  • Data: 2011-01-16 14:41:26
    Temat: Re: Ocencie czy ten laptop to dobry zakup
    Od: Piotr Rezmer <p...@e...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Radosław Sokół pisze:
    > Słusznie prawisz. Tylko że wtedy zamiast tego notebooka 15"
    > może warto... mały komputerek stacjonarny? Choćby EeeBox,
    > jeżeli już tak lubi ASUSa. Da się go nawet przykręcić z
    > tyłu monitora na mocowaniu VESA i komputera wtedy w ogóle
    > nie widać. A klawiatura i mysz mogą być bezprzewodowe.

    Też o tym myślałem. Ale wygląda na to, że porównywalny wydajnościowo
    mini-desktop (czyli nie na atomie) jest droższy od porównywalnych
    notebooków. Z mozliwoscią napraw nettopów jest pewnie podobnie jak z
    laptopami, więc trudno tu doszukiwać się zalet jednego rozwiązania nad
    drugim.
    Pszemol napisał, że chce bardzo sporadycznie korzystać z komputera, w
    takiej sytuacji da się pracować na czymkolwiek (podobnie jak w pociągu PKP).
    IMO jedyna przewaga nettopów/minidesktopów nad laptopami to mniejsze
    zmęczenie mechaniki (np. zawiasy macierzy), co może oznaczać dłuższą
    żywotność płyty głównej.
    BTW: Do tej pory laptopy zmieniałem właśnie z powodu uszkodzeń płyt
    głównych (albo wady fabryczne albo uszkodzenia mechaniczne wywołane złą
    konstrukcją obudowy).

    --
    pozdrawiam
    Piotr