    Subject: Re: Odcinkowy pomiar predkosci
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Date: Thu, 11 Apr 2019 14:57:48 +0200

    > dzialanie-odcinkowego-pomiaru-predkosci.html#s=BoxOp
    Link

    > Idea jest słuszna, niestety jeszcze nie do końca wykonalna. Prościej/
    > taniej chyba będzie montować obowiązkowych szpiegów do każdego samochodu.
    >
    > Swoją drogą, po tej stronie Europy zaczynają kwitnąć radary nowej
    > generacji, na czterometrowych palach (link w obcym języku, ale obrazki
    > można zrozumieć):
    >
    > https://www.motorlegend.com/actualite-automobile/400
    -nouveaux-radars-
    > tourelle/19241.html
    >
    > Ponoć są w stanie wykryć brak zachowania bezpiecznego odstępu, brak
    > pasów, jazdę poboczem, no i potrafią skanować kilkadziesiąt samochodów
    > naraz. Bardzo fajnie się to zapowiada :)

    W dzisiejszych czasach, gdy są samochody wypożyczane przez smartfona (i
    co za tym idzie cały czas monitorowane), to technicznie wykonalne. Brak
    woli politycznej, gdyż władze bardziej liczą się ze zdaniem "pasjonatów
    motorsportu" i miłośników przekraczania przepisów, niż Malinowskich,
    którzy potrzebują samochodu, żeby dojechać z dziećmi do
    pracy/szkoły/sklepu i cało wrócić do domu.
    Konkretnie, to lobby koncernów motoryzacyjnych, które trzyma w kieszeni
    wszystkie główne partie w Europie boi się, że straci swoje przyszłe
    pieniądze, gdy okaże się, że nie ma sensu płacić za samochód +300 KM, bo
    nie byłoby gdzie się nim rozpędzić. To lobby od dziesięcioleci blokuje
    zakończenie przedziwnej sytuacji jaka jest w Niemczech z odcinkami dróg,
    na których zgodnie z pielęgnowaną legendą można jechać ile się chce. Ten
    mit niemieckich autostrad, na których (rzekomo) nie ma ograniczeń jest
    bardzo potrzebny producentom samochodów, żeby sprzedawać coraz droższe
    samochody.