  • Data: 2012-03-08 09:31:37
    Temat: Re: Obrabiarki z recznym, lub noznym napedem
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > No tak, ale sam ostatnio piszesz ze czlowiek to ma 40W.
    > Czyli 6 ludzi do napedu.
    >
    > J.
    Nie możesz porównywać prostej tokarki na której robili trzymając dłutko w ręku
    z trochę bardziej zaawansowaną konstrukcją. Ileś kół zębatych we wrzecienniku
    do tego przekładnia do posuwu. Obracanie tego kosztuje energię. A co do tych 6
    ludzi. Niska moc człowieka wynika z bilansu energetycznego. Człowiek jak
    maszyna może pracować jak dostanie energię z zewnątrz. Takiemu co pracuje
    fizycznie potrzeba ileś kilokalorii dziennie. Jak odliczyć to co potrzebuje na
    bieg luzem to zostaje tyle że wystarcza na ok 40 watów przez 8 godzin. Nie da
    się dostarczyć do człowieka tyle paliwa żeby podnieść mu moc do 200W przez
    osiem godzin. Nie da się zjeść worka kartofli. Jak by wypić dwa litry oleju to
    gówna z tego nie będzie bo przeleci i się nie wchłonie. Można przez jakiś czas
    zmagazynować trochę rezerw ale jak się skończą to człowiek może popsuć się na
    stałe.