  • 1. Data: 2024-08-19 19:17:30
    Temat: Odbiornik Ania R-612 - wyniesienie anteny ferrytowej
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    Tak naprawdę jest to Tola R-615, ale podobno są bliźniacze, a do Ani
    znalazłem schemat:
    http://w.datasheets.pl/telekomunikacja/odbiorniki_ra
    diowe/Ania_R612-_R-613.pdf
    Chodzi o wyniesienie samej anteny ferrytowej na 1m od płytki.
    Przedłużyłem punkty D4 - 5, S1 - 4, S3 - 8 kablem ekranowanym - 3 żyły w
    osobnych ekranach, ekran łączy D2 - 6 (masa), D1, S2 sobie darowałem,
    bo przy pracy na długich są tylko połączone ze sobą.

    Problem jest w tym, że radyjko jakby straciło na czułości, a
    jednocześnie zrobiło się wrażliwe na zakłócenia.
    Co zrobiłem źle? A może wystarczy podstroić?

    To jest kolejne podejście do projektu, w którym chciałem też dorobić
    wskaźnik siły sygnału.

    --
    Mirek

  • 2. Data: 2024-08-19 19:59:51
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Aug 2024 19:17:30 +0200, Mirek napisał(a):

    > Chodzi o wyniesienie samej anteny ferrytowej na 1m od płytki.
    Po co?
    > Przedłużyłem punkty D4 - 5, S1 - 4, S3 - 8 kablem ekranowanym - 3 żyły w
    > osobnych ekranach, ekran łączy D2 - 6 (masa), D1, S2 sobie darowałem,
    > bo przy pracy na długich są tylko połączone ze sobą.
    To jest niejasne.

    > Problem jest w tym, że radyjko jakby straciło na czułości, a
    > jednocześnie zrobiło się wrażliwe na zakłócenia.
    > Co zrobiłem źle? A może wystarczy podstroić?
    Ekranowany kabel? Jak dorzuciłeś ten ekran do obwodów rezonansowych to
    je rozstroiłeś i może nie starczyć mozliwości dostrojenia. Ale najpierw
    narysuj co zrobiłeś albo opisz dokładnej.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2024-08-19 20:16:33
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 19.08.2024 o 19:17, Mirek pisze:
> [...]
    > osobnych ekranach, ekran łączy D2 - 6 (masa),  D1, S2 sobie darowałem,
    > bo przy pracy na długich są tylko połączone ze sobą.

    Twoje radio to możesz sobie w nim dłubać, ale po co się z tym publicznie
    obnosić?

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

    Wiele informacji, które przekazują polskie i amerykańskie media oraz
    przedstawiciele władzy, prawdopodobnie nie jest prawdziwych. Takie
    doniesienia mogą być elementem wojny informacyjnej ze strony USA i
    Rzeczpospolitej Polskiej.

  • 4. Data: 2024-08-19 20:29:07
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.08.2024 19:59, Jacek Maciejewski wrote:

    > To jest niejasne.

    Na schemacie i na rysunku płytki jest opisane (wiem, że niewyraźny -
    innego nie mam).
    D1-D4, S1-S4 to są wyprowadzenia anteny, punkty 4,5,6,8 na płytce.

    > Ekranowany kabel? Jak dorzuciłeś ten ekran do obwodów rezonansowych to
    > je rozstroiłeś i może nie starczyć mozliwości dostrojenia.

    Też o tym pomyślałem, ale co zrobić? Koncentryk satelitarny, bo będzie
    miał mniejszą pojemność? Może płaski 300omów?

    --
    Mirek

  • 5. Data: 2024-08-19 20:37:43
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.08.2024 o 20:16, Wiesiaczek pisze:

    > Twoje radio to możesz sobie w nim dłubać, ale po co się z tym publicznie
    > obnosić?

    Ty się publicznie obnosisz ze swoją głupotą :) Po co?

    --
    Pixel(R)??

  • 6. Data: 2024-08-19 20:39:18
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 19.08.2024 o 20:29, Mirek pisze:

> [...]
    >

    > Też o tym pomyślałem, ale co zrobić? Koncentryk satelitarny, bo będzie
    > miał mniejszą pojemność? Może płaski 300omów?

    No jak? Cienką linką bez ekranu :>

    --
    Pixel(R)??

  • 7. Data: 2024-08-19 21:51:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 19 Aug 2024 20:29:07 +0200, Mirek napisał(a):

    > Też o tym pomyślałem, ale co zrobić? Koncentryk satelitarny, bo będzie
    > miał mniejszą pojemność? Może płaski 300omów?

    Praktycznie wszystkie koncentryki mają kilkadziesiąt pF/m a to więcej
    niż mają trymery i dodatkowe pojemności rezonansowe, więc nie dostroisz
    obwodów a jak zaczniesz regulować cewką to stracisz współbieżność z
    heterodyną. Symetryk na oko będzie miał kilkanaście pF/m więc jest
    szansa. Ale wciąż mi umyka cel tego przedsięwzięcia :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 8. Data: 2024-08-19 22:17:37
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 19.08.2024 21:51, Jacek Maciejewski wrote:

    > Ale wciąż mi umyka cel tego przedsięwzięcia :)

    Bo używam tego radia do wykrywania przewodów, rur w ziemi.
    Samym radiem machać przy ziemi niewygodnie. Na kiju trochę ciężkie.
    Najlepiej by było sama antena na kiju a radio przy ręce.
    Czasem w dziurę trzeba wsadzić, w wykop, w krzaki, w błoto - kto nie
    jest tylko teoretykiem ten chyba rozumie.
    Pomysł z resztą nie nowy, bo widziałem takie ustrojstwo Unitry.
    Ewidentnie sana antena w rurce na kiju, kabelek i radio do złudzenia
    przypominające Danę, tylko skala zaślepiona i opisy inne.

    --
    Mirek

  • 9. Data: 2024-08-19 23:41:40
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pixel napisał:

    > Ty się publicznie obnosisz ze swoją głupotą :) Po co?

    Moim zdaniem jest w tym sens. O takich rzeczach ludzie powinni być
    za wczasu informowani.

    --
    Jarek

  • 10. Data: 2024-08-19 23:52:16
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Moim zdaniem jest w tym sens. O takich rzeczach ludzie powinni być
    > za wczasu informowani.

    Wiesiaczek od lat ma taki myk, ze jak go ktoś o tym informuje, to go
    wsadza do pląka :) Ma już 80% usenetowiczów w pląku, mnie też :)
    Zaiste, putinowska logika :)

    --
    Pixel(R)??