-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
s.nask.pl!news.nask.org.pl!news.uni-stuttgart.de!news.stw-bonn.de!news.netcolog
ne.de!newsfeed-fusi2.netcologne.de!feeds.phibee-telecom.net!de-l.enfer-du-nord.
net!feeder2.enfer-du-nord.net!tudelft.nl!txtfeed1.tudelft.nl!feeder2.cambriumus
enet.nl!feed.tweaknews.nl!209.197.12.246.MISMATCH!nx02.iad01.newshosting.com!ne
wshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
References: <4dc79627$0$2454$65785112@news.neostrada.pl>
<4dc7a499$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
<4dc7b07f$0$2447$65785112@news.neostrada.pl>
<iq8c55$i56$1@inews.gazeta.pl> <iq8ik4$u0n$1@news.onet.pl>
<4dc7e980$0$2446$65785112@news.neostrada.pl>
<v...@4...com>
Subject: Re: Obroty L/P silnika synchronicznego
Date: Tue, 10 May 2011 09:17:35 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5512
Lines: 23
Message-ID: <4dc8e695$0$2439$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.55.236.85
X-Trace: 1305011861 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2439 80.55.236.85:23772
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:609932
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:vkjgs6hdoddl9npvd81o7drt15if9vpvs2@4ax.com...
>A to nie lepiej uklad wykrywania kierunku obrotu ?
No w sumie lepiej. Świetny pomysł. Nawet wiem z której drukarki wyciągnąć
kompletny enkoder.
> Ale mi chodzilo o sam start - przy nieruchomym wirniku silnik
> synchroniczny ma sredni moment zero.
No i tu do akcji wchodzi to co pisałem we wcześniejszym poście, czyli
dodatkowe grube uzwojenie jako uzwojenie klatkowe. Silnik taki w pierwszej
chwili po załączeniu zostaje wprawiony w ruch jako silnik asynchroniczny.
Jak ci się uda przeciąć ta klatkę to zauważysz że silnik nie będzie chciał
ruszyć ale jak go kopniesz z palca to będzie kręcił jak by nigdy nic.
Wydaje mi się że zjawisko jakie zaobserwowałeś czyli niemrawe kręcenie w
niezgodnym kierunku może wynikać z tego że uzwojenie klatkowe jest w
przesunięciu i to powoduje że podczas pracy w zgodnym kierunku pomaga przy
przeciążeniach silnika a przy kierunku przeciwnym utrudnia normalną pracę.
Marek
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- DS1813-10 się psuje
- Taki tam szkolny problem...
- LIR2032 a ML2032
- SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- olej psuje?
- Internet w lesie - Starlink
- Opis produktu z Aliexpress
- No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800
- karta parkingowa
- Wl/Wyl (On/Off) bialy/niebieski
- I3C
- Pytanie o transformator do dzwonka
- międzymordzie USB 3.2 jako 2.0
- elektronicy powinni pomysleć o karierze elektryka
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=