  • 21. Data: 2012-12-18 12:02:26
    Temat: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 14.12.2012 PK <P...@n...com> napisał/a:

    > Android jest bardzo specyficznym systemem. Każdy program ma de facto
    > osobnego użytkownika. Trudno jest wymusić, żeby te programy jakoś ze
    > sobą sensownie współpracowały (np. "przekazywały" sobie pliki).
    [...]

    W Androidzie jest parę mechanizmów przesyłania danych między
    programami (IMHO lepszych niż pliki, bo wymiana danych jest na
    poziomie logicznym poprzez "providery" danych, w ten sposób jak w
    jedym programie zmieni się struktura pliku, to drugi program nadal
    może korzystać z danych, choć z samego pliku już korzystać by nie
    mógł). Zwykły użytkownik jak i aplikacje instalowane z Marketu nie
    mają uprawnień administratora (chyba, że telefon jest "zrootowany") ze
    względów bezpieczeństwa (aby jakiś program mógł "ukraść" dane na
    przykład bazę e-mail z książki telefonicznej, to musi dostać na to
    zgodę przy instalacji), pozatym w Androidzie jest standardowy z Unixa
    system uprawnień do plików, jeśli jeden program chce pozwolić aby inne
    programy mogły grzebać w jego plikach, to wystarczy, że zrobi że tak
    powiem 'chmod go+w plik' i po sprawie, a że w domyśle takiego
    pozwolenia nie ma (i bardzo dobrze), to już inna bajka :D

  • 22. Data: 2012-12-19 10:43:00
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On 17 Dec 2012 00:34:56 GMT, PK <P...@n...com> wrote:
    > To akurat jest prawda. Tradycyjne komputery (z klawiaturą...) powoli
    > stają się rozwiązaniem niszowym :).

    Dziwisz sie? Od kiedy mam smartfona, moge sprzwdzac poczte, czytac
    wiadomosci i odpisywac na emaile lezac w lozku z kotem spiacym mi na
    ramieniu. Nawet laptop nie jest tak wygodny :)

    RW

  • 23. Data: 2012-12-19 18:51:34
    Od: Marek Borowski <m...@...borowski.com>

    On 2012-12-19 10:43, Roman W wrote:

    > Dziwisz sie? Od kiedy mam smartfona, moge sprzwdzac poczte, czytac
    > wiadomosci i odpisywac na emaile lezac w lozku z kotem spiacym mi na
    > ramieniu. Nawet laptop nie jest tak wygodny :)

    Hmm, dotykowa klawiatura na 4"..... no coz mamy chyba inne definicje
    "wygodnosci".

    Pozdrawiam

    Marek

  • 24. Data: 2012-12-19 23:06:40
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 19 Dec 2012 18:51:34 +0100, Marek Borowski
    <m...@...borowski.com> wrote:
    > Hmm, dotykowa klawiatura na 4"..... no coz mamy chyba inne
    definicje
    > "wygodnosci".

    Kotu jest wygodnie :D

    RW

  • 25. Data: 2012-12-19 23:18:42
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Marek Borowski" <m...@...borowski.com> napisał w wiadomości grup
    > Hmm, dotykowa klawiatura na 4"..... no coz mamy chyba inne definicje
    > "wygodnosci".

    Dotykowe klawiatury z smartfonów? Chcę widzieć miszcza który będzie potrafił
    pisać na takiej bezwzrokowo... (i to nie ma być kot).

  • 26. Data: 2012-12-20 02:32:08
    Od: Baranosiu <r...@w...pl>

    Dnia 19.12.2012 slawek <s...@h...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Marek Borowski" <m...@...borowski.com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Dotykowe klawiatury z smartfonów? Chcę widzieć miszcza który będzie potrafił
    > pisać na takiej bezwzrokowo... (i to nie ma być kot).

    Po co pisać bezwzrokowo, skoro wyświetlacz i klawiatura to to samo
    urządzenie? Jednocześnie piszesz i patrzysz na to co piszesz bez
    "biegania wzrokiem", więc problem taki jak przy komputerze
    stacjonarnym (duża odległość między klawiaturą i monitorem) po prostu
    nie istnieje.

    W HTC DesireZ mam zarówno klawiaturę sprzętową, jak i ekranową, a
    proste SMS-y czy e-maile, to się da nawet podyktować (fakt, trzeba się
    "nauczyć mówić" aby system prawidłowo wszystko rozpoznał, ale świetnie
    to działa na przykład podczas prowadzenia samochodu, gdy trzeba komuś
    "na szybko" odpisać). Oczywiście programowanie jest znacznie
    wygodniejsze na normalnej klawiaturze (czy choćby takiej w
    laptopie), ale piszemy tu o zwyczajnym korzystaniu z urządzenia przez
    przeciętnego człowieka. Z telefonu czytam i piszę e-maile, korzystam
    ze Skype, piszę proste dokumenty w GoogleDysk (i drukuję je bez
    problemu przez "chmurę" na dowolnej drukarce, do jakiej mam
    przydzielony dostęp, nawet jeśli jestem od niej oddalony o setki
    kilometrów :D), zarządzam terminarzem, korzystam z nawigacji
    GPS, słucham muzyki mp3, udzielam się na paru forach internetowych
    (RSS), korzystam z Echolinka (taki krótkofalarski "Skype" - z
    dowolnego miejsca mogę się łączyć przez internet na przykład z
    Toruńskim przemiennikiem i rozmawiać z kolegami korzystającymi z
    radiostacji), pstryknąć proste zdjęcie i wysłać je e-mailem (aby coś
    komuś pokazać "na szybko") itp. a wszystko w małym urządzeniu
    mieszczącym się w kieszeni, które jest gotowe do pracy praktycznie
    natychmiast (cały czas włączone) - superwygodna sprawa (choć
    oczywiście nie do wszystkiego, wiele rzeczy wygodniej jest mi robić na
    "dużych" urządzeniach, na przykład programowanie, obróbka grafiki czy
    oglądanie filmów).

  • 27. Data: 2012-12-20 08:10:23
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Wed, 19 Dec 2012 23:18:42 +0100, "slawek" <s...@h...pl> wrote:
    > Dotykowe klawiatury z smartfonów? Chcę widzieć miszcza który będzie
    potrafił
    > pisać na takiej bezwzrokowo... (i to nie ma być kot).

    Większość ludzi na zwyklej nie umie pisać bezwzrokowo, więc jakie to
    ma znaczenie?

    RW

  • 28. Data: 2012-12-20 08:11:44
    Od: Roman W <b...@g...pl>

    On Thu, 20 Dec 2012 01:32:08 +0000 (UTC), Baranosiu <r...@w...pl>
    wrote:
> [...]
    świetnie
    > to działa na przykład podczas prowadzenia samochodu, gdy trzeba

    A to nie jest zabronione przez prawo?

    RW

  • 29. Data: 2012-12-20 10:21:46
    Od: "slawek" <h...@s...pl>

    Użytkownik "Roman W" napisał w wiadomości grup
    .net...

    >Większość ludzi na zwyklej nie umie pisać bezwzrokowo, więc jakie to ma
    >znaczenie?

    Większość ludzi jest analfabetami (pierwotnymi lub wtórnymi), więc jakie
    znaczenie ma klawiatura dotykowa?!

    Niemniej jednak czekam na YT na filmik pt. "szybkie bezwzrokowe pisanie na
    klawiaturze czterocalowego smartfonu". Just for fun....

  • 30. Data: 2012-12-20 12:28:28
    Od: Przemek O <p...@o...eu>

    W dniu 2012-12-20 02:32, Baranosiu pisze:

> [...]
    > mieszczącym się w kieszeni, które jest gotowe do pracy praktycznie
    > natychmiast (cały czas włączone) - superwygodna sprawa (choć

    Fajnie to opisujesz... Jest tylko jeden, mały, delikatny problem. Jeśli
    by używać telefonu w ten sposób z intensywnością pożądaną przez styl
    który opisałeś (czyli używanie do wszystkiego) to pojemność baterii
    powinna być większa jakoś czterokrotnie. Na teraz starcza jej na pół
    dnia intensywnego używania, to zdecydowanie za mało żeby mówić o
    jakimkolwiek komforcie.

    pozdrawiam,
    Przemek O.