eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaObroty L/P silnika synchronicznegoRe: Obroty L/P silnika synchronicznego
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcolog
    ne.de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!feeds.phibee-telecom.net!de-l.enfer-du-nord.
    net!feeder2.enfer-du-nord.net!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambriumus
    enet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!ne
    wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
    ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <4dc79627$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
    <4dc7a499$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <4dc7b07f$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
    <iq8c55$i56$1@inews.gazeta.pl> <iq8ik4$u0n$1@news.onet.pl>
    <4dc7e980$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
    <v...@4...com>
    Subject: Re: Obroty L/P silnika synchronicznego
    Date: Tue, 10 May 2011 09:17:35 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
    Lines: 23
    Message-ID: <4dc8e695$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
    X-Trace: 1305011861 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2439 80.55.236.85:23772
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:609932
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:vkjgs6hdoddl9npvd81o7drt15if9vpvs2@4ax.com...

    >A to nie lepiej uklad wykrywania kierunku obrotu ?
    No w sumie lepiej. Świetny pomysł. Nawet wiem z której drukarki wyciągnąć
    kompletny enkoder.

    > Ale mi chodzilo o sam start - przy nieruchomym wirniku silnik
    > synchroniczny ma sredni moment zero.

    No i tu do akcji wchodzi to co pisałem we wcześniejszym poście, czyli
    dodatkowe grube uzwojenie jako uzwojenie klatkowe. Silnik taki w pierwszej
    chwili po załączeniu zostaje wprawiony w ruch jako silnik asynchroniczny.
    Jak ci się uda przeciąć ta klatkę to zauważysz że silnik nie będzie chciał
    ruszyć ale jak go kopniesz z palca to będzie kręcił jak by nigdy nic.
    Wydaje mi się że zjawisko jakie zaobserwowałeś czyli niemrawe kręcenie w
    niezgodnym kierunku może wynikać z tego że uzwojenie klatkowe jest w
    przesunięciu i to powoduje że podczas pracy w zgodnym kierunku pomaga przy
    przeciążeniach silnika a przy kierunku przeciwnym utrudnia normalną pracę.


    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: