  • Data: 2009-10-25 21:42:48
    Temat: Re: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
    Od: Michal Kawecki <k...@o...px> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 25 Oct 2009 16:56:18 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    > moj dysk, ja tylko zaproponowalem rozwiazanie i firme. to byl
    > przenosny dysk bodaj 40MB, z czego zapisanych bylo jedynie ok. 12MB.
    > nie byla to tez firma on-track, bo jeszcze wtedy chyba jej na swiecie
    > nie bylo, ale podobna i pewnie podobnie droga.
    > odtwarzanie nadpisanej informacji dziala, jak Mariusz Kruk zauwazyl,
    > na zasadzie podobnej do przesluchow na tasmie mangetofonowej. wlasnie
    > z tych przesluchow odtwarza sie skasowana lub nadpisana informacje.
    > jest to operacja kosztowana i raczej nie do przeprowadzenia w domu, bo

    Dysk zapisujący dane w technologii MFM lub RLL (czyli takiej jak w
    dyskietkach 1,44 MB) ma się tak do dzisiejszych napędów jak szybowiec do
    promu Atlantis. W tym wypadku nie wątpię, że mogło się to tak odbyć. Sam
    długi czas pracowałem w serwisie przy napędach CDC z wymienną kasetą o
    zawrotnej na owe czasy pojemności 50 MB, gdzie poszczególne ścieżki
    widać było gołym okiem :-), "odzysk danych" polegał na lekkim
    rozpozycjonowaniu cewki z głowicami na testerze - czego efekt pięknie
    widać było na oscyloskopie - a dane odczytywało się w zwykłym dekoderze
    wielkości walizki. No ale teraz mamy już jakby inne napędy i inne
    technologie, które już nie są tak proste w złamaniu.

    > w tym wypadku nie interesuje mnie, zeby ci cokolwiek udowadniac. jesli
    > sie uprzesz, to wlasciwie nie ma sposobu, zebym cokolwiek udowodnil,
    > nie angazujac w to masy czasu i pewnie kosztow, a to i tak nie do
    > konca pewne. chcialem tylko sie dowiedziec jakie sa dla ciebie
    > wiarygodne przypadki.
    > btw. <rs> nie jest do konca anonimem. prawie tak samo malo mowiace na
    > usenecie jest poslugiwanie sie imieniem i nazwiskiem (czy aby na pewno
    > prawdziwym). w obydwu wypadkach (jesli nie poslugujemy sie jakimis
    > zmylkami) wystarczy nie wiecej jak 30sek, zeby miec, mniej wiecej,
> [...]

    Oj, nie bierz tego tak do siebie. Stwierdziłem przecież tylko suchy
    fakt. Grupy dyskusyjne nie są bynajmniej wiarygodnym źródłem informacji,
    każdy przecież może tu przyjść i naopowiadać banialuków o "odzyskiwaniu
    danych po 29-tym zerowaniu". No i póki ktoś nie zacznie drążyć tematu,
    to informacja żyje własnym życiem. Dlatego poprosiłem o jakiś konkret,
    np. w postaci specjalistycznej publikacji, pod którą podpisał się ktoś z
    imienia i nazwiska. No ale pewnie się już jej nie doczekam. <grin>
    --
    M. [Windows Desktop Experience MVP]
    /odpowiadając na priv zmień px na pl/