  • 91. Data: 2011-01-16 22:16:54
    Temat: Re: Odkuwają sie za fotoradary
    Od: nalesnik <m...@o...o2.o2.o2.pl>

    Tomasz Pyra wrote:

    > A jeżeli na wąskiej, prawie-osiedlowej uliczce, z powodu braku miejsc,
    > kierowcy zaparkują po obu stronach drogi tak że Twój samochód okaże się
    > szerszy niż miejsce które zostawili, również jest ok, czy już nie?

    Kilka razy byłem w takiej sytuacji i żałowałem, że nie wziąłem akurat
    starego auta;)

  • 92. Data: 2011-01-16 22:28:17
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > Są jeszcze ludzie "nie dam rady zrobić 1km z zakupami w rękach"...

    Jeżeli ktoś kupił np. lodówkę, to pewnie nikt mu złego słowa nie powie
    jeżeli on się zatrzyma w jakimś miejscu tarasując na chwilę ruch
    pieszych czy samochodów.
    Ale po wniesieniu zakupów wystarczy zejść i przestawić samochód.

    Jeszcze zapewne z tym kilometrem to duża przesada.
    Sam mieszkam w okolicy gdzie o miejsce jest bardzo trudno, często wracam
    do domu późno jak wszystko jest już zajęte, a przez kilkanaście lat
    jeżdżenia i parkowania w różnych dużych miastach w Polsce jakoś mi się
    nie zdarzyło.

    Co prawda czasami pod domem muszę parkować baaaaaardzo daleko, ale to
    bardzo daleko po zmierzeniu okazało się dystansem 190m.

    Niestety taki świat że od jakiegoś czasu nie da się zaparkować samochodu
    pod klatką, albo przed oknem sypialni. Niektórzy nawet z tego powodu
    chcą już zakazywać kupowania samochodów ;)

    Tu jeszcze taka moja obserwacja, że największe problemy z parkowaniem
    (potarasowane ulice i chodniki) są tam, gdzie na nowych osiedlach są
    prawie wyłącznie miejsca w halach parkingowych (na których wolnych
    miejsc jest pełno), natomiast właściciele mieszkań uznali że nie ma po
    co płacić za miejsce, bo "gdzieś się zawsze zaparkuje".
    Wtedy okazuje się, że "gdzieś" jest kilkaset metrów od domu no i
    wygodniej zaparkować wtedy gdzieś na trawie, chodniku, albo tarasując
    jezdnię.

    > Rzędu 500pln jeśli odbierzesz w ciągu 24h.

    No i to pewnie tłumaczy wiele.
    Bo za takie holowanie prywatnie (jak się samochód popsuje), zapłacisz
    pewnie 150zł.
    A tu nagle koszty z dziwnych przyczyn szybują w górę.

    Za parkowanie w niedozwolonym miejscu powinien być normalny mandat, a
    nie robienie prywatnego biznesu laweciarza z parkingowym.
    Wszędzie gdzie pojawiają się konkretne i łatwe do zaadresowania zyski ze
    ścigania wykroczeń, tam nagle pojawia się podejrzana skrupulatność.

  • 93. Data: 2011-01-16 22:31:10
    Temat: Re: Odkuwajš sie za fotoradary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-16 19:06, Shrek pisze:

    > Ok, tylko pod jednym warunkiem - ogólnodostepny, a nie "społeczny".
    > "Społeczny" to synonim tego - nie dość, że ukradniemy kawałek terenu, za
    > który płaci również reszta, to niech jeszcze barany zapierdalają
    > dookoła. Liczę się ja i moja fura, a co!!!

    Nie no - to oczywiście.
    Jeżeli teren jest wspólny, to i parking również.

  • 94. Data: 2011-01-16 22:32:03
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-01-16 22:16, nalesnik pisze:

    > Kilka razy byłem w takiej sytuacji i żałowałem, że nie wziąłem akurat
    > starego auta;)

    A co? Było węższe? ;)

  • 95. Data: 2011-01-16 22:36:34
    Temat: Re: Odkuwaj? sie za fotoradary
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    > ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]

    > Półtora metra to jest akurat na wyminięcie się dwóch niezbyt szerokich
    > pojedyńczych wózków.

    Tu jeszcze trzeba pamiętać, że raczej nikt się nie czepia kogoś kto
    zostawił 120cm zamiast 150cm. Nawet dość upierdliwa straż miejska w
    mojej okolicy.

    Problem robi się wtedy jak samochody parkują na wąskim chodniku
    wymagając nawet od pieszych bez wózka, polerowania im lakieru kurtką,
    albo slalomu między samochodami.
    Drugi problem to jeżeli kierowcy zastawiają drogę tak że inny pojazd
    (taka np. śmieciarka, przypadkiem podobna w gabarytach co wóz strażacki)
    nie może potem przejechać.

  • 96. Data: 2011-01-16 22:46:12
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > Ilość kretynów jest taka sama w każdym zawodzie: zarówno wśród
    > profesorów, lekarzy, sędziów, strażników miejskich jak i policjantów
    > no i oczywiście mieszkańców.

    Burakow rowniez.
    Jakim trzeba byc jelopem zeby zaparkowac samochod na trawniku w miescie ?

  • 97. Data: 2011-01-16 22:53:59
    Od: PaPi <r...@d...trzy>

    > Nie piszę i durnych przepisach, tylko o rozsądku. A durne przepisy mogą
    > zostać zmienione. Obowiązek zostawienia 1.5 metra na mało uczęszczanym
    > chodniku, w okolicy, gdzie nie ma miejsc do parkowania jest idiotyzmem.

    To NIE SA durne przepisy.
    To Ty nie wiesz skad bierze sie te 1.5m. Bierze sie mozliwosci
    wyminiecia na takim chodniku 2 osob - szerokosc czlowieka ~ 0.75m.

  • 98. Data: 2011-01-16 23:09:46
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-16, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

> [...]
    > pieszych czy samochodów.
    > Ale po wniesieniu zakupów wystarczy zejść i przestawić samochód.

    Zawsze są dwie strony medalu. Idziesz i widzisz "krzywo" zaparkowany
    samochód. Myślisz "burun parkingowy" czy "na pewno potrzebował na chwilę
    się tutaj zatrzymać"? A SM jak już przyjedzie to nie będzie wnikał,
    wywiezie wszystkich...

> [...]
    > do domu późno jak wszystko jest już zajęte, a przez kilkanaście lat
    > jeżdżenia i parkowania w różnych dużych miastach w Polsce jakoś mi się

    Kilometr oczywiście, że był przesadzony. Ale ja na przykład do
    najbliższego parkingu mam jakieś 200-250m (w zależności od tego gdzie
    dorwę wolne miejsce). Czasem niestety nie ma tam wolnych miejsc i mam
    kolejne 150 do przejścia. Przy większych zakupach to już zaczyna być dla
    mnie uciążliwe, ale dla całej rzeszy sąsiadów zaczyna być niemożliwe do
    wykonania. O ile parkują tak, że da się przejść, nie niszczą zieleni i
    nie zagradzają dróg ppoż - nie mam im tego za złe.

> [...]
    > Wtedy okazuje się, że "gdzieś" jest kilkaset metrów od domu no i
    > wygodniej zaparkować wtedy gdzieś na trawie, chodniku, albo tarasując

    Jeśli chodzi o nowe osiedla to mam ochotę strzelać do wydających zgodę
    na budowę, właśnie przez "liczbę" miejsc parkingowych. Poza mieszkańcami
    jeszcze są goście, klienci, dostawcy...

    > No i to pewnie tłumaczy wiele.
    > Bo za takie holowanie prywatnie (jak się samochód popsuje), zapłacisz
    > pewnie 150zł. A tu nagle koszty z dziwnych przyczyn szybują w górę.

    A tam z dziwnych ;-)

> [...]
    > Wszędzie gdzie pojawiają się konkretne i łatwe do zaadresowania zyski ze
    > ścigania wykroczeń, tam nagle pojawia się podejrzana skrupulatność.

    Idalnie by było: odpowiednio wysoki mandat, niski koszt wywiezienia
    samochodu i dość wysoki koszt na parking.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 99. Data: 2011-01-16 23:17:49
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-01-16, Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Tu jeszcze trzeba pamiętać, że raczej nikt się nie czepia kogoś kto
    > zostawił 120cm zamiast 150cm. Nawet dość upierdliwa straż miejska w
    > mojej okolicy.

    Tak tylko się wciąłem, bo mnie zaczęły bawić rzucane liczby :)

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 100. Data: 2011-01-16 23:46:59
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "MarcinJM" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, ja i moj sw. pamieci tato (zagorzaly komuch) znalezlisny na "nowe
    > czasy" jedna recepte: zdemontowac caly aparat i zbudowac go na nowych
    > ludziach. Inaczej sie nie da. Nie zrobiono tego i niestety moj tato mial
    > racje.

    Niestety. Teraz uchodzimy za starszych, gorzej wykształconych i gorzej
    zarabiających mieszkańców mniejszych miast, słuchających radia z Torunia w
    moherowych beretach.