-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Obroty L/P silnika synchronicznego
Date: Tue, 10 May 2011 12:53:11 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 32
Message-ID: <iqb5ed$nnt$1@news.onet.pl>
References: <4dc79627$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
<4dc7a499$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
<4dc7b07f$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
<iq8c55$i56$1@inews.gazeta.pl> <iq8ik4$u0n$1@news.onet.pl>
<4dc7e980$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@4...com>
<4dc8e695$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: azf234.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1305024782 24317 83.27.143.234 (10 May 2011 10:53:02 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 10 May 2011 10:53:02 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:609935
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości
>> Ale mi chodzilo o sam start - przy nieruchomym wirniku silnik
>> synchroniczny ma sredni moment zero.
>
> No i tu do akcji wchodzi to co pisałem we wcześniejszym poście,
> czyli dodatkowe grube uzwojenie jako uzwojenie klatkowe. Silnik
> taki w pierwszej chwili po załączeniu zostaje wprawiony w ruch
> jako silnik asynchroniczny. Jak ci się uda przeciąć ta klatkę to
> zauważysz że silnik nie będzie chciał ruszyć
Tak pisza, ale musialbym odgrzebac zlom - wydaje mi sie ze w jednym
takim tej klatki nie bylo.
Jak to mowia - histerezowy ?
> Wydaje mi się że zjawisko jakie zaobserwowałeś czyli niemrawe
> kręcenie w niezgodnym kierunku może wynikać z tego że uzwojenie
> klatkowe jest w przesunięciu i to powoduje że podczas pracy w
> zgodnym kierunku pomaga przy przeciążeniach silnika a przy
> kierunku przeciwnym utrudnia normalną pracę.
Tylko ze to byl silnik wybitnie jednofazowy, tylko jedno uzwojenie.
Klatka w pracy synchronicznej nie powinna miec znaczenia, a juz na
pewno nie moze wyznaczac kierunku ruchu.
No chyba ze to tak naprawde byl silnik krokowy - bo i konstrukcja
podobna.
J.
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- pradnica krokowa
- Nieustający podziw...
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
Najnowsze wątki
- 2025-01-19 Test - nie czytać
- 2025-01-19 qqqq
- 2025-01-19 Tauron przysyła aneks
- 2025-01-19 Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- 2025-01-18 Power BANK z ładowaniem przelotowym robi PRZERWY
- 2025-01-18 Pomoc dla Filipa ;)
- 2025-01-18 znowu kradno i sie nie dzielo
- 2025-01-18 Zieloni oszuchiści
- 2025-01-18 Zielonka => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-18 Warszawa => Frontend Developer (JS, React) <=
- 2025-01-18 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2025-01-18 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-18 Katowice => Administrator IT - Systemy Operacyjne i Wirtualizacja <=
- 2025-01-17 Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- 2025-01-17 Kto wytłumaczy "głupiemu" prezydentowi Dudzie wielką moc prawną "dekretu premiera" TUSKA? [(C)Korneluk (2025)]