    From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Oddawanie krwi 4.04.2009?
    Date: Sat, 28 Mar 2009 22:58:13 +0100

    On Sat, 28 Mar 2009 17:45:35 +0100, Spider A.J. <n...@t...gmx.net>
    wrote:

    [...]
    > Zasadniczo o to, ze jezeli nie oddajesz (ciebie nie dotyczy) regularnie
    > to zasadniczo krew z takiej akcji jest utylizowana bo sprawdzenie
    > nosicielstwa np. HIV nie jest miarodajne podczas pierwszego badania.
    > Takie akcje sluza jedynie popularyzacji ideii.

    Wydaje mi się to brednią. Sprawdzenie nosicielstwa HIV nie jest miarodajne
    przez pewien okres po zakażeniu, ale przecież nie jest tak, że jak pan
    Kowalski
    zacznie oddawać krew to przestanie chodzić na dziwki czy chodzić do
    dentysty,
    więc równie dobrze osoba oddająca krew regularnie może się zarazić na 3 dni
    przed kolejną regularną wizytą w stacji krwiodawstwa i sprawdzenie
    nosicielstwa
    nic nie wykaże.

    > I jak juz zaznaczalem to nie jest moje widzimisie, po prostu
    > pare lat temu tu na preclu ktos wlasnie o tym autorytatywnie pisal.

    "Ktoś pisał autorytatywnie na usenecie" nie jest dla mnie specjalnie
    przekonujące. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik