eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyOdcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa. › Re: Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.
    From: The_EaGle <t...@t...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.
    Date: Tue, 20 Aug 2013 10:09:50 +0200

    W dniu 2013-08-20 03:46, k...@g...com pisze:

    >Znajdź sobie w necie jakie są straty budżetu związane z wypadkami drogowymi.
    Zaplanowane i nie zebrane dwa miliardy to drobne w porównaniu ze stratami.

    Słyszem te liczby wiele razy i nigdzie nie znalazłem metodologii jak je
    policzono. Wg mnie są grubo przesadzone.

    >Nowotwory dotykają ludzi starszych. Dla ludzi poniżej czterdziestki nie prowadzi się
    statystyk bo są poniżej błędu.

    Wg krajowego rejestru nowotworów w Polsce co roku choruje 60 tys ludzi w
    wieku od 20 do 40 lat. Do tego jeszcze około 10tys dzieci - dane z
    białaczką znalazłem - 6000osób w wieku 0-14 lat. Z tego pewnie z ponad
    połowa umrze. Dalej twierdzisz że to poniżej błędu?

    > Oczywiście jak zachoruje na raka trzydziestolatek to dla niego jest 100%. Ale
    tylko dla niego. Większość nowotworów jest
    nie uleczalna.

    Umieralność na nowotwory to w Polsce ponad 50% a co roku choruje 450 tys
    osób.

    > Umiera się bez względu na ilość kasy jaką można przeznaczyć na leczenie.

    Bzdura. Niektórzy ludzie umierają ponieważ zbyt późno rozpoczęto
    leczenie. Co z tego że szybko zostanie wykryty jak później miesiącami
    czkeka się na łóżko na oddziale hematologii.

    > Na nowotwory umierająludzie mający tyle kasy że sami nie wiedzą ile mają. Na
    nowotwory jest
    bardzo prosty sposób.

    Ooo słucham :)

    > Wystarczy stworzyć takie warunki życia jakie były 200 lat temu. Wtedy ludzie
    praktycznie
    nie chorowali na nowotwory bo żyli 40- 45 lat. Na początku XX wieku w
    USA przewidywany czas życia był na poziomie pięćdziesięciu lat. Jak na
    raka piersi miała wtedy zachorować kobieta
    która z reguły umierała jak rodziła dziecko.

    W USA na nowotwory umiera 20-30% a Polsce ponad 50% - w Polsce są
    dostępne te same leki co w USA jedyna różnica to nasza służba zdrowia.
    To teraz popatrz ile osób umiera co roku ? Podpowiem jeszcze raz około
    200-250tys można tą liczbę zmniejszyć do 70 tys jak w USA -
    proporcjonalnie. Można wiec mając lepsza opieke onkologiczną uratować
    ponad 100tys ludzi a my tu dyskutujemy o jakis 3500 albo 4000 osób... W
    Polsce ponad 5-6 tys ludzi co roku się zabija a wiec więcej mamy
    samobójców niż ofiar wypadków samochodowych...

    Rafał