    From: Baranosiu <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Obrazki, czyli bede niedlugo dinozaurem
    Date: Thu, 20 Dec 2012 01:32:08 +0000 (UTC)

    Dnia 19.12.2012 slawek <s...@h...pl> napisał/a:

    > Użytkownik "Marek Borowski" <m...@...borowski.com> napisał w wiadomości grup
    >
    > Dotykowe klawiatury z smartfonów? Chcę widzieć miszcza który będzie potrafił
    > pisać na takiej bezwzrokowo... (i to nie ma być kot).

    Po co pisać bezwzrokowo, skoro wyświetlacz i klawiatura to to samo
    urządzenie? Jednocześnie piszesz i patrzysz na to co piszesz bez
    "biegania wzrokiem", więc problem taki jak przy komputerze
    stacjonarnym (duża odległość między klawiaturą i monitorem) po prostu
    nie istnieje.

    W HTC DesireZ mam zarówno klawiaturę sprzętową, jak i ekranową, a
    proste SMS-y czy e-maile, to się da nawet podyktować (fakt, trzeba się
    "nauczyć mówić" aby system prawidłowo wszystko rozpoznał, ale świetnie
    to działa na przykład podczas prowadzenia samochodu, gdy trzeba komuś
    "na szybko" odpisać). Oczywiście programowanie jest znacznie
    wygodniejsze na normalnej klawiaturze (czy choćby takiej w
    laptopie), ale piszemy tu o zwyczajnym korzystaniu z urządzenia przez
    przeciętnego człowieka. Z telefonu czytam i piszę e-maile, korzystam
    ze Skype, piszę proste dokumenty w GoogleDysk (i drukuję je bez
    problemu przez "chmurę" na dowolnej drukarce, do jakiej mam
    przydzielony dostęp, nawet jeśli jestem od niej oddalony o setki
    kilometrów :D), zarządzam terminarzem, korzystam z nawigacji
    GPS, słucham muzyki mp3, udzielam się na paru forach internetowych
    (RSS), korzystam z Echolinka (taki krótkofalarski "Skype" - z
    dowolnego miejsca mogę się łączyć przez internet na przykład z
    Toruńskim przemiennikiem i rozmawiać z kolegami korzystającymi z
    radiostacji), pstryknąć proste zdjęcie i wysłać je e-mailem (aby coś
    komuś pokazać "na szybko") itp. a wszystko w małym urządzeniu
    mieszczącym się w kieszeni, które jest gotowe do pracy praktycznie
    natychmiast (cały czas włączone) - superwygodna sprawa (choć
    oczywiście nie do wszystkiego, wiele rzeczy wygodniej jest mi robić na
    "dużych" urządzeniach, na przykład programowanie, obróbka grafiki czy
    oglądanie filmów).