  • 81. Data: 2012-09-29 20:31:01
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Anerys" 5065f85e$...@n...home.net.pl

    > Niezbyt mi się chce wierzyć, że mikrofale nie wywołają wrażenia ciepła, moze nie
    wprost, ale... To jest energia, a praca, ciepło i
    > energia są sobie równoważne. Skoro energia, to i ciepło. Woda, przejmując energię
    od mikrofal, dostaje ciepła.

    Tak, ale wewnątrz ciała ludzkiego nie ma termometrów.
    Podczerwień nie nagrzewa skóry -- ale czyni wrażenia nagrzewania.

    > Dostając ciepła, musi dać się odczuć. Poza tym - jest to fala elektromagnetyczna.
    Nerwy, naczynia krwionośne, płyny ustrojowe, są
    > lepszymi, czy gorszymi, ale przewodnikami.

    Przewodnikami fali elemagnetycznej?

    > Jeśli przewodnik zostanie wzbudzony i utworzony będzie w jakiś sposób obwd
    zamknięty, przez przewodnik popłynie prąd i ten się
    > mniej, lub bardziej nagrzeje. W jaki sposób można gotować jajka w mikrofali? Jest
    przyrzad, gdzie się te cojones wkłada i
    > uruchamia kuchenkę po włożeniu całości. Skoro nie mikrofale, to energia, zgodnie z
    równoważnością, wydzieliła się jako ciepło,
    > podgrzewające jajka.

    Ale naczynie plastykowe jest zimne (albo jak wolisz -- zdecydowanie
    zimniejsze niż wnętrzności jedzenia) a jedzenie wewnątrz -- ugotowane.

    > Bo jeśli ciało nie poczuło mikrofali jako ciepło, to energia tychże, skoro nie
    zamieniła się w ciepło, to zamieniła się w pracę,
    > bądź wyszła w postaci innego promieniowania (jak np. gwałtowne hamowanie elektronów
    na antykatodzie).

    Mikrofala zostanie zamieniona w ciepło, ale wewnątrz ciała, gdzie nie ma
    termometrów. Jakaś część tej mikrofali także rozgrzeje skórę, ale niewielka.
    Inna niewielka część tej fali nagrzeje powietrze wewnątrz mikrofalówki, ale
    w niewielkim stopniu -- takoż Celsjusza jak i Fahrenheita. ;)

    > Co do szukania błędu w opisie - aby przyjąc korektę, musiałbym mieć podane źródło
    informacji korygujących.

    > BTW. Co w takim razie grzało moją rękę przyłożoną do drzwiczek pracującej
    mikroweli, skoro nie było to ciepło rozgrzanej szybki
    > (ta była chłodna), a maszyna dopiero co została włączona? Żarówka w środku? :)
    (nie, nie boli, nie swędzi, nie szczypie, nie
    > paskudzi się, ran niet)

    Raczej człowiek nie ,,widzi'' skórą mikrofali.
    Widzi oczami światło widzialne, podczerwień postrzega skórą jako
    wrażenie ciepła, ale ultrafioletem może uszkodzić sobie skórę nie
    czując niebezpieczeństwa. Podobnież z mikrofalą -- brak ostrzeżenia
    o szkodliwym promieniowaniu. Nie dostrzega także człowiek promieniowania
    roentgena.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 82. Data: 2012-09-29 20:32:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "badworm" 1...@b...pl

    > To może zależeć od materiału, z którego jest wykonana warstwa
    > samościemniająca. Moje niestety praktycznie w ogóle nie przyciemniają
    > się w pomieszczeniach zamkniętych (w tym również w samochodzie) co by
    > sugerowało, że reagują na UV-B.

    Moje pod żaluzjami zamieniają się w zebrę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 83. Data: 2012-09-29 20:40:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." v...@4...net

    udynkow-dzieki-google-maps-6-0/

    > Ze tu slowa nie ma jakoby androidowe odbiorniki GPS byly lepsze.

    Lepsze od czego?

    > Strony nie moge otworzyc.

    Dostęp do tej strony został zawieszony ze względu na
    przekroczenie miesięcznego limitu transferu przez
    właściciela strony (właściciela konta na VIPserv.org,
    zawierającego stronę )

    Miesięczny limit transferu resetowany jest 1 dnia każdego miesiąca.

    Jeśli jesteś włascicielem konta na VIPserv.org zawierającego tą
    stronę to możesz się zalogować do panelu VIPserv.org i użyć opcji
    zmiany pakietu na większy lub opcji wykupienia dodatkowego transferu.

    Moja to wina, że aż tylu rzuciło się na tę stronę?

    > I myslisz ze google zamontowala symulator satelitow GPS ?

    Nie. A dlaczego tak pytasz?

    > Zaloze sie ze za drobna oplata montuja raczej stacje wifi, albo korzystaja
    > z istniejacych. A potem ... zbieraja informacje gdzie chodzisz, co
    > kupujesz, albo nawet i w ktorym kacie baru pijesz :-)

    -=-

    Mnie chodziło o to, iż kiedyś rozmawialiśmy o tym, czy orientacja
    wewnątrzbudynkwa ma sens. Najwyraźniej ma, skoro te mapy są takie.

    -=-

    BTW -- zainstalowałem uaktualnienie tych map.
    Bredzą ci, którzy piszą, że 50 MB mało na te
    aktualizację. 5 MB aż nadto.

    I jeszcze jedno -- w wiadomym tunelu GPS **czasami** nie milknie.
    Być może tunel ów jest zbyt wysoki a satelity kątowo niskie,
    a być może ów tunel nie jest zbyt metalowy. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 84. Data: 2012-09-29 20:44:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "badworm" 23vlj02li49o$....@b...pl

    > Ale o co dedykowane aplikacje skoro przeglądarka obsługuje wszystkie
    > funkcje w banku? Co dzięki nim zyskujesz? Warto sobie nimi zaśmiecać
    > smartfona? Na PC też są takowe aplikacje dające cokolwiek więcej niż
    > dostęp przez WWW?

    Znasz określenie -- rozmowa ze ślepym o kolorach?

> [...]

    > Cóż, klawiatur ekranowych to unikam jak mogę ale ja truskawki z cukrem
    > jem... Z samego technicznego punktu widzenia normalna klawiatura
    > umożliwia znacznie szybsze wprowadzanie danych niz jakiś ekranowy
    > wynalazek. Dodatkowo nie traci się powierzchni ekranu na klawiaturę. Dla
    > mnie ważne jest też sprzężenie zwrotne - albo sztuczne dźwiękowe (ale to
    > jest na dłuższą metę wkurzające) albo mechaniczne, informujące o fakcie
    > wciśnięcia klawisza. Z tych powodów szukając jakiegoś pocket pc od razu
    > eliminowałem modele nie posiadające klawiatury QWERTY.

    Jak kilka pięter wyżej -- kolorowo.

    > I jadąc np. tramwajem będę w ten sposób pisał SMSa?

    Nie jeżdżę tramwajami -- nie ma ich w pobliżu. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 85. Data: 2012-09-29 20:49:08
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "AlexY" vfC9s.239809$1...@f...am4

    > Serio? ile CPS wyklikasz?

    Tego nie klika się litera po literze, ale ciąga się palcem po
    ekranie w pobliżu liter. Można klikać, ale można też inaczej.
    Można bardzo szybko ciągać palcami po ekranie... Program jest
    na tyle dobry, że 832 MHz starczają nawet wówczas, gdy
    smartfon jest mocno obciążony. Szybkość zależy od tego,
    czy używasz słów nietypowych. Jeśli używasz tylko
    typowych słów -- szybciej piszesz, niż myślisz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 86. Data: 2012-09-29 20:52:14
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" g...@n...chmurka.net

    > Żeby jeszcze kilka dni... ja jak zdejmę rano z ładowarki to wieczorem po
    > pracy już muszę ładować (jeśli nie ładuję w pracy). Ale to kwestia tego,
    > jak się używa telefonu, co jest powłączane (dane przez sieć komórkową
    > bardzo dużo żrą)...

    I tak właśnie mówi mi **każdy**, kto używa smartfonu -- czasami
    jakoś ze wstydem, :) tak jakby krótki ,,zasięg'' akumulatora był
    jakoś zawiniony przez użytkownika...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 87. Data: 2012-09-29 20:54:58
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Adam Wysocki" g...@n...chmurka.net

    > Ty masz jakąś chorobę z tym Gatesem?

    Wątpię w to, abym miał jakąś chorobę łączącą mnie z Gatesem.

    > Jak Identyfikator z Tuskiem?

    Skieruj swe pytanie do Identyfikatora.
    Ja go nie znam. ;) Tuska przynajmniej w TV oglądam.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 88. Data: 2012-09-29 21:24:55
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    napisał w wiadomości news:k47ep7$l0g$1@speranza.aioe.org...

    > Tak, ale wewnątrz ciała ludzkiego nie ma termometrów.

    W żołądku zwłaszcza... Łyknij gorącej herbaty, czy knedla prosto po
    gotowaniu :P

    > Podczerwień nie nagrzewa skóry -- ale czyni wrażenia nagrzewania.

    Nowa fizyka? Jeśli nie w ciepło, to w co zamienia się energia?

    > Przewodnikami fali elemagnetycznej?

    Odsyłam do fizjologii.

    > Ale naczynie plastykowe jest zimne (albo jak wolisz -- zdecydowanie
    > zimniejsze niż wnętrzności jedzenia) a jedzenie wewnątrz -- ugotowane.

    Tworzywo owszem - jest izolatorem i nie jest go tak łatwo wzbudzić, ale są
    zgrzewarki, które operują polem w.cz. i służą do zgrzewania tworzyw właśnie.
    Poza tym - naczynie do grania testicles jest w srodku z metalu. Metal się
    rozgrzewa, jajka się gotują, osłonięte od mikrofal. Tylko z wierzchu jest
    tworzywo.

    > Raczej człowiek nie ,,widzi'' skórą mikrofali.

    Czyli oparzony kiedyś energią w.cz. (ok. 150 MHz, fakt, to jszcze nie
    mikrofale) miałem tylko wrażenie oparzenia, ale nie oparzyłem sie
    rzeczywiście? To dlaczego było to takie nieprzyjemne? Nie klei mi sie to...

    > Widzi oczami światło widzialne, podczerwień postrzega skórą jako
    > wrażenie ciepła, ale ultrafioletem może uszkodzić sobie skórę nie

    Wobec kuchenki wykluczyłem podczerwień i skutek światła widzialnego. Zostają
    mikrofale. Ewentualnie autosugestia, której nie wykluczam.

    > czując niebezpieczeństwa. Podobnież z mikrofalą -- brak ostrzeżenia

    Jeśli powybija atomy z cząsteczek białek, czy je wprost zdenaturuje, itd.,
    to tak, ale odpowiednio duża dawka w odpowiednio małej jednostce czasu nie
    ma siły, musi wyjść w postaci ciepła. Nie mówię o wrażeniu ciepła, bo to
    przy mniejszej dawce, ale mówię wprost - o wydzieleniu się ciepła.

    > o szkodliwym promieniowaniu. Nie dostrzega także człowiek promieniowania
    > roentgena.

    Uszkodzenia od energii promienistej... analizujemy przypadek "jonizujący",
    czy "niejonizujący"?

    BTW. taka kapsaicyna (czysta ma ok. 16.2 mln Scoville), nie rozgrzewa, ale
    przez drażnienie zakończeń nerwowych, wywołuje wrażenie grzania. Tylko
    czemu, skoro jest niby taka bezpieczna, bo tylko wywołuje wrażenie, to
    jednak może spowodować uszkodzenia ciała?

  • 89. Data: 2012-09-30 16:03:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Anerys" 50674b09$...@n...home.net.pl

    Szkoda czasu na rozmowę z Tobą. :)
    Wiesz, co to współczynnik SAR? Na
    przykład podany tutaj:

    http://www.mgsm.pl/pl/katalog/samsung/gts5830ace/Sam
    sung-GT-S5830-Ace.html

    Intuicja zwodzi a Ty popisujesz się ,,wiedzą intuicyjną''.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 90. Data: 2012-09-30 20:29:05
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > Tak, ale wewnątrz ciała ludzkiego nie ma termometrów.

    > Podczerwień nie nagrzewa skóry -- ale czyni wrażenia nagrzewania.
    Owszem, nagrzewa

    > Przewodnikami fali elemagnetycznej?
    Jak najbardziej.

> [...]
    > niewielka. Inna niewielka część tej fali nagrzeje powietrze wewnątrz
    > mikrofalówki, ale w niewielkim stopniu -- takoż Celsjusza jak i

    Poczytaj conieco o efekcie naskórkowym i głębokości wnikania fali
    elektromagnetycznej do ciała.

    Waldek