  • 1. Data: 2010-07-02 15:18:43
    Temat: pytanie o folie na szyby...
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    Witajcie,
    pytanie do osób zorientowanych, czy istnieje folia której funkcją byłoby
    jedynie skuteczne ograniczenie nagrzewania wnętrza, wydaje mi się że taka
    folia powinna zatrzymywać max ilość promieniowania IR a jednocześnie byłaby
    _bezbarwna_?
    o ile istnieje, jaka może być cena oklejenia szyb bocznych i tylnej klapy w
    kompaktowym hatchbacku 5dr - rząd wielkości?
    za podpowiedzi z góry dzięki,

    brat

  • 2. Data: 2010-07-02 16:22:30
    Temat: Re: pytanie o folie na szyby...
    Od: "Rjablon" <p...@j...pliznospam>

    Użytkownik "bratPit[pr]" <k...@o...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > o ile istnieje, jaka może być cena oklejenia szyb bocznych i tylnej klapy
    > w kompaktowym hatchbacku 5dr - rząd wielkości?

    witka

    sa folie polaryzacyjne - okolo 200 zl za szybe

    dowiedz sie o konkrety u jakiegos DOBREGO instalatora

    pozdro

  • 3. Data: 2010-07-02 16:32:05
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 2 Jul 2010 15:18:43 +0200, na pl.misc.samochody, bratPit[pr]
    napisał(a):

> [...]
    > o ile istnieje, jaka może być cena oklejenia szyb bocznych i tylnej klapy w
    > kompaktowym hatchbacku 5dr - rząd wielkości?

    Teoretycznie powinna istnieć. Praktycznie trzeba zapytać tych co w
    branży robią. Aczkolwiek na logikę - nie licz na wielki sukces - auto
    to nie tylko szyby, ale i dach, drzwi itd. Jeśli auto jest ciemne -
    chętniej absorbuje promieniowanie cieplne słoneczka i się szybciej
    nagrzewa. Wiele nie wywojujesz - po prostu następne auto kup z klimą.

    Piotr Biegała Warszawa
    Benelli Pepe LX 0,05l BVA ;-)
    Renault Clio 2008 - 1.5dci Societe
    Renault Safrane Initiale Paris 2.5 T5 BVA;-)

  • 4. Data: 2010-07-02 18:55:53
    Od: Stefan <s...@c...wp.pl>

    PB pisze:
> [...]
    > chętniej absorbuje promieniowanie cieplne słoneczka i się szybciej
    > nagrzewa. Wiele nie wywojujesz - po prostu następne auto kup z klimą.

    Mialem przez jakis czas pod domem białą Corsę B 99 z białymi szybami i
    Granatowy Renautl Clio z szybami zielonymi. Te drugie auto zawsze było
    chłodniejsze, mimo że kolor ciemny. Zapewne nie tylko dzięki szybom, ale
    np. izolacji dachu. Nie mniej jednak, uważam że szyby mialy duży wpływ.

    --
    http://www.artveo.pl/

  • 5. Data: 2010-07-02 21:24:17
    Od: "bratPit" <k...@o...pl>

    > Teoretycznie powinna istnieć.

    znalazłem "Bruxsafol UP75 folia typowo termoizolacyjna, przy minimalnym
    przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR" czyli coś dla mnie, ciekawe ile to
    kosztuje i czy ktoś w małopolsce to montuje?

    > nagrzewa. Wiele nie wywojujesz - po prostu następne auto kup z klimą.

    hmm... ale ja mam auto z klimą, oczywiście masz rację, ale wiem ile daje
    sama przednia szyba "solarowa" (ta z warstewką miedzi), chodzi mi o
    zlikwidowanie intensywnego zjawiska nagrzewania przez szyby boczne i tylną,

    brat

  • 6. Data: 2010-07-02 23:31:05
    Od: PB <p...@b...pl>

    Fri, 2 Jul 2010 21:24:17 +0200, na pl.misc.samochody, bratPit
    napisał(a):

    > znalazłem "Bruxsafol UP75 folia typowo termoizolacyjna, przy minimalnym
    > przyciemnieniu niweluje ponad 85% IR" czyli coś dla mnie, ciekawe ile to
    > kosztuje i czy ktoś w małopolsce to montuje?

    nie mam przekonania. Szyby to poniżej połowy "obudowy" wnętrza.

    > hmm... ale ja mam auto z klimą, oczywiście masz rację, ale wiem ile daje
    > sama przednia szyba "solarowa" (ta z warstewką miedzi), chodzi mi o
    > zlikwidowanie intensywnego zjawiska nagrzewania przez szyby boczne i tylną,

    No ja robię tak że najpierw otwieram okna, wietrze wnętrze. Potem
    odpalam maszyne, klima na obieg zamknięty i ostre chłodzenie. Potem
    zmniejszam nawiew i przełączam na obieg zewn. Mam jedno auto białe i
    jedno granatowe z atermiczną przednią szybą. Nie widzę większej
    różnicy w nagrzewaniu wnętrza. Wydaje mi się że białe nagrzewa się
    mniej...