    From: Michal Kawecki <k...@o...px>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
    Date: Sun, 25 Oct 2009 21:51:00 +0100
    Sender: n...@k...prv

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 20:40:48 +0100, Mariusz Kruk napisał(a):

    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Michal Kawecki"
    >
    > E, akurat odczytywanie bezpośrednio z nośnika jest IMHO wykonalne
    > (pamiętasz przesłuchy w magnetofonie z poprzedniego nagrania na
    > kasecie?). Tyle, że pierońsko upierdliwe przy współćzesnych dyskach.
    > I przez to pewnie pierońsko drogie.

    Wiem, że to jest możliwe, ale nie tylko pieruńsko drogie ale i
    skomplikowane (wymaga odczytu talerzy znacznie czulszymi głowicami niż
    te, które są fabrycznie wbudowane w napęd). No i niezmiernie wątpię,
    żeby dało się w ten sposób odczytać pełne pliki. Sukcesem będzie odczyt
    poprawnych informacji z pojedynczych sektorów, które przy pomocy jakiejś
    pieruńsko wyrafinowanej aplikacji od biedy można ewentualnie poskładać w
    pojedyncze pliki. Co prawda takie sektory też czasem zawierają cenne
    dane (hasła, certyfikaty), na których odtworzeniu userowi może bardzo
    zależeć, no ale od tego do "odzyskania danych po 29 zerowaniu" droga
    jeszcze jakby hmmm daleka.

    Poza tym wszystko zależy od tego, w jaki sposób fizycznie przebiega
    operacja, którą user nazywa "zerowaniem dysku". Tu przede wszystkim może
    tkwić źródło nieporozumienia.

    P.S. Wiesz co - przypomniał mi się pewien post na ten temat z forum
    elektroda.pl: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic829522.html
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/