eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaObroty L/P silnika synchronicznegoRe: Obroty L/P silnika synchronicznego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Obroty L/P silnika synchronicznego
    Date: Tue, 10 May 2011 12:53:11 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 32
    Message-ID: <iqb5ed$nnt$1@news.onet.pl>
    References: <4dc79627$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4dc7a499$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <4dc7b07f$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <iq8c55$i56$1@inews.gazeta.pl> <iq8ik4$u0n$1@news.onet.pl>
    <4dc7e980$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    <4dc8e695$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: azf234.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1305024782 24317 83.27.143.234 (10 May 2011 10:53:02 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 May 2011 10:53:02 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6090
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:609935
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >> Ale mi chodzilo o sam start - przy nieruchomym wirniku silnik
    >> synchroniczny ma sredni moment zero.
    >
    > No i tu do akcji wchodzi to co pisałem we wcześniejszym poście,
    > czyli dodatkowe grube uzwojenie jako uzwojenie klatkowe. Silnik
    > taki w pierwszej chwili po załączeniu zostaje wprawiony w ruch
    > jako silnik asynchroniczny. Jak ci się uda przeciąć ta klatkę to
    > zauważysz że silnik nie będzie chciał ruszyć

    Tak pisza, ale musialbym odgrzebac zlom - wydaje mi sie ze w jednym
    takim tej klatki nie bylo.
    Jak to mowia - histerezowy ?

    > Wydaje mi się że zjawisko jakie zaobserwowałeś czyli niemrawe
    > kręcenie w niezgodnym kierunku może wynikać z tego że uzwojenie
    > klatkowe jest w przesunięciu i to powoduje że podczas pracy w
    > zgodnym kierunku pomaga przy przeciążeniach silnika a przy
    > kierunku przeciwnym utrudnia normalną pracę.

    Tylko ze to byl silnik wybitnie jednofazowy, tylko jedno uzwojenie.
    Klatka w pracy synchronicznej nie powinna miec znaczenia, a juz na
    pewno nie moze wyznaczac kierunku ruchu.

    No chyba ze to tak naprawde byl silnik krokowy - bo i konstrukcja
    podobna.

    J.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: