  • Data: 2012-09-30 22:19:28
    Temat: Re: Odezwa energetyczna...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:acrhbhF66hqU1@mid.uni-berlin.de...

    > Są

    Muszę poszukać w mądrych książkach, ale czyż nie jest tak, że bez stosownych
    sygnałów z poszczególnych miejsc organizmu, nie działałby układ
    termoregulacji? Jako, że człowiek jest stałocieplny, to coś MUSI utrzymywać
    to w dość wąskich granicach.

    > Owszem, nagrzewa

    I na to stawiam. To jest energia. Jak wspomniałem ciepło, praca i energia są
    równoważne i mierzy się je tymi samymi jednostkami.
    Woda po prostu wzbudza się w szczególny sposób, stąd częstotliwośc pracy
    kuchenki. To, że talerz jest chłodny po sesji w mikroweli nie znaczy, że nie
    przyjął energii. Metal nie zawiera wody, a już się wzbudza i np. są kuchenki
    z dedykowanym talerzem metalowym, na którym można np. przygrzać sobie pizzę.

    > Jak najbardziej.

    Kochamy prądy wirowe :)) Czymże gotujemy na kuchenkach indukcyjnych, jak nie
    nimi właśnie? :)) Łapka położona na pycie takiej kuchenki pozostaje
    chłodna - częstotliwość nie wzbudza wystarczająco tkanek, ani wody w nich,
    można w sieci znaleźć zdjęcia, gdzie na połowie powierzchni czynnej położono
    płytkę metalową, a druga jest pusta... i pośrodku rozbito jajko. Część jajka
    która rozlała się bezpośrednio na płytę nadal była surowa, a część na płytce
    metalowej ścięła się na twardo. Tak samo mogą rozgrzać się tkanki, jeśli
    długość danej tkanki zrówna się z ćwiartką, czy połówką fali (zależnie, czy
    obwód zamknięty, czy otwarty), bądź z ich wielokrotnościami. A takich
    odcinków jest mnóstwo, krótszy kawałek naczynia krwionośnego, dłuższy
    fragment nerwu, fala stojąca i heeej...

    > Poczytaj conieco o efekcie naskórkowym i głębokości wnikania fali
    > elektromagnetycznej do ciała.

    Poszukałbym nawet stosownych wzorów na to, ale jakoś dzisiaj nie mam do tego
    weny... W skrócie jedynie - w odróżnieniu od kuchenki indukcyjnej, "kocham"
    prądy wirowe (nie mylę się, dzięki nim?), tym razem słowo ujmuję w
    cudzysłów. Ale jak mnie najdzie, to sobie o tychże poczytam jak się różnią w
    zależności od materiału - dia-, para-, czy ferro-magnetyk, jak głęboko w
    funkcji częstotliwości... oraz od przewodności przewodnika. Już nie chcę
    gadać o prądach błądzących, już tak wiele ze szkoły nie pamiętam... ale jak
    kable były w ołowiu, to trzeba było mieć o nich pojęcie... Temat rzeka...
    Ale nie ma tego złego... naskórkowość ratuje tyłek, przypali skórę, ale np.
    nerwy będą względnie bezpieczne... To nie 50 Hz...