  • 31. Data: 2012-12-20 13:16:13
    Temat: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 09:21:46 UTC użytkownik slawek napisał:
    > Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    > Większość ludzi jest analfabetami (pierwotnymi lub wtórnymi), więc jakie
    > znaczenie ma klawiatura dotykowa?!

    Nieprawda. Nie mierz bliznich wlasna miarka ;-)

    RW

  • 32. Data: 2012-12-20 13:17:09
    Od: Roman W <r...@g...com>

    W dniu czwartek, 20 grudnia 2012 11:28:28 UTC użytkownik Przemek O napisał:
    > W dniu 2012-12-20 02:32, Baranosiu pisze:
    > Fajnie to opisujesz... Jest tylko jeden, mały, delikatny problem. Jeśli
    > by używać telefonu w ten sposób z intensywnością pożądaną przez styl
    > który opisałeś (czyli używanie do wszystkiego) to pojemność baterii
    > powinna być większa jakoś czterokrotnie. Na teraz starcza jej na pół
    > dnia intensywnego używania, to zdecydowanie za mało żeby mówić o
    > jakimkolwiek komforcie.

    To jest prawda. Moj Galaxy SIII musi byc ladowany codziennie, nie ma przebacz.

    RW

  • 33. Data: 2012-12-20 14:41:04
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 20.12.2012 Przemek O <p...@o...eu> napisał/a:

> [...]
    > powinna być większa jakoś czterokrotnie. Na teraz starcza jej na pół
    > dnia intensywnego używania, to zdecydowanie za mało żeby mówić o

    Mam wyłączony UMTS (do wszystkiego wystarcza mi EDGE) i cały dzień
    spokojnie mi telefon wytrzymuje. Oczywiście codziennie wieczorem
    podłączam do ładowarki :D Wszystko też zależy od miejsca uzytkowania,
    poruszam się głównie po mieście, gdzie wszędzie sygnał jest dobry (a
    więc trx w telefonie pracuje na małej mocy) ale jak juz trzeba
    skorzystać z GPS w dłuższej trasie, to oczywiście podłączam do gniazda
    zapalniczki :D

  • 34. Data: 2012-12-20 14:44:07
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 20.12.2012 Roman W <b...@g...pl> napisał/a:
    > się
    > świetnie
    > komuś
    >
    > A to nie jest zabronione przez prawo?

    Zabronione jest korzystanie z telefonu, jesli musisz go trzymać w
    reku, jeśli telefon siedzi sobie w uchwycie przypięty do deski lub
    szyby (i korzystasz z zestawu głośnomówiącego bądź słuchawki zapiętej
    na ucho), to można.

  • 35. Data: 2012-12-21 00:04:12
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Roman W" <r...@g...com> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:ea9054c4-38eb-4a8f-8672-4aa459ce8aae@go
    oglegroups.com...

    > Nieprawda. Nie mierz bliznich wlasna miarka ;-)

    Normalnie bym się nie czepiał, ale w kontekście dyskusji tym razem jest to
    zupełnie na temat: to co zniechęca do wirtualnych klawiatur wyświetlanych na
    dotykowych ekranach to m.i. zbyt wolne działanie, brudzenie ekranu, brak
    mechanicznej reakcji oraz trudności pisania PL-literek...

  • 36. Data: 2012-12-21 04:48:04
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 20.12.2012 slawek <s...@h...pl> napisał/a:

> [...]
    > dotykowych ekranach to m.i. zbyt wolne działanie, brudzenie ekranu, brak
    > mechanicznej reakcji oraz trudności pisania PL-literek...

    Przede wszystkim w ekranowej klawiaturze masz dużo różnych możliwości
    do wyboru, możesz korzystać z klawiatury "systemowej", możesz ze
    swype, możesz z "kolorowej", możesz skorzystać z systemu zamiany mowy
    na tekst, a można nawet z GoogleTap (link poniżej, powstało jako
    dowcip na 1 kwietnia ale... działa i jak ktoś chce, to czemu nie :D)
    http://www.youtube.com/watch?v=fAV9bKk9L1k
    Brak mechanicznej reakcji itp. to tylko kwestia przyzwyczajeń,
    pamiętam klawiatury IBM-a (do IBM XT) z początków lat 90-tych, były na
    mikrostykach i jak potem przesiadłem się na "gumiaka" to brakowało mi
    klikania ale... to nie była niewygoda nowszych klawiatur, tylko moje
    przyzwyczajenia. Takie rzeczy jak zbyt wolne działanie czy trudność w
    pisaniu polskich liter, są tylko na początku, trzeba się po prostu
    przestawić na inny sposób pisania (i najlepiej od razu odpuścić sobie
    systemową klawiaturę z Androida i zainstalować jakieś lepsze rozwiązanie).

  • 37. Data: 2012-12-21 23:32:38
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 grudnia 2012 23:20:33 UTC+1 użytkownik e...@g...com
    napisał:
    > http://www.technologyreview.com/view/508651/four-cha
    rts-that-illustrate-the-transformation-of-personal-c
    omputing/

    nie widze tu zadnego problemu, smartfony to raczej postep - choc sam sie poki co
    zadnego nei dorobilem i nie pisalem tez jeszcze nic na androida. Wogole to wole
    smartfony niz epidemie lepków - ktorych to nigdy nie lubilem

  • 38. Data: 2012-12-23 18:55:20
    Od: firr kenobi <p...@g...com>

    > epidemie lepków

    lapków

  • 39. Data: 2012-12-29 23:45:27
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    > Przede wszystkim w ekranowej klawiaturze masz dużo różnych możliwości
    > do wyboru, możesz korzystać z klawiatury "systemowej", możesz ze

    A mogę nie korzystać tak całkiem i w ogóle? Jest (już) jakiś przymus
    mazania paluchami po ekranie?

    > Brak mechanicznej reakcji itp. to tylko kwestia przyzwyczajeń,

    Oczywiście. Stąd moja propozycja: sprawdź jak ci się pisze po wyłączeniu
    czucia w dłoniach. Po coś ten zmysł dotyku mamy, czyż nie?

> [...]
    > przestawić na inny sposób pisania (i najlepiej od razu odpuścić sobie
    > systemową klawiaturę z Androida i zainstalować jakieś lepsze rozwiązanie).

    Po pierwsze - sprawdzałem z Androidem i klawiaturę ekranową (w kilku różnych
    rozdzielczościach), i laserową, podłączałem do tabletu klawiaturę
    dedykowaną, podłączałem taką zwykłą do PC. Streszczając: wszystkie te
    rozwiązania były po prostu niewygodne (w sensie "znacznie gorsze niż tania
    klawiatura z byle jakim PC").

    Po drugie - bardzo nie lubię takich, którzy mi chcą narzucać np. "trzeba się
    przestawić". To sprzęt ma dostosowywać się do mnie - a nie ja do sprzętu.

    Po trzecie - załóż firmę produkującą koncertowe fortepiany z dotykowymi
    klawiszami. Może podbijesz rynek.

  • 40. Data: 2012-12-30 10:17:33
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 29.12.2012 slawek <s...@h...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Baranosiu" <r...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    >
    > A mogę nie korzystać tak całkiem i w ogóle? Jest (już) jakiś przymus
    > mazania paluchami po ekranie?

    W niektórych urządzeniach możesz, na przykład HTC DesireZ ma też
    normalną (fizyczną, taką z przyciskami) klawiaturę i coś w rodzaju
    trackballa.

    > Oczywiście. Stąd moja propozycja: sprawdź jak ci się pisze po wyłączeniu
    > czucia w dłoniach. Po coś ten zmysł dotyku mamy, czyż nie?

    Wiesz, ja dla kontrprzykładu pisania bezwzrokowego na klawiaturze
    ekranowej powiem, że poznałem gościa, który jest niewidomy a nauczył
    się korzystać z iPada - no ale to wyjątki. Wyłączyć czucia w dłoniach
    nie umiem, ale na ekranowej klawiaturze pisze mi się całkiem wygodnie
    (choc może nie tak wygodnie i szybko jak na "zwykłej" ale nie do tego
    są smartfony itp.).

> [...]
    > dedykowaną, podłączałem taką zwykłą do PC. Streszczając: wszystkie te
    > rozwiązania były po prostu niewygodne (w sensie "znacznie gorsze niż tania

    No chyba, że masz na przykład pracowac nad jakimś artykułem jadąc w
    pociągu czy w autobusie - wtedy na pewno zwykła klawiatura i
    stacjonarny PC będzie wygodniejszy :D Kwestia zastosowań, nie twierdzę
    że smartfon może zastąpić w 100% "normalny" komputer, ale w wielu
    zastosowaniach już z powodzeniem może (a przynajmniej w moim przypadku)

    > Po drugie - bardzo nie lubię takich, którzy mi chcą narzucać np. "trzeba się
    > przestawić". To sprzęt ma dostosowywać się do mnie - a nie ja do sprzętu.

    Przepraszam jeśli to tak zabrzmiało, nie zamierzam nikogo "nawracać" i
    nikomu niczego narzucać, każdy używa czego chce. Osobiście uważam, że
    zarówno sprzęt ma się dostosowywac do mnie jak i ja do sprzętu, ale to
    kwestia indywidualnego podejścia.

    > Po trzecie - załóż firmę produkującą koncertowe fortepiany z dotykowymi
    > klawiszami. Może podbijesz rynek.

    Tak się składa, że obecnie bardzo dużo muzyki (może niekoniecznie
    koncertów fortepianowych) powstaje przy użyciu myszki, komputera i
    tzw. klawiatur sterujących (bez mechanizmu młoteczkowego, strun
    itd.). Są ludzie, którzy robią muzykę na przykład w takich programach
    jak Renoise i... moga być inwalidami nie mającymi palców, ba, tego
    typu narzędziami można tworzyc muzykę, której po prostu nie jest w
    stanie zagrać nawet najbardziej sprawny pianista ze względu na
    ograniczenia fizjologiczne (ilość i rozstaw palców). Oczywiście
    *nie jest to zamiennik* fortepianu jako takiego, jest to dodatkowa
    funkcjonalność z której mozna korzystać bądź nie, "układanie nutek" w
    trackerze nie daje przyjemności żywego grania w czasie rzeczywistym,
    ale daje możliwość stworzenia czegoś, czego się na zwykłej klawiaturze
    zagrać nie da.
    Swoją drogą Korg produkuje syntezatory z dotykowymi klawiaturami (na
    przykład Kaoss Pad czy Monotribe) i podbija nimi rynek (choć nie
    wypiera nimi fotrepianów :D).