
    >
    > Dodam, ze nie wyskoczyly zadne bledy, auto nie stracilo mocy i jezdzi
    > normalnie. Pacjent to Astra H 1.8 (Z18XE), 100kkm.

    Silniki spalinowe mają coś takiego jak odma - odpowietrzanie wału
    korbowego (ciśnienie tam rośnie wskutek przedostawania się spalin przez
    nieszczelne pierścienie itp.). Zazwyczaj ów "nadmiar" jest kierowany do
    dolotu, celem ponownego przepalenia. Zapchanie owej odmy teoretycznie
    mogłoby być powodem nadmiernego wzrostu ciśnienia w komorze silnika, i w
    efekcie wybicia korka.
    Aczkolwiek, jak to już ktoś wspominał - prędzej wystrzeliłby ci bagnet
    niczym strzała z łuku :),tak więc, tak jak i pozostali mówię - mechanik
    dał dupy i nie dokręcił/źle założył ów korek.

    Dla spokoju sumienia jednak sprawdź stan odmy - szczególnie, że jej
    zapchanie wpływa także na takie sprawy jak szarpanie, nieregularny bieg
    jałowy itp.

  • 13. Data: 2010-07-02 22:39:52
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message
    > Korki nie mają chyba gwintu, tylko coś w rodzaju zatrzasku po
    > przekręceniu. Tzn. żeby go odkręcić, trzeba najpierw nacisnąć. W takim
    > układzie chyba niemożliwe jest samoistne jego odkręcenie (możliwe że ja
    > sprężyna w korku pęknie to by się dało, ale też wątpię)

    ???

    Wszystkie korki wlewu oleju jakie widziały miały dosyć spory gwint.
    Żadnych zatrzasków. Nie pomyliło Ci się z korkiem wlewu paliwa?

    > Tak jak Koledzy już napisali, 99.99 % że zapomniał przekręcić :-))). Tylko
    > pytanie jak im to udowodnić...

    Jeszcze jeden dobry powód aby samemu sobie olej wymieniać...

  • 14. Data: 2010-07-02 22:41:55
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Kwik" <k...@n...pl> wrote in message

    > Ok, ale mozna jezdzic bez tego korka? Przejade pare km przez miasto?

    Ale po co? Chcesz wyłudzić od mechanika nowy korek?
    Zakręć korek i wróć do mechanika, niech Ci ładnie
    silnik umyje i doleje oleju po tym jak mu opowiesz co się
    stało... Oczywiście nie musi Ci uwierzyć bo przecież mogłeś
    sobie go odkręcić samemu już po wyjechaniu z serwisu...

    Sprawdziłbym też ile oleju zostało w silniku po chlapanku.

  • 15. Data: 2010-07-03 01:28:10
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    krz pisze:

    > Silniki spalinowe mają coś takiego jak odma

    Dwusuwy nie mają ;)

> [...]
    > dolotu, celem ponownego przepalenia. Zapchanie owej odmy teoretycznie
    > mogłoby być powodem nadmiernego wzrostu ciśnienia w komorze silnika, i w

    Jeżeli korek faktycznie jest wkręcany, to i tak nie.
    Choćby tam było ciśnienie takie że miałoby mu blok rozerwać, to najwyżej
    korek by się rozleciał, albo zerwał gwint. Sam by się nie wykręcił

    No chyba że korek taki jak w Cinquecento - tylko wciskany, taki
    badziewny. To by wyskoczyło gdyby w silniku wzrosło ciśnienie i to chyba
    szybciej niż bagnet.

    > mechanik dał dupy i nie dokręcił/źle założył ów korek.

    Dokładnie, to jest jedyna sensowna odpowiedź.

  • 16. Data: 2010-07-03 01:29:38
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Kwik pisze:

    > Ok, ale mozna jezdzic bez tego korka? Przejade pare km przez miasto?

    Zakręć, pojedź do mechanika i powiedz że on nie przykręcił.
    Po co taki teatr robić?

  • 17. Data: 2010-07-03 08:26:18
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Wszystkie korki wlewu oleju jakie widziały miały dosyć spory gwint.
    > Żadnych zatrzasków. Nie pomyliło Ci się z korkiem wlewu paliwa?

    Miałeś kiedyś korek od Opla w ręce ?

    Pzdr

    JKK

  • 18. Data: 2010-07-03 12:03:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 3 Jul 2010 08:26:18 +0200, J_K_K wrote:

    >Miałeś kiedyś korek od Opla w ręce ?

    Wlasciwie jak siegam pamiecia to nie przypominam sobie korka wlewu
    oleju na gwint. Ale moze w USA inne zwyczaje ..

    J.

  • 19. Data: 2010-07-03 12:38:02
    Od: "J_K_K" <J...@i...fm>

    > Wlasciwie jak siegam pamiecia to nie przypominam sobie korka wlewu
    > oleju na gwint. Ale moze w USA inne zwyczaje ..

    W latach 90-tych znalazłem taki - od Hondy :-)

    Pzdr

    JKK

  • 20. Data: 2010-07-03 12:59:16
    Od: "Xena" <x...@o...pl>

    w wiadomości: 2...@4...com,
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Wlasciwie jak siegam pamiecia to nie przypominam sobie korka wlewu
    > oleju na gwint.

    A maluch to nie miał na gwint? Coś mi się kołacze, że jednak tak ale głowy
    uciąć sobie za to nie dam.

    pozdrawiam Tatiana
    --
    Optymiści wierzą, że świat stoi przed nimi otworem.
    Realiści wiedzą, gdzie świat ma ten otwór...