  • 21. Data: 2009-03-28 14:02:44
    Temat: Re: Oddawanie krwi 4.04.2009?
    Od: "Easy" <e...@o...nospam.org>

    Użytkownik "Spider A.J." <n...@t...gmx.net> napisał w wiadomości
    news:gql9ki$n4i$1@wueska.motocykle.org...

    > "Easy" <e...@o...nospam.org> wrote
    >
    > Dupa, fajnie to jest zrobic cos dobrego nikomu o tym nie mowiac.
    > A tak na marginesie bedzie bunkier w tym roku?
    > Chetnie bym z Jarkiem zostal do wtorku :-) lol

    hehe bedzie bedzie, a co ma nie byc;)'
    Ale zostac to chyba z Jackiem :))
    Tylko nie wiem czy on da rade wrócic ...

    E.
    P.S. pod koniec lipca... chyba 17 albo 24, jeszcze nie wiem

  • 22. Data: 2009-03-28 16:05:48
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Spider A.J. wydusił z siebie te słowy:

    > "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> wrote

    > Byc krwiodawca tak konkretnie oznacza oddawanie regularne
    > krwi od jakiegos czasu. Moze byc taka def.?

    (...)

    > Wbili Ci kilka pieczatek po jednokrotnym oddaniu??????? <mod>
    > zdziwiony </mod>
    >

    > Okladki nie maja tu nic do rzeczy, a to czy jestes czy nie to sam
    > powinienes sobie odpowiedziec. Ja nie jestem, choc kiedys bylem.

    (...)

    > nie

    ale wyłapałeś troche ironii?

    Wbili mi pieczątek tyle, ile razy bylem oddać krew.
    Ogolnie mam już drugą książeczke..
    Z okladką bylo tak - te papierowe książeczki mają mniej miejsca na
    pieczątki, niż te z twardą okładką .. i nie chodzi mi o oklodke, a o to, co
    zostało napisane wyżej, czyli:
    <>
    > Pozatym ktos tu kiedys chyba wspominal o tym ze jesli nie
    > jestes krwiodawca to i tak mozesz sobie darowac.
    </>

    wiec grzecznie zapytalem co autor ma na mysli, bo oddaje krew regularnie i
    nie zmieniło sie _NIC_ od momentu kiedy oddałem krew za pierwszym razem i za
    ostatnim.
    Zastanawia mnie więc, gdzie wg Ciebie leży granica ... i o co w ogole Ci
    chodzi.

    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
    HONDA VTX 1800S | Omega A R6 3,0 24V | i zwykle jakies TDI

  • 23. Data: 2009-03-28 16:08:21
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    Easy wydusił z siebie te słowy:

    > to jednak w jakims
    > stopniu czuje sie krwiodawca. Moze nie Wielkim Krwiodawca z
    > legitymacja i omijaniem kolejek w aptece.. z reszta samej legitymacji
    > tez nie chciałam.. moja wewnetrzna swiadomosc jest dla mnie
    > wystarczajaca...

    No wlasnie dokladnie o to chodzi ...

    > ale zdaje sie ze wg twoich teorii jestem nikim....
    > niefajnie...

    to też o to kolege wczesniej zapytałem co ma na mysli pisząc o "jesli nie
    jestes krwiodawca to i tak mozesz sobie darowac" bo nie kumam.

    Nie uważam sie za jakiegoś niewiadomo kogo .. chodze oddawać krew i tyle.
    Nic szczegółnego... jednak chce, zeby Spider rozwinął tą mysl..

  • 24. Data: 2009-03-28 16:12:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <i...@...pl>

    buzar wydusił z siebie te słowy:

    > ten plastik, ktorego zapomniales odebrac to
    > jedynie Identyfikacyjna Karta Grupy Krwi
    > (wazna z DO) a nie nowa legitymacja HDK.
    > Legitymacje nadal te same - z papieru raczej
    > kiepskiej jakosci ;)

    Nie wiem .. bo nie odebrałem .. usłyszałem jednak pewnego razu od pani "w
    recepcji" stacji - prsze następnym razem zgłosić sie po brązową książeczke..
    cokolwiek miala na mysli.

    > Tak jestes Dawca ;) I byles od pierwszego
    > razu.

    Przecież ja sie nabijałem .. bo nie skumałem (i nadal nie kumam) jednego
    zdania
    "jesli nie
    jestes krwiodawca to i tak mozesz sobie darowac"
    i bynajmniej wcale sie nie martwie o mój status w stacji, bo pobudki jakimi
    sie kieruje oddając krew i nosze karte wyrażającą zgode na pobranie organów,
    są moją prywatną sprawą, jednak nie są nimi ani legitymacja, ani jakieś inne
    papierki.

  • 25. Data: 2009-03-28 16:41:25
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Easy" <e...@o...nospam.org> wrote in message

    > hehe bedzie bedzie, a co ma nie byc;)'
    > Ale zostac to chyba z Jackiem :))
    Blad wklepywany oczywiscie ze chodzilo o Jacola.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 26. Data: 2009-03-28 16:45:35
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> wrote

    > Zastanawia mnie więc, gdzie wg Ciebie leży granica ... i o co w ogole Ci
    > chodzi.

    Zasadniczo o to, ze jezeli nie oddajesz (ciebie nie dotyczy) regularnie
    to zasadniczo krew z takiej akcji jest utylizowana bo sprawdzenie
    nosicielstwa np. HIV
    nie jest miarodajne podczas pierwszego badania. Takie akcje sluza jedynie
    popularyzacji ideii.
    I jak juz zaznaczalem to nie jest moje widzimisie, po prostu
    pare lat temu tu na preclu ktos wlasnie o tym autorytatywnie pisal.

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 27. Data: 2009-03-28 16:47:54
    Od: "Spider A.J." <n...@t...gmx.net>

    "Kuba (aka cita)" <i...@...pl> wrote

> [...]
    > i bynajmniej wcale sie nie martwie o mój status w stacji, bo pobudki
    > jakimi sie kieruje oddając krew i nosze karte wyrażającą zgode na pobranie

    I dokladnie o taka postawe mi od samego poczatku chodzilo, ale to juz chyba
    wylapales.
    Na pokaz to mozna sobie raz na dwa lata motocykl umyc :-) LOL

    --
    -=[Spider A.J.]=-
    Krakuf <-jakos tak wyjszlo ;-)

  • 28. Data: 2009-03-28 21:58:13
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sat, 28 Mar 2009 17:45:35 +0100, Spider A.J. <n...@t...gmx.net>
    wrote:

    [...]
> [...]
    > nosicielstwa np. HIV nie jest miarodajne podczas pierwszego badania.
    > Takie akcje sluza jedynie popularyzacji ideii.

    Wydaje mi się to brednią. Sprawdzenie nosicielstwa HIV nie jest miarodajne
    przez pewien okres po zakażeniu, ale przecież nie jest tak, że jak pan
    Kowalski
    zacznie oddawać krew to przestanie chodzić na dziwki czy chodzić do
    dentysty,
    więc równie dobrze osoba oddająca krew regularnie może się zarazić na 3 dni
    przed kolejną regularną wizytą w stacji krwiodawstwa i sprawdzenie
    nosicielstwa
    nic nie wykaże.

    > I jak juz zaznaczalem to nie jest moje widzimisie, po prostu
    > pare lat temu tu na preclu ktos wlasnie o tym autorytatywnie pisal.

    "Ktoś pisał autorytatywnie na usenecie" nie jest dla mnie specjalnie
    przekonujące. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 29. Data: 2009-03-28 22:07:31
    Od: m...@g...com

> [...]
    > nosicielstwa np. HIV
    > nie jest miarodajne podczas pierwszego badania.

    Jak można pisać takie bzdury?
    Oddając krew zawsze jeszcze oprócz normalnego poboru do woreczka
    Pani pielęgniarka pobiera twoją krew do badania do fiolki oddzielnej,
    jeśli jest ok
    wtedy twoja krew trafia dla potrzebującego jesli nie z jakiegos powodu
    nosiciel czy cos wtedy nie i maja obowizek poinformowac cie o tym.
    Dlatego czesto gdy ktos ma operacje prosza rodzine o oddanie kwri dla
    chorego nawet z inna grupa krwi na "wymiane" i nie pytaja czy oddajesz
    czy nie
    czy jestes pierwszy raz, a rozumujac w ten sposob ze 1wszy raz idzie
    do scieku lub do popularyzacji ideii? bzdura do potegi w dodatku
    jeszcze odstrasza potencjalnych chetnych do oddania krwi...

    Kurczak
    GS500F 2006
    W-wa Ursynów

  • 30. Data: 2009-03-28 22:10:39
    Od: Marcin Gardeła <d...@g...pl>

    Użytkownik wrote:
    > bzdura do potegi w dodatku
    > jeszcze odstrasza potencjalnych chetnych do oddania krwi...

    Właśnie, widzisz Spider co narobiłeś, przez ciebie nigdy nie pójdę
    oddać krwi!

    --
    Diobeu
    NT650V Deauville