  • 21. Data: 2013-08-20 03:46:39
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 19 sierpnia 2013 22:48:10 UTC+2 użytkownik The_EaGle napisał:
> [...]
    bezpieczeństwo idzie. Mnie Twoje bezpieczeństwo koło chuja lata.

    > Mi twoje w sumie też, ale nie czasem twoje bezpieczenstwo jest związane
    >
    > z moim wtedy mnie to lekko interesuje.

    mandatów też nie idzie. To jakieś drobne mało liczące się w budżecie.

> [...]
    >
    > ludzkim zyciu to wybudował by 2-3 nowoczesne szpitale onkologiczne a nie
    >
    > kupował 2000 radiowozów rocznie za kilkaset mln. Więcej ludzi umiera
    >
    > czekając na leczenie onkologiczne niż podczas wypadków z kilku lat na
    >
    > raz. Dla przykładu na sam nowotwór płuc umiera około 80-90tys osób
    >
    > rocznie. Na wszystkie pozostałe nowotwory 250tys rocznie... To teraz
    >
    > porównaj to do 3500osób które ginie na drogach... to są dopiero drobne.
    >

    > Straty spowodowane uszkodzeniami mechanicznymi w ogóle praktycznie nie
    >
    > dotyczą państwa w całości (wraz z UFG) są pokrywane ze składek ubezpieczeń.

    Znajdź sobie w necie jakie są straty budżetu związane z wypadkami drogowymi.
    Zaplanowane i nie zebrane dwa miliardy to drobne w porównaniu ze stratami. Nowotwory
    dotykają ludzi starszych. Dla ludzi poniżej czterdziestki nie prowadzi się statystyk
    bo są poniżej błędu. Oczywiście jak zachoruje na raka trzydziestolatek to dla niego
    jest 100%. Ale tylko dla niego. Większość nowotworów jest nie uleczalna. Umiera się
    bez względu na ilość kasy jaką można przeznaczyć na leczenie. Na nowotwory umierają
    ludzie mający tyle kasy że sami nie wiedzą ile mają. Na nowotwory jest bardzo prosty
    sposób. Wystarczy stworzyć takie warunki życia jakie były 200 lat temu. Wtedy ludzie
    praktycznie nie chorowali na nowotwory bo żyli 40- 45 lat. Na początku XX wieku w USA
    przewidywany czas życia był na poziomie pięćdziesięciu lat. Jak na raka piersi miała
    wtedy zachorować kobieta która z reguły umierała jak rodziła dziecko.

  • 22. Data: 2013-08-20 07:29:56
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    > Zaraz ... skoro mowia, to i robic powinien od razu dwa zdjecia ?
    >
    > Ale nadal mozna kwestionowac czy aby na pewno zdjecia byly zrobione w
    > podanym odcinku czasu.
    > Elektronika mierzy czas zasasadniczo bardzo dokladnie, ale aparaty
    > cyfrowe znane sa z tego ze od nacisniecia spustu do zdjecia mija sporo
    > czasu :-)]

    Nie zauważyłem. Chyba, że mowa o kompaktach za 200-500 złotych, które próbują złapać
    ostrość
    poprzez analizę obrazu i mają bardzo wolne sterowanie obiektywem. Ale tam się takich
    nie używa.

    J.

  • 23. Data: 2013-08-20 07:31:30
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

    Użytkownik "Excite" <n...@n...bedzie.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2013-08-19 11:06, WW pisze:

    > Jak ktoś dostanie mandat to ma prawo żądać informacji o ile przekroczył
    > prędkość oraz w którym miejscu. O ile mi wiadomo to stoi w sprzeczności
    > z obecnymi przepisami nakazującymi wykazać jaki pojazd, w którym miejscu
    > oraz o ile w tym konkretnym miejscu przekroczył prędkość.

    Powołają się na Heissenberga. Skoro znali położenie to jak mogą znać prędkość? ;-))

    J.

  • 24. Data: 2013-08-20 08:36:42
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-08-19 17:24, *Qlfon* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
    > Obecnie taryfikator chyba nic nie wspomina o prędkości średniej.

    Też nie zauważyłem, ale na podstawie pomiaru "prędkości średniej"
    działają już od dawna wideorejestratory

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 25. Data: 2013-08-20 08:39:00
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-08-20 08:36, *Mirek Ptak* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Też nie zauważyłem, ale na podstawie pomiaru "prędkości średniej"
    > działają już od dawna wideorejestratory

    Coraz częściej się ostatnio spóźniam :) - obiecuję poprawę :)

  • 26. Data: 2013-08-20 08:42:15
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-20 01:48, Excite pisze:

    > Zapewne tak samo świetnie jak pomiary radarowe Iskrami.

    Pewnie nawet lepiej :)

    > Szczególnie jak
    > założeniem całego tego systemu kontroli prędkości jest nie
    > bezpieczeństwo a dojenie pieniędzy z kierowców.

    Kto głupi to się doić daje, a założenie jest fałszywe.

  • 27. Data: 2013-08-20 09:48:47
    Od: Excite <n...@n...bedzie.pl>

    W dniu 2013-08-20 08:36, Mirek Ptak pisze:
    > Też nie zauważyłem, ale na podstawie pomiaru "prędkości średniej"
    > działają już od dawna wideorejestratory

    To całkowicie co innego bo pomiar jest z materiałem wideo który
    umożliwia ustalenie dokładnego miejsca pomiaru oraz prędkości na
    podstawie samego zapisu wideo. Czyli w razie potrzeby powołuje się
    biegłych i po analizie wiadomo kto gdzie i z jaką prędkością jechał.

  • 28. Data: 2013-08-20 10:09:50
    Od: The_EaGle <t...@t...pl>

    W dniu 2013-08-20 03:46, k...@g...com pisze:

    >Znajdź sobie w necie jakie są straty budżetu związane z wypadkami drogowymi.
    Zaplanowane i nie zebrane dwa miliardy to drobne w porównaniu ze stratami.

    Słyszem te liczby wiele razy i nigdzie nie znalazłem metodologii jak je
    policzono. Wg mnie są grubo przesadzone.

    >Nowotwory dotykają ludzi starszych. Dla ludzi poniżej czterdziestki nie prowadzi się
    statystyk bo są poniżej błędu.

    Wg krajowego rejestru nowotworów w Polsce co roku choruje 60 tys ludzi w
    wieku od 20 do 40 lat. Do tego jeszcze około 10tys dzieci - dane z
    białaczką znalazłem - 6000osób w wieku 0-14 lat. Z tego pewnie z ponad
    połowa umrze. Dalej twierdzisz że to poniżej błędu?

    > Oczywiście jak zachoruje na raka trzydziestolatek to dla niego jest 100%. Ale
    tylko dla niego. Większość nowotworów jest
    nie uleczalna.

    Umieralność na nowotwory to w Polsce ponad 50% a co roku choruje 450 tys
    osób.

    > Umiera się bez względu na ilość kasy jaką można przeznaczyć na leczenie.

    Bzdura. Niektórzy ludzie umierają ponieważ zbyt późno rozpoczęto
    leczenie. Co z tego że szybko zostanie wykryty jak później miesiącami
    czkeka się na łóżko na oddziale hematologii.

    > Na nowotwory umierająludzie mający tyle kasy że sami nie wiedzą ile mają. Na
    nowotwory jest
    bardzo prosty sposób.

    Ooo słucham :)

> [...]
    raka piersi miała wtedy zachorować kobieta
    która z reguły umierała jak rodziła dziecko.

    W USA na nowotwory umiera 20-30% a Polsce ponad 50% - w Polsce są
    dostępne te same leki co w USA jedyna różnica to nasza służba zdrowia.
    To teraz popatrz ile osób umiera co roku ? Podpowiem jeszcze raz około
    200-250tys można tą liczbę zmniejszyć do 70 tys jak w USA -
    proporcjonalnie. Można wiec mając lepsza opieke onkologiczną uratować
    ponad 100tys ludzi a my tu dyskutujemy o jakis 3500 albo 4000 osób... W
    Polsce ponad 5-6 tys ludzi co roku się zabija a wiec więcej mamy
    samobójców niż ofiar wypadków samochodowych...

    Rafał

  • 29. Data: 2013-08-20 10:58:54
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Ano stąd ze im więcej punktów tym większa pewność że kolejne punkty
    > spowodują cofnięcie uprawnień. Jak ktoś dobrze zarabia to mandaty mu
    > latają i powiewają. Punkty też można od czasu do czasu zmniejszyć za kasę.
    > Ale to może nie wystarczyć. I PJ idzie się pierdolić. Wy piszący cały czas
    > że mandaty to przede wszystkim kasa dla państwa, czyli i dla was, sracie
    > pod siebie z powodu punktów a nie mandatów. Dwadzieścia parę punktów jakie
    > są do wykorzystania w przeciągu roku to wcale nie jest dużo jak za jedno
    > wykroczenie można dostać dziesięć.

    Skąd u Ciebie przeświadczenie, że bez PJ nie można jeździć pojazdem
    mechanicznym?
    Uwierz lub nie, ale tym, którym zabrali PJ dawno ono powiewa. Jeżdżą w
    najlepsze mając w dupie PJ.
    I nie ma się co dziwić. Sam, gdybym stracił ten świstek, też będę jeździł,
    bo prawdopodobieństwo kontroli i ewentualnego ujawnienia dąży zera, a żyć z
    czegoś trzeba.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 30. Data: 2013-08-20 11:03:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2013 09:48:47 +0200, Excite napisał(a):

    > To całkowicie co innego bo pomiar jest z materiałem wideo który
    > umożliwia ustalenie dokładnego miejsca pomiaru oraz prędkości na

    Odcinka pomiaru. Oni to pare sekund mierza.

    > podstawie samego zapisu wideo. Czyli w razie potrzeby powołuje się
    > biegłych i po analizie wiadomo kto gdzie i z jaką prędkością jechał.

    Nie bardzo, bo ta analiza bedzie obarczona sporym bledem.
    Zreszta calosc opiera sie na tym ze oni beda sie trzymac za toba w
    stalej odleglosci. Jak widac - wychodzi, ale jakze to tak - oceniajac
    odleglosc na oko ?

    Ale to samo mozesz zrobic z pomiarem odcinkowym - powola sie bieglych
    i stwierdza ze srednia na ocinku miales 80, a wolno 50.

    Nawiasem mowiac to i dopplerowski radar mierzy na odcinku, tyle ze
    krotkim - rzedu metrow.

    J.