eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaObroty L/P silnika synchronicznegoRe: Obroty L/P silnika synchronicznego
  • Data: 2011-05-10 07:17:35
    Temat: Re: Obroty L/P silnika synchronicznego
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:vkjgs6hdoddl9npvd81o7drt15if9vpvs2@4ax.com...

    >A to nie lepiej uklad wykrywania kierunku obrotu ?
    No w sumie lepiej. Świetny pomysł. Nawet wiem z której drukarki wyciągnąć
    kompletny enkoder.

    > Ale mi chodzilo o sam start - przy nieruchomym wirniku silnik
    > synchroniczny ma sredni moment zero.

    No i tu do akcji wchodzi to co pisałem we wcześniejszym poście, czyli
    dodatkowe grube uzwojenie jako uzwojenie klatkowe. Silnik taki w pierwszej
    chwili po załączeniu zostaje wprawiony w ruch jako silnik asynchroniczny.
    Jak ci się uda przeciąć ta klatkę to zauważysz że silnik nie będzie chciał
    ruszyć ale jak go kopniesz z palca to będzie kręcił jak by nigdy nic.
    Wydaje mi się że zjawisko jakie zaobserwowałeś czyli niemrawe kręcenie w
    niezgodnym kierunku może wynikać z tego że uzwojenie klatkowe jest w
    przesunięciu i to powoduje że podczas pracy w zgodnym kierunku pomaga przy
    przeciążeniach silnika a przy kierunku przeciwnym utrudnia normalną pracę.


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: