-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
.pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!peer01.iad.highwinds-media.c
om!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.
com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-
a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Odcinkowy pomiar prędkości
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <lpljnp$326$1@node1.news.atman.pl>
<53be5528$0$2246$65785112@news.neostrada.pl>
<lplve9$qe5$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <x...@m...org>
<lpp7g8$jf5$1@portraits.wsisiz.edu.pl> <1...@m...org>
<lps2c8$21n$1@portraits.wsisiz.edu.pl>
Date: Wed, 16 Jul 2014 09:47:07 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 90
NNTP-Posting-Host: 178.43.32.186
X-Trace: 1405496827 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2378 178.43.32.186:18161
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5604
X-Received-Body-CRC: 1808941827
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2538714
[ ukryj nagłówki ]Sat, 12 Jul 2014 21:30:13 +0200, elmer radi radisson
> Ani jedni to nie psy i ich panowie, tylko po obu stronach sa ludzie.
Przecież to nie moje porównanie -- tylko Jacka. Co ciekawe przyklasnąłeś mu
w pełni, dopóki nie wykazałem prawidłowej analogii w tym przykładzie --
dopiero teraz zaprzeczasz jak przestało pasować. Dziwne. :P
> I zasada powinna byc taka, ze uklad jest uczciwy - oznakowanie jest
> adekwatne do sytuacji, a kary za jego ignorowanie rowniez adekwatne.
Czyli dać psu długą smycz, a jak pogryzie kanapę czy gościa to stłuc go na
kwaśne jabłko -- może się nauczy że tak nie wolno. Wiesz, zdecydowanie wolę
jednak naukę od podstaw i zmianę mentalności. Nieliczyłbym na kredyt
zaufania -- życie pokazuje, że nie potrafimy z kredytów korzystać.
> A obecnie niestety jest tak ze kierowcy masowo zaczeli dopasowywac
> swoja predkosc do wszystkiego, tylko nie oznakowania.
Kiedy kierowcy przestali się stosować do ograniczeń skoro, od kiedy
pamiętam, większość nigdy się do nich nie stosowała?
> Bo w zbyt wielu przypadkach ono nie jest zadna wskazowka i nie zostalo
> postawione z takim rozmyslem. Nie sposob sie domyslic co rzadzilo tym,
> kto decydowal o danym znaku.
Przecież już wielokrotnie odpowiadałem. To sami ludzie, społeczeńswo,
okoliczni mieszkańcy wnioskują o ograniczenia, sygnalizację, FR. Poza tym
że urzędnicy mają podstawowe wytyczne, to rzadko kiedy z własnej
nieprzymuszonej woli obniżają prędkości i stawiają FR.
I tu zachodzi pewien niezauważalny przez wielu tutejszych dyskutantów
problem. Lokalne społeczeństwo ma w tym interes aby obniżyli prędkość (bo
przecież chcą iść bezpiecznie), więc zgłasza "problem" do urzędów. Kierowcy
mają interes w tym, aby podwyższyć prędkość czy zlikwidować radar (bo
przecież im się śpieszy), ale już nie piszą do urzędów.
Ja, jako kierowca, piszę do urzędów -- problem w tym, że jestem w
mniejszości. Mało kto, będąc kierowcą, to robi. I tak np. kierowcy wolą
stać jak pały w korku zamiast zgłosić ewidentną awarię sygnalizacji. Za
każdym razem jak ktoś pomstuje na "władzę", "urzędników", rzekomo źle
ustawione ogranicznie, pierwsze co robię to pytam: zgłosiłeś to? Odpowiedź
jest jedna: to nie jest ich zadanie i nie ich interes. Czyżby?
> I to, ze za granica wyglada to inaczej i oznakowanie jest
> bardziej intuicyjne i zapowiadajace to do czego sie nalezy przygotowac,
> jest zwyczajnie faktem.
Ponieważ za granicą inna jest mentalność ludzi. U nas każdy wini każdego,
tylko nie siebie. Zrzuca odpowiedzialność na innych, zamiast brać sprawy we
własne ręce. I tyle.
> Oczywiscie, ze jest problem z przekraczaniem predkosci i sa tacy co
> przeginaja pale.
Znakomita większość kierowców przekracza dozwoloną prędkość. Przeginających
pałę jest stosunkowo niedużo, dlatego nie rozchodzi się wcale o tępienie
tylko samych piratów.
> Ale jednoczesnie problemem wiekszym pozostaje to, ze na predkosci
> i jej egzekwowaniu sluzby skupily sie wlasciwie w glownej czesci,
> a jakos nie widac skutecznosci w tepieniu wymuszajacych pierwszenstwo,
> olewajacych zakazy wyprzedzania i wykonujacych bezmyslnie manewry
> stanowiace wprost przyczynek do proby czyjegos zabojstwa.
Ależ monitoringu jest coraz więcej i mylisz się twierdząc, że takie
przypadki nie są wyłapywane. Oczywiście, za miastem nie ma kamer
monitoringu a i w mieście nie na każdej ulicy są -- bo kogo na to stać.
Natomiast wdrożyli przecież gdzieś "program obywatelski" żeby nagrania z
takimi przypadkami przysyłać, to się larum, między innymi tu na grupie,
podniosło o SB, UB, CWKS, kapusiach itd.
> W ten sposob rzesze bezmyslnych cwaniakow pozostaja bezkarne. Oni i tak
> sie jakos przeslizgna pod radarem, a potem odrobia z gazem w podlodze i
> wyprzedzajac kogos na trzeciego na zakrecie.
> Predkosc to defacto temat zastepczy. Powinno sie promowac myslenie
> i rozwoj wyobrazni i odpowiedzialnosc, a nie slepe egzekwowanie
> znakow, chocby byly postawione bez sensu i stosownej analizy.
> A tak to narazie i wciaz dziala, wystarczy pojechac
> w dluzsza trase i wyciagnac wnioski.
Jeżdżę w dłuższe trasy i wnioski mam takie, że większość kierowców nawet
nie wie z jaką prędkością może jechać na danym odcinku. Tu naprawdę nie
chodzi o tę garstkę piratów, tylko o tych co siebie malują jako świadomych
i myślących kierowców.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 16.07.14 12:10 NetiaAbonent
- 16.07.14 20:24 Cavallino
- 16.07.14 20:58 Poldek
- 16.07.14 21:04 Poldek
- 16.07.14 21:46 Cavallino
- 17.07.14 00:42 Gotfryd Smolik news
- 16.07.14 22:12 NetiaAbonent
- 17.07.14 14:39 Poldek
- 17.07.14 15:06 J.F.
- 17.07.14 15:28 masti
- 17.07.14 16:04 elmer radi radisson
- 17.07.14 16:28 Poldek
- 17.07.14 16:42 masti
- 17.07.14 17:50 k...@g...com
- 17.07.14 18:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=