  • 1. Data: 2009-10-23 12:25:38
    Temat: Odbudowana macierz RAID 1 nie z tego dysku - jak to cofnąć?
    Od: hellfire78 <l...@o...pl>

    Witam,
    mam pewien problem. Otóż parę miesięcy temu rozkonfigurował się BIOS w
    jednym z kompów w firmie przez co zamiast macierzy powstały 2
    oddzielne dyski. Człowiek który pracował na tym kompie nie zgłosił
    tego tylko pracował sobie jak gdyby nigdy nic na pojedynczym dysku
    (tworzył dokumenty itp.). Ostatnio robiłem przegląd tego kompa i
    postanowiłem połączyć dyski z powrotem w macierz. Wszystko poszło
    gładko z tym, że jak się potem okazało kontroler nie odbudował
    macierzy z pierwszego dysku na którym pracował sobie użytkownik tylko
    z tego drugiego efektem czego jest utrata danych utworzonych po
    momencie rozkonfigurowania się BIOSu. Czy orientuje się ktoś czy da
    się jakoś cofnąć operację odbudowy tej macierzy tak żeby odzyskać te
    dane? Ewentualnie jaki program możecie polecić. Próbowałem GetDataBack
    ale niestety ten program nie poradził sobie z tym problemem.
    Dodam jeszcze że kontroler RAIDu jest firmy NVIDIA (płyta Asrock
    939NF4G-SATA2) jeśli to coś to komuś da :-)
    Proszę o pomoc.

  • 2. Data: 2009-10-23 12:48:36
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "hellfire78"
> [...]
    >Dodam jeszcze że kontroler RAIDu jest firmy NVIDIA (płyta Asrock
    >939NF4G-SATA2) jeśli to coś to komuś da :-)

    1. To nie jest żaden "kontroler RAID-u". Za kopię lustrzaną odpowiadają
    sterowniki.
    2. O ile w przypadku skasowania logicznego można szukać pozostałości po
    plikach w nienadpisanych miejscach systemu plików, o tyle w przypadku
    kopii lustrzanej operacja odbywa się na poziomie bloków na dysku. Zatem
    nie ma jak cofnąć.

    --
    d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb
    `b K...@e...eu.org d'

  • 3. Data: 2009-10-23 13:20:15
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz Kruk" <M...@e...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > plikach w nienadpisanych miejscach systemu plików, o tyle w przypadku
    > kopii lustrzanej operacja odbywa się na poziomie bloków na dysku. Zatem

    Po każdym zapisie zostają ślady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i
    środków, które trzeba użyć.

  • 4. Data: 2009-10-23 13:27:57
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MC"
    >Po każdym zapisie zostają ślady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i
    >środków, które trzeba użyć.

    Oczywiście. Ale mam wrażenie, że ktoś, kto sobie tak radośnie poczyna
    z danymi, nie będzie wywalał tony kasy na badanie nośnika.

    --
    \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\
    .\....@e...eu.org.\.\.

  • 5. Data: 2009-10-24 10:57:57
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    On 2009.10.23 15:20, MC wrote:

    > Po każdym zapisie zostają ślady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i
    > środków, które trzeba użyć.

    Podaj przykład choć jednej udanej próby odzyskania takich danych.

    --
    Mar

  • 6. Data: 2009-10-24 18:16:17
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <m...@s...org> napisał w wiadomości
    On 2009.10.23 15:20, MC wrote:

    > Po każdym zapisie zostają ślady. W tym wypadku to tylko kwestia ceny i
    > środków, które trzeba użyć.

    Podaj przykład choć jednej udanej próby odzyskania takich danych.
    ->
    Takie opowieści znajdziesz w ontraku. Nie mam powodu żeby im nie wierzyć.

    --
    Mar

  • 7. Data: 2009-10-24 18:17:31
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    >
    > Oczywiście. Ale mam wrażenie, że ktoś, kto sobie tak radośnie poczyna
    > z danymi, nie będzie wywalał tony kasy na badanie nośnika.

    Może masz rację, ale jednak mimo wszystko założył RAID-a.

  • 8. Data: 2009-10-24 18:19:25
    Od: "maX" <a...@w...pl>

    Nie martw się, to napewno nie były ważne dane skoro okresowo nie była
    robiona ich kopia zapasowa.

  • 9. Data: 2009-10-24 20:09:47
    Od: Mariusz <m...@s...org>

    On 2009.10.24 20:16, MC wrote:

    > Podaj przykład choć jednej udanej próby odzyskania takich danych.
    > ->
    > Takie opowieści znajdziesz w ontraku. Nie mam powodu żeby im nie wierzyć.

    Sprecyzujmy: Ontrack się chwali, że odzyskał dane po ich nadpisaniu ?

    --
    Mar

  • 10. Data: 2009-10-24 21:04:54
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "MC"
    >Może masz rację, ale jednak mimo wszystko założył RAID-a.

    Założył RAID z niewiadomych powodów i jeszcze dodatkowo radośnie sobie
    niedbale go zsynchronizował. Sorry, nie kupuję dużej wartości tak
    przechowywanych danych.

    --