-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Marek S <p...@s...com>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości -zwyczaje kierowców
Date: Sat, 3 Nov 2018 00:39:33 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 94
Message-ID: <prin7n$k6k$1@node1.news.atman.pl>
References: <pr2m9b$8bf$1@node1.news.atman.pl> <pr2p7l$bug$1@node1.news.atman.pl>
<i4y0n52gorr3.dsvb2ks2ouzt$.dlg@40tude.net>
<pr4vkc$gfj$1@node1.news.atman.pl>
<5...@g...com>
<pr5669$mto$1@node1.news.atman.pl>
<3...@g...com>
<pr5b1g$riq$1@node1.news.atman.pl>
<5bd637e9$0$500$65785112@news.neostrada.pl>
<pr5fra$eg$1@node1.news.atman.pl>
<8...@g...com>
<pr7nha$u1v$1@node2.news.atman.pl> <pr7p0m$usj$1@node2.news.atman.pl>
<pr820a$85g$2@node2.news.atman.pl> <pr88ds$dm6$1@node2.news.atman.pl>
<pra02j$c1$2@node2.news.atman.pl> <pra4eb$3r1$1@node2.news.atman.pl>
<pracog$cj0$2@node2.news.atman.pl> <prao79$nfl$1@node2.news.atman.pl>
<prd7u6$dpn$1@node1.news.atman.pl> <prejqj$81q$1@node2.news.atman.pl>
<prf28i$lbt$1@node2.news.atman.pl>
<5bdb0fa5$0$15197$426a74cc@news.free.fr>
<prfo99$a1b$1@node2.news.atman.pl>
<5bdc0d75$0$3728$426a74cc@news.free.fr>
NNTP-Posting-Host: 89-70-94-204.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1541201975 20692 89.70.94.204 (2 Nov 2018 23:39:35 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 2 Nov 2018 23:39:35 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.2.1
In-Reply-To: <5bdc0d75$0$3728$426a74cc@news.free.fr>
Content-Language: pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2642905
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2018-11-02 o 09:40, Mateusz Viste pisze:
>
> Przytoczony artykuł mówi o przepisie co do którego nikt nie ma
> wątpliwości że istnieje, ani że może być - w ekstremalnych sytuacjach -
> egzekwowany.
O właśnie ... trafiasz w sedno! Ponieważ nie ma definicji prędkości
utrudniającej poruszanie się innym - to jakie jest to ekstremalne
spowolnienie? Moim prywatnym zdaniem to jazda 40/60 w idealnych
warunkach pogodowych, pojazdem, który mógłby jechać nawet np. 160km/h
nim właśnie jest. Zanim powstało to ograniczenie, to jeździłem tam 90
km/h bez żadnego problemu. 60 powstało z uwagi na krętą drogę i warunki
zimowe - wtedy droga staje się niebezpieczną. Niestety nie ma ograniczeń
"letnich" i "zimowych" jak na autostradach w DE, więc równa się prędkość
w dół. Dobrze, że w ogóle nie zakazano jej używania.
No to może w drugą stronę: czy postawienie przyczepy z reklamą wyborczą
całkowicie blokującą ruch, ale przesuwaną o 1m co godzinę jest
ekstremalną sytuacją? Jeśli tak, to na jakiej podstawie wóz Drzymały
miałby zostać uznany za taki właśnie przypadek?
> I ja pouczałem w dawnym życiu kierowców poruszających się 40
> km/h międzymiastową. Z reguły kierowcą okazywała się osoba starsza.
> Mandatu nigdy w takiej sytuacji nie wypisałem, bo to byłby skrajny
> idiotyzm.
Jesteś z drogówki? Wydaje mi się, że tak.
Znów trafiasz w sedno. Owszem, zgadzam się, że mandat byłby niewłaściwą
formą w tym przypadku.
Ale teraz zastanów się ... czemu ten starszy gość jedzie 40/90? Bo nie
widzi drogi? Bo demencja starcza go dopadła i nie jest w stanie
wyhamować gdy pojawi się przeszkoda 100m przed nim? Czy serio uważasz,
że taka osoba powinna w ogóle mieć prawo do prowadzenia pojazdów?
Tu przypomina mi się przypadek mojej ex-teściowej (70+ lat). Ona jeździ
nadal samochodem. Zdarzyło się jej ściąć komuś lusterko zjeżdżając na
lewy pas dla skręcających, gdy środkowy stał na czerwonych. Wiele razy
przejechała czerwone bo nie jest w stanie ogarniać tylu informacji
płynących ze świata na raz. Wyrżnęła też przodem w inny samochód
parkując - była z tego sprawa w sądzie, którą przegrała.
Serio jesteś zwolennikiem tolerowania takich kierowców na drogach?
Osobiście kierowałbym kierowców w wieku 70+ na coroczne testy
psychofizyczne i okulistyczne - tak jak w przypadku kierowców
zawodowych. Nie przejdzie testów = nie ma prawka.
Szukanie przez policję/ustawodawcę usprawiedliwień w imię wyrozumiałości
dla takich przypadków powinno być karane jak współuczestnictwo w
ewentualnych wypadkach. Ale trudno wymagać by twórca przepisów się karał.
> Niemniej wracając do tematu - w tym wątku jest o jeździe 40@60, a artykuł
> który przytoczyłeś nie ma z tym absolutnie żadnego związku, bo mówi o
> poruszaniu się "bardzo wolno".
Bla bla bla. Jak wyżej - co znaczy bardzo wolno? Konkretnie proszę.
> Początkowo starałeś się wytłumaczyć swoje
> chamstwo jakąś wydumaną kurtuazją. Teraz udajesz, że to niby
> "europejskie".
Że co? Informacyjne mignięcie światłami ze 100m jest naprawdę chamstwem
w/g Ciebie? Moim zdaniem prezentujesz sobą pieniacza drogowego. Gość
jedzie szybko i cham jeden śmie prosić o zwolnienie pasa (w miarę
możliwości), to kawał gnoja z niego. Nie wierzę dosłownie, że tak można
myśleć. Zaczynam rozumieć dlaczego policja miała wcześniejsze emerytury.
Nie chcę Cię obrażać - nie to jest moją intencją. Wyrażam swoje odczucia
w tej dyskusji jedynie, a mówią one, że wpadanie w furię z powodu, że
ktoś szybciej chce jechać jest oznaką niezrównoważenia. Mam pewne
skojarzenie z innej sfery życia. Robiłem zakupy w Biedronce. Pani za mną
miała 2 produkty i poprosiła mnie o przepuszczenie jej bo bardzo się jej
spieszy. Nawet nie pomyślałem w tym momencie o tym, czy ma do tego
prawo, czy nie łamie jakiś przepisów - zwyczajnie przepuściłem ją.
Rozumiem, że Ty jako policjant rzuciłbyś ją na glebę, zakuł w kajdany a
potem skopał bo suka chciała szybciej? Tak to widzisz?
> Przytocz statystyki wskazujące ilość mandatów w Belgii za
> jazdę 40@60, to nie będzie wątpliwości.
Żądasz rzeczy niemożliwych. A skoro nie mam możliwości spełnienia
niemożliwego, to nie mam racji. Tak?
Nie przytoczę niczego bo musiałbym zapoznać się z 615 sprawami w 2017r,
które zakończyły się mandatem za zbyt wolną jazdę. Nie wiem jak dostać
się do orzecznictwa belgijskiego w tych sprawach i jak je przetłumaczyć.
Zapłacić za tłumacza przysięgłego? Mam spędzić pół roku i wydać kupę
kasy by móc dalej dyskutować?
--
Pozdrawiam,
Marek
Następne wpisy z tego wątku
- 03.11.18 00:55 Marek S
- 03.11.18 07:31 Cavallino
- 03.11.18 07:35 Cavallino
- 03.11.18 07:53 Kris
- 03.11.18 08:50 kk
- 03.11.18 09:00 Mateusz Viste
- 03.11.18 09:10 Mateusz Viste
- 03.11.18 12:16 kk
- 03.11.18 12:31 kk
- 03.11.18 17:04 Marek S
- 03.11.18 17:42 Mateusz Viste
- 04.11.18 02:28 Marek S
- 04.11.18 09:43 Akarm
- 04.11.18 16:28 Marek S
- 04.11.18 16:32 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A