  • 41. Data: 2013-08-17 20:01:27
    Temat: Re: Odebrano mi zawod
    Od: trolling tone <a...@a...org>

    W dniu 2013-08-17 19:36, Mariusz [mr.] pisze:

    > Głównie w USA, co przez ich dominację medialną rozchodzi się na
    > resztę świata...

    PR i legenda. Rzadko wspomina się np. brudną wojnę z Teslą
    i Westinghousem, absurdalny upór maniaka na przesył prądu
    stałego.

  • 42. Data: 2013-08-17 21:34:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Aug 2013 14:26:19 +0200, Sylwester Zarębski napisał(a):

    > Proszę nie siać popularnych bajek (propagowanych zresztą w szkołach), bo
    > to nie Edison wynalazł żarówkę (nie był pierwszy, ani nawet drugi czy
    > trzeci) - konkurencja była na tym polu spora, więc brak Edisona nic by
    > nie zmienił.

    Zaleta Edisona bylo to ze myslal systemowo.
    Nie tylko zrobil zarowke o trwalosci wystarczajacej do sprzedazy, ale
    tez zalozyl pierwsza elektrownie w Ameryce.
    Dzieki czemu mogl oferowac oswietlenie klientom.

    Ale konkurencja deptala mu po pietach i inni zrobiliby to nielugo
    pozniej.

    Podobnie Marconi wcale nie wynalazl radia, ale ulepszyl/poskladal z
    innych pomyslow na tyle ze mogl zaczac sprzedawac komercyjnie.
    I pieknie rozwinal firme, dzieki czemu inni wynalazcy zagineli :-)

    J.

  • 43. Data: 2013-08-17 21:44:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2013 10:30:23 +0200, Ergie napisał(a):

    > Odwrotnie. Teraz most może projektować ktokolwiek kto skończył studia
    > budowlane niezależnie od tego czy jest dobrym inżynierem czy nie, a z

    Teoretycznie. W praktyce musi sie zatudnic w firmie ktora choc jeden
    most wczesniej zaprojektowala, bo inaczej nie dopuszcza go do zadnego
    przetargu :-)

    > drugiej strony nawet najlepszy inżynier po mechanice który nie skończył
    > budownictwa nie może zaprojektować mostu.
    > Co gorsza nie ma żadnego egzaminu który mógłby ten inżynier zdać by
    > potwierdzić swoją wiedzę i zdobyć uprawnienia. Nawet jeśli już ma 10
    > fakultetów i projektuje statki kosmiczne aby móc zaprojektować malutką
    > kładkę nad 30 cm strumykiem musi zapisać się na studia budowlane, bo w
    > obecnym systemie decyduje papier a nie wiedza.

    Wiedza za tym papierem pewna jednak stoi.
    I choc wytrzymalosc na obu kierunkach identyczna, to odpowiedzialnosc
    w budowlance jakby wieksza :-)

    J.

  • 44. Data: 2013-08-17 22:32:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Ergie wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup

    > Tłum przed telewizorami krzyczy, że nikt nie chce oper i teatrów a
    > jednak one działają. Myślę, że i na drogie fotografie znajdą się
    > klienci.

    działaja bo ktoś je dotuje...

  • 45. Data: 2013-08-17 23:36:37
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Jan45" <j...@w...pl> wrote:

    > Czyli w zasadzie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie, czy fachowcy
    > stracą zawód. Nie stracą, jeśli się nauczą nowej techniki w stopniu
    > pozwalającym na zarobkowanie.
    [...]
    > Techniki cyfrowej też trzeba się nauczyć. Fachowe jej stosowanie
    > wymaga pracy, a tego przypadkowi amatorzy unikają. Czyli nie zagrożą
    > dochodom fachowca.

    Chyba od niedawna czytasz tę grupę. :) (to nie krytyka -
    zachęcam wszystkich do zaczynania! :))

    To co piszesz, to piękna teoria, jednak my tu od dawna omawiamy
    TWARDE fakty, takie jak np. to, iż gazety z tradycjami zwalniają CAŁY
    swój dział fotoreporterów. Po prostu WSZYSTKICH. Ot choćby tu:

    Chicago Sun-Times lays off entire photo staff: switches to
    freelancers
    http://www.dpreview.com/news/2013/05/30/chicago-sun-
    times-lays-off-photo-staff

    Żadne opanowanie techniki tu nie pomoże, po prostu czasy się
    zmieniają.

    Np. kiedyś urzędy, firmy i korporacje zatrudniały tysiące
    RACHMISTRZÓW, którzy zajmowali całe hektary powierzchni biurowej.
    Myślisz, że po spopularyzowaniu komputerów i kalkulatorów wciąż był
    popyt na rachmistrzów ze swoimi tablicami, suwakami i liczydłami,
    wystarczyło tylko zmienić podejście?

    Jak już niedawno tu pisałem - powoli zanika pojęcie "zwrotu z
    inwestycji w sprzęt fotograficzny". Krótkoterminowo będzie to nawet mieć
    pozytywne skutki - urealni ceny sprzętu z najwyższej półki (co zresztą
    powoli już się dzieje, ale to dopiero początek).

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 46. Data: 2013-08-17 23:44:49
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "JDX" <j...@o...pl> wrote in message
    > On 2013-08-15 10:15, quent wrote:
    > [...]
    > Pszemol mieszka, zdaje się, w Czykago. :-D
    > Pewnie Obama tak mu w głowie namieszał. :-D

    retoryka odwrotna, znaczy się: bez regulacji, bez koncesji, bez licencji
    doprowadziłaby szybko do haosu w którym nie byłbyś w stanie
    obejrzeć nawet telewizji bez problemów czy porozmawiać przez komórkę.
    wracając do lekarzy - jestem zdania, że ciężko jest pacjentowi sprawdzić
    czy rady jakie daje jego lekarz są dobre/złe, albo czy zrobił błąd czy nie.
    dużo jest oszołomów którzy nazywają się lekarzami/doktorami
    a kończyli tylko szkoły dla chiropraktyków, więc problem nie jest
    wymyślony: ja wolałbym aby jakimś minimum był ten dyplom medycyny.
    co oczywiście też nie zredukuje do zera ryzyka ale go zmniejszy.

  • 47. Data: 2013-08-17 23:46:16
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > masz jakąś styczność z branżą budowlaną?
    >
    > w Polsce jest bardzo trudno zostać architektem lub projektantem, co nie
    > powoduje że jakość proejtków jest wysoka, większość jakie dostajemy jako
    > wykonawcy jest popisami fuszerki i olewania.
    >
    > Dokładniej w 99% biur projektowych projekty robią studenci za psie
    > pieniądze a szefom z uprawnieniami nawet sie nie chce sprawdzić czy tam
    > nie ma ewidentnych błędów, bo poco.

    I czy taki podpisany na projekcie szef z uprawnieniami nie odpowiada
    prawnie za błędy w projekcie? Nie traci w razie czego wymaganej licencji?

  • 48. Data: 2013-08-17 23:47:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    > Wiedza za tym papierem pewna jednak stoi.

    Dokładnie.

  • 49. Data: 2013-08-17 23:47:44
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Mandinka" <x...@x...xx> wrote in message

    > Ta racja obejmuje też np. dentystów i pilotów? Czy tylko fotografów?

    To samo pomyślałem :-)

  • 50. Data: 2013-08-17 23:48:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Ergie" <e...@s...pl> wrote in message
    > Robienie zdjęć nie różni się niczym od wyplatania koszyków albo malowania
    > obrazów - nie ma powodu by ten zawód koncesjonować.

    A ktoś koncesjonuje?