  • 31. Data: 2013-08-20 11:07:35
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości wprowadza nam dla naszego bezpieczeństwa.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 20 Aug 2013 07:29:56 +0200, Jan Koval napisał(a):

    > Nie zauważyłem. Chyba, że mowa o kompaktach za 200-500 złotych, które próbują
    złapać ostrość

    A takze o tych za 1500zl

    > poprzez analizę obrazu i mają bardzo wolne sterowanie obiektywem. Ale tam się
    takich nie używa.

    Gwarantujesz ze lustrzanki maja opoznienie stale z dokladnoscia do
    0.01s, czy ze tam sa proste kompakty z wylaczona automatyka ?

    J.

  • 32. Data: 2013-08-20 12:29:20
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2013-08-20 09:48, *Excite* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > To całkowicie co innego bo pomiar jest z materiałem wideo który
    > umożliwia ustalenie dokładnego miejsca pomiaru oraz prędkości na
    > podstawie samego zapisu wideo. Czyli w razie potrzeby powołuje się
    > biegłych i po analizie wiadomo kto gdzie i z jaką prędkością jechał.

    Ta analiza biegłego to tez pomiar odcinkowy - nie jest to kilometr, ale
    zawsze coś :).

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 33. Data: 2013-08-20 13:37:30
    Od: "Jan Koval" <j...@o...pl>

> [...]
    >
    > Gwarantujesz ze lustrzanki maja opoznienie stale z dokladnoscia do
    > 0.01s, czy ze tam sa proste kompakty z wylaczona automatyka ?

    Mają stały zakres opóźnień. Np Nikon D2H 0,050s. Wyłącz w kompakcie autofokus, ustaw
    mały otwór przesłony,
    o ile się to wszystko da i zobaczysz, że czas od chwili naciśnięcia guziczka
    do zrobienia zdjęcia będzie dużo krótszy. Do tego dodaj lampę, która doświetli obiekt

    w gorszych warunkach, skompensuj opóźnienie (dla 100kmph to będzie 30cm na każde 10ms
    - dla 0,05 to 150cm).
    Jeszcze trzeba uwzględnić kąt w stosunku do osi drogi (pewnie jakieś 30st).

    J.

  • 34. Data: 2013-08-20 14:00:45
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 11:07:35 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

    > A takze o tych za 1500zl

    > Gwarantujesz ze lustrzanki maja opoznienie stale z dokladnoscia do
    >
    > 0.01s, czy ze tam sa proste kompakty z wylaczona automatyka ?
    >

    > J.

    Jak Ty sobie wymyśliłęś że w aparacie co wisi nad drogą cokolwiek się ostrzy? Tam
    jest założony obiektyw szerokokątny. Taki z natury ma dużą głębię ostrości. Do tego
    aparat a raczej kamera ma mały ( wymiarami) przetwornik. To potęguje działanie
    obiektywu o krótkiej ogniskowej.

  • 35. Data: 2013-08-20 14:11:04
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 10:09:50 UTC+2 użytkownik The_EaGle napisał:
> [...]
    Zaplanowane i nie zebrane dwa miliardy to drobne w porównaniu ze stratami.

    > Słyszem te liczby wiele razy i nigdzie nie znalazłem metodologii jak je
    >
    > policzono. Wg mnie są grubo przesadzone.

    się statystyk bo są poniżej błędu.

    > Wg krajowego rejestru nowotworów w Polsce co roku choruje 60 tys ludzi w
    >
    > wieku od 20 do 40 lat. Do tego jeszcze około 10tys dzieci - dane z
    >
    > białaczką znalazłem - 6000osób w wieku 0-14 lat. Z tego pewnie z ponad
    >
    > połowa umrze. Dalej twierdzisz że to poniżej błędu?

    tylko dla niego. Większość nowotworów jest

> [...]
    >
    > która z reguły umierała jak rodziła dziecko.
    >

    > W USA na nowotwory umiera 20-30% a Polsce ponad 50% - w Polsce są
    >
    > dostępne te same leki co w USA jedyna różnica to nasza służba zdrowia.
    >
    > To teraz popatrz ile osób umiera co roku ? Podpowiem jeszcze raz około
    >
    > 200-250tys można tą liczbę zmniejszyć do 70 tys jak w USA -
    >
    > proporcjonalnie. Można wiec mając lepsza opieke onkologiczną uratować
    >
    > ponad 100tys ludzi a my tu dyskutujemy o jakis 3500 albo 4000 osób... W
    >
    > Polsce ponad 5-6 tys ludzi co roku się zabija a wiec więcej mamy
    >
    > samobójców niż ofiar wypadków samochodowych...

    Chodzi Ci o Amerykanów czy o wszystkich ludzi którzy akurat przebywają w USA. Na
    podobnej zasadzie co użyłeś można stwierdzić że w Korei Północnej śmiertelność
    amerykanów z powodu nowotworów wynosi zero.

  • 36. Data: 2013-08-20 14:19:40
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 10:58:54 UTC+2 użytkownik WOJO napisał:

    > Skąd u Ciebie przeświadczenie, że bez PJ nie można jeździć pojazdem
    >
    > mechanicznym?
    >
    > Uwierz lub nie, ale tym, którym zabrali PJ dawno ono powiewa. Jeżdżą w
    >
    > najlepsze mając w dupie PJ.
    >
    > I nie ma się co dziwić. Sam, gdybym stracił ten świstek, też będę jeździł,
    >
    > bo prawdopodobieństwo kontroli i ewentualnego ujawnienia dąży zera, a żyć z
    >
    > czegoś trzeba.
    >
    > Pozdrawiam.
    >
    > WOJO

    Oczywiście że można jeździć bez PJ bez przeglądu bez ubezpieczenia. Ale to się
    kończy. Gdyby poprzedni prezydent nie zawetował ustawy o Skynecie to już by działało
    pilnowanie ruchu na drogach na skalę nie mieszczącą się w wyobraźni człowieka co
    wypija piwo codziennie.

  • 37. Data: 2013-08-20 14:26:29
    Od: k...@g...com

    > A takze o tych za 1500zl

    > Gwarantujesz ze lustrzanki maja opoznienie stale z dokladnoscia do
    >
    > 0.01s, czy ze tam sa proste kompakty z wylaczona automatyka ?
    >

    > J.

    Tam nie ma aparatów tylko kamery.

  • 38. Data: 2013-08-20 15:01:09
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 19.08.2013 15:56, J.F. pisze:
    > Elektronika mierzy czas zasasadniczo bardzo dokladnie, ale aparaty
    > cyfrowe znane sa z tego ze od nacisniecia spustu do zdjecia mija sporo
    > czasu :-)]

    ...bo to fachowo się robi kamera cyfrową rejestrującą 25-30 fps i system
    decyduje tylko, które klatki zachować, a nie aparatem.

    --
    anacron
    aba/

  • 39. Data: 2013-08-20 15:33:23
    Od: k...@g...com

    W dniu wtorek, 20 sierpnia 2013 15:01:09 UTC+2 użytkownik anacron napisał:

    > ...bo to fachowo się robi kamera cyfrową rejestrującą 25-30 fps i system
    >
    > decyduje tylko, które klatki zachować, a nie aparatem.

> [...]
    Zaraz Ci ktoś napisze że pierwsze zdjęcie to jest dwudziesta czwarta klatka a jak
    wyjeżdża to druga. I że na odcinku siedmiu kilometrów prawie sekunda potrafi podnieść
    średnią prędkość sporo powyżej limitu. Na dodatek oszukują bo pierwsza klatka jest
    zrobiona w odległości dwunastu metrów od kamery a na wyjeździe stu metrów. I te
    dziewięćdziesiąt metrów też miało wpływ że zamiast 80 wyszła średnia 120.

  • 40. Data: 2013-08-20 15:50:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 19 Aug 2013 16:31:40 +0200, Excite napisał(a):
    > Jak ktoś dostanie mandat to ma prawo żądać informacji o ile przekroczył
    > prędkość oraz w którym miejscu. O ile mi wiadomo to stoi w sprzeczności
    > z obecnymi przepisami nakazującymi wykazać jaki pojazd, w którym miejscu
    > oraz o ile w tym konkretnym miejscu przekroczył prędkość.

    Na terenie miejscowosci X to malo konkretne miejsce ?
    Jak ona sobie liczy np 2 km ?

    Albo "na drodze nr N, miedzy km 110,2 a 115,5 ...

    > Druga sprawa, co ze zdjęciami wszystkich pojazdów które przejechały
    > przez bramkę początkową ? Jeśli są przechowywane to gdzie, jak długo i
    > kto ma do tych danych dostęp ? Jakoś niewiele się o tym pisze.

    Mozna kasowac z FR po paru minutach - jak juz przestanie grozic
    wykroczenie.

    Zreszta zdjecia pojazdow ... nie jest zakazane przechowywanie ...

    J.