  • 31. Data: 2014-07-11 16:43:59
    Temat: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jul 2014 14:03:22 +0200, elmer radi radisson

    > Dobrze napisane.

    Skrajnie źle. Widać zależy kto czyta.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 32. Data: 2014-07-11 16:44:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jul 2014 14:18:46 +0200, Artur Miller

    > i nie ma nikogo, kto się wkurwi
    > i wysadzi ten bajzel w cholerę.

    Wiesz, zawsze może być gorzej. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 33. Data: 2014-07-11 16:54:09
    Od: "NetiaAbonent" <n...@a...invalid>

    Użytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl>

    > I teraz to zastosuj do kierowców co to ich do psów porównałeś -- zobaczysz
    > jaka powinna być kolejność działania. No więc powinna być zupełnie
    > odwrotna
    > niż napisałeś. Tymbardziej biorąc pod uwagę, że człowiek to wiele bardziej
    > wredne bydle w wychowaniu niż pies. Ale biorąc pod uwagę, że człowiek (nie
    > będę pisał że Polak) to zwierze rozumne, sam powinien dojść do wniosku, że
    > zaczną nagradzać dobre zachowanie (albo raczej że inni czujący zagrożenie
    > tj. mieszkańcy/piesi) przestaną się domagać ograniczeń.

    Aaa lizaki będą rozdawać :-)

  • 34. Data: 2014-07-11 17:06:41
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Jul 2014 10:56:10 +0200, Jacek

    Przepraszam, jeszcze raz bo mi 40TD się wywalił i wyszedł w eter jakiś
    stary draft.

    > Jeszcze słowo o tresurze: nawet pies, jak go karać za nic się wiele nie
    > nauczy. Musi widzieć związek: zrobił dobrze - nagroda, źle - kara.

    Pod warunkiem, że tresujesz młodego psa. Spróbuj wytresować w ten sposób
    takiego co ma swoje "nawyki", przyzwyczajenia, swoje zasady i jeszcze jest
    agresywny, oraz występuje w grupie z instynktem stadnym. Zawsze się takiego
    psa sprowadza najpierw do parteru resetując umysł nie zważając szczególnie
    na emocje, a potem dopiero od nowa uczy tak jak napisałeś.

[...]
    tj. mieszkańcy/piesi przestaną się domagać ograniczeń) gdy się uspokoi.

    Czyli wychodzi to o czym piszę od dawna w każdym wątku o ograniczeniach i
    kontrolach prędkości. Zmieni się coś dopiero jak kierowcy pójdą po rozum do
    głowy. Nie inaczej i dlatego właśnie nie widać końca przepychanki.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 35. Data: 2014-07-11 18:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości
    W dniu piątek, 11 lipca 2014 12:46:22 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
    > Dlugie odcinki nie maja sensu, lepiej lapac na krotkich, choc
    > faktycznie pod Olsztynem ma byc 13km.
    >
    >Jak najdłuższe odcinki mają sens. Na długich będzie duży przemiał.
    >Krótkie będą miały status fotoradaru stacjonarnego Przed hamowanie za
    >w pedał.

    No wlasnie - odcinek pod tytulem "cala wies" ma sens, bo nie bedzie
    "100-hamulec-100" jak przy FR. Choc tego akurat czesto nie widuje.
    Ludzie sie jednak boja i wolniej jada.

    Odcinek 10 czy 500km po zwyklej krajowce nie ma sensu, bo chocbym sie
    staral to i tak trudno 80 przekroczyc, a nawet jak sie uda, to za ile
    mnie skasuja - za +10 ?

    Dlugi (100-500km) na autostradzie nie ma sensu, bo wielu zjedzie
    wczesniej, lub wjedzie pozniej i sie nie zlapia. Albo zaplanuje
    tankowanie czy posilek tam i d* z mandatu.
    Pomiar na autostradzie w ogole ma maly sens, bo te 140 malo kto
    przekracza, a srednia ponad 149 to pewnie jeszcze mniejszej ilosci
    wychodzi. Caly drogi system dla tych paru mandatu za przekroczenie o
    15km/h ?
    Ale jak juz mamy bramki, to mozna by liczyc od wydania biletu do
    zaplacenia. Pod warunkiem ze korka do kasy nie bedzie.

    Wiec jak chcesz dlugie odcinki, to takie gora miedzy zjazdami,
    15-30km, i to na ekspresowkach, czy naszej superautostradzie od
    Wroclawia do Legnicy, gdzie obowiazuje 110.
    Ale tez obowiazuje przez ~50km...

    J.

  • 36. Data: 2014-07-11 19:39:19
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-11 16:43, Myjk wrote:

    > Skrajnie źle. Widać zależy kto czyta.

    Znaczy uwazasz, ze u nas ograniczenia predkosci sa poustawiane
    wlasciwie i jest ich w sam raz?

    --

    memento lorem ipsum

  • 37. Data: 2014-07-12 01:34:33
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 10.07.2014 10:43, pwz pisze:
    > 2. Zastanawiam się, jakie "obejście" tych bramownic znajdą kierowcy.
    > Czysta ciekawość; była walka z mandatami, z aparatami w krzakach, z
    > Iskrami, niecierpliwie czekam na sposoby na bramki ;-)

    Jak mi wpadnie kiedyś w łapki dokumentacja GUM dotycząca ZT i
    legalizacji (protokoły badań) to Ci powiem. Jak znam GUM to znów coś
    spieprzyli po drodze...

    --
    anacron
    aba/

  • 38. Data: 2014-07-12 11:32:17
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 11 Jul 2014 19:39:19 +0200, elmer radi radisson

    > Znaczy uwazasz, ze u nas ograniczenia predkosci sa poustawiane
    > wlasciwie i jest ich w sam raz?

    Istotne jest, że są poustawiane ograniczenia, a mało kto się do nich
    stosuje. Innymi słowy, wracajac do tego co tak "dobrze" (znaczy dobrze,
    tylko niestety trochę pomerdał) napisał Jacek, jak się pies nie stosuje do
    zasad to się nie odpuszcza reguł z nadzieją, że sam wykoncypuje resztę,
    tylko się go właśnie NIE nagradza, a wręcz zaostrza tresurę. Potem dopiero,
    jak sięogarnie, daje więcej luzu. Jak zaczyna pajacować, to znowu się
    przykręca śrubkę. Nigdy na odwrót, bo się niczego nie nauczy.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 39. Data: 2014-07-12 21:23:54
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-12 11:32, Myjk wrote:

> [...]
    > jak sięogarnie, daje więcej luzu. Jak zaczyna pajacować, to znowu się
    > przykręca śrubkę. Nigdy na odwrót, bo się niczego nie nauczy.

    Ani jedni to nie psy i ich panowie, tylko po obu stronach sa ludzie.
    I zasada powinna byc taka, ze uklad jest uczciwy - oznakowanie jest
    adekwatne do sytuacji, a kary za jego ignorowanie rowniez adekwatne.

    A obecnie niestety jest tak ze kierowcy masowo zaczeli dopasowywac
    swoja predkosc do wszystkiego, tylko nie oznakowania. Bo w zbyt wielu
    przypadkach ono nie jest zadna wskazowka i nie zostalo postawione
    z takim rozmyslem. Nie sposob sie domyslic co rzadzilo tym, kto
    decydowal o danym znaku. I to, ze za granica wyglada to inaczej
    i oznakowanie jest bardziej intuicyjne i zapowiadajace to do czego
    sie nalezy przygotowac, jest zwyczajnie faktem.

    Oczywiscie, ze jest problem z przekraczaniem predkosci i sa tacy co
    przeginaja pale. Ale jednoczesnie problemem wiekszym pozostaje to, ze
    na predkosci i jej egzekwowaniu sluzby skupily sie wlasciwie w glownej
    czesci, a jakos nie widac skutecznosci w tepieniu wymuszajacych
    pierwszenstwo, olewajacych zakazy wyprzedzania i wykonujacych
    bezmyslnie manewry stanowiace wprost przyczynek do proby czyjegos
    zabojstwa. W ten sposob rzesze bezmyslnych cwaniakow pozostaja
    bezkarne. Oni i tak sie jakos przeslizgna pod radarem, a potem
    odrobia z pedalem w podlodze i wyprzedzajac kogos na trzeciego na
    zakrecie.

    Predkosc to defacto temat zastepczy.

    --

    memento lorem ipsum

  • 40. Data: 2014-07-12 21:30:13
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-07-12 11:32, Myjk wrote:

> [...]

    W ten sposob rzesze bezmyslnych cwaniakow pozostaja bezkarne. Oni i tak
    sie jakos przeslizgna pod radarem, a potem odrobia z gazem w podlodze
    i wyprzedzajac kogos na trzeciego na zakrecie.

    Predkosc to defacto temat zastepczy. Powinno sie promowac myslenie
    i rozwoj wyobrazni i odpowiedzialnosc, a nie slepe egzekwowanie
    znakow, chocby byly postawione bez sensu i stosownej analizy. A tak
    to narazie i wciaz dziala, wystarczy pojechac w dluzsza trase
    i wyciagnac wnioski.

    --

    memento lorem ipsum