    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Odezwa energetyczna...
    Date: Sat, 29 Sep 2012 21:24:55 +0200

    napisał w wiadomości news:k47ep7$l0g$1@speranza.aioe.org...

    > Tak, ale wewnątrz ciała ludzkiego nie ma termometrów.

    W żołądku zwłaszcza... Łyknij gorącej herbaty, czy knedla prosto po
    gotowaniu :P

    > Podczerwień nie nagrzewa skóry -- ale czyni wrażenia nagrzewania.

    Nowa fizyka? Jeśli nie w ciepło, to w co zamienia się energia?

    > Przewodnikami fali elemagnetycznej?

    Odsyłam do fizjologii.

    > Ale naczynie plastykowe jest zimne (albo jak wolisz -- zdecydowanie
    > zimniejsze niż wnętrzności jedzenia) a jedzenie wewnątrz -- ugotowane.

    Tworzywo owszem - jest izolatorem i nie jest go tak łatwo wzbudzić, ale są
    zgrzewarki, które operują polem w.cz. i służą do zgrzewania tworzyw właśnie.
    Poza tym - naczynie do grania testicles jest w srodku z metalu. Metal się
    rozgrzewa, jajka się gotują, osłonięte od mikrofal. Tylko z wierzchu jest
    tworzywo.

    > Raczej człowiek nie ,,widzi'' skórą mikrofali.

    Czyli oparzony kiedyś energią w.cz. (ok. 150 MHz, fakt, to jszcze nie
    mikrofale) miałem tylko wrażenie oparzenia, ale nie oparzyłem sie
    rzeczywiście? To dlaczego było to takie nieprzyjemne? Nie klei mi sie to...

    > Widzi oczami światło widzialne, podczerwień postrzega skórą jako
    > wrażenie ciepła, ale ultrafioletem może uszkodzić sobie skórę nie

    Wobec kuchenki wykluczyłem podczerwień i skutek światła widzialnego. Zostają
    mikrofale. Ewentualnie autosugestia, której nie wykluczam.

    > czując niebezpieczeństwa. Podobnież z mikrofalą -- brak ostrzeżenia

    Jeśli powybija atomy z cząsteczek białek, czy je wprost zdenaturuje, itd.,
    to tak, ale odpowiednio duża dawka w odpowiednio małej jednostce czasu nie
    ma siły, musi wyjść w postaci ciepła. Nie mówię o wrażeniu ciepła, bo to
    przy mniejszej dawce, ale mówię wprost - o wydzieleniu się ciepła.

    > o szkodliwym promieniowaniu. Nie dostrzega także człowiek promieniowania
    > roentgena.

    Uszkodzenia od energii promienistej... analizujemy przypadek "jonizujący",
    czy "niejonizujący"?

    BTW. taka kapsaicyna (czysta ma ok. 16.2 mln Scoville), nie rozgrzewa, ale
    przez drażnienie zakończeń nerwowych, wywołuje wrażenie grzania. Tylko
    czemu, skoro jest niby taka bezpieczna, bo tylko wywołuje wrażenie, to
    jednak może spowodować uszkodzenia ciała?