-
11. Data: 2010-06-20 16:14:23
Temat: Re: Obniżone podwozie. Pytania.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-06-20 16:08, DoQ pisze:
>> Więc sztywna belka eliminuje całkiem ciekawie zestrojone zawieszenie w
>> tym cywilnym aucie? To że jest podsterowne pomijam, nie oczekuję
>> niczego więcej od przednionapędówki.
>
> Chocbys ekstremalnie twardo zestroil to i tak zawsze czuje tylna belke,
> po prostu nie lubie tego typu rozwiazania. Niestety w VAG byla ona
> totalnie prymitywna.
To prawda, czuć belkę, zwłaszcza gdy się ostro pokonuje zakręty na
delikatnych nierównościach. Ale co do jakości zawieszenia, nie mogę
niczego zarzucić. Fabrycznie obniżone zawieszenie o 30mm spełnia swoją
rolę znakomicie. Ten samochód dobrze się zachowuje i na zakrętach jak i
przy dużych prędkościach.
>> A jeśli chcesz sportowe osiągi, wsiadaj do R32. Uważam, że to świetna
>> alternatywa, że koncern VW podzielił ten samochód na 3 odmiany, słabe
>> wersje z różnymi silnikami "dla wszystkich", bogatą wersję GTI "dla
>> ludu" i wersję sport "dla wymagających".
>
> R32 to inna para kaloszy. Ale jak ktos ma wybierac to zwykly Golf IV
> (np. 2.0) tez bedzie spelnial swoje zadanie, a GTI jest imho
> przereklamowany.
>
2.0 to nadal zwykły golf z seryjnym zawieszeniem, które moim zdaniem
jest tylko komfortowe, nic poza tym.
Proponuję Tobie abyś się przejechał jeśli masz taką możliwość Golfem mk4
GTI 1.9 TDI 150 koni. Uwierz mi, to już robi wrażenie, zwłaszcza po
chiptuningu. Spalanie jest kosmiczne, ale czego oczekiwać po pojemności 1,9.
Pozdrawiam
Filip
-
12. Data: 2010-06-20 16:18:44
Temat: Re: Obniżone podwozie. Pytania.
Od: DoQ <p...@g...com>
Filip KK pisze:
> Proponuję Tobie abyś się przejechał jeśli masz taką możliwość Golfem mk4
> GTI 1.9 TDI 150 koni. Uwierz mi, to już robi wrażenie, zwłaszcza po
> chiptuningu. Spalanie jest kosmiczne, ale czego oczekiwać po pojemności
> 1,9.
Kosmicznie duze czy male?;-)
Pozdrawiam
Pawel
-
13. Data: 2010-06-20 16:21:17
Temat: Re: Obniżone podwozie. Pytania.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-06-20 16:18, DoQ pisze:
>> Proponuję Tobie abyś się przejechał jeśli masz taką możliwość Golfem
>> mk4 GTI 1.9 TDI 150 koni. Uwierz mi, to już robi wrażenie, zwłaszcza
>> po chiptuningu. Spalanie jest kosmiczne, ale czego oczekiwać po
>> pojemności 1,9.
>
> Kosmicznie duze czy male?;-)
>
Duże, duże.. :) 150 konne jednostki palą stanowczo za dużo, jak na tak
małą pojemność.. :)
-
14. Data: 2010-06-20 18:48:16
Temat: Re: Obniżone podwozie. Pytania.
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
Filip KK pisze:
> Duże, duże.. :) 150 konne jednostki palą stanowczo za dużo, jak na tak
> małą pojemność.. :)
Tzn. ile? Bo ja w aucie ciezszym od Golfa mam 1.9TDI 170KM (seria 130KM)
i pali przyzwoicie.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
15. Data: 2010-06-20 20:32:10
Temat: Re: Obniżone podwozie. Pytania.
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2010-06-20 18:48, Maciej Browarczyk pisze:
>> Duże, duże.. :) 150 konne jednostki palą stanowczo za dużo, jak na tak
>> małą pojemność.. :)
>
> Tzn. ile? Bo ja w aucie ciezszym od Golfa mam 1.9TDI 170KM (seria 130KM)
> i pali przyzwoicie.
>
Tzn. ile Ci pali?
Bo przyzwoicie to może być 7 litrów i 25, zależy czyja kieszeń... :)
-
16. Data: 2010-06-21 00:18:55
Temat: Re: Obniżone podwozie. Pytania.
Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>
W dniu 2010-06-20 20:32, Filip KK pisze:
> Tzn. ile Ci pali?
> Bo przyzwoicie to może być 7 litrów i 25, zależy czyja kieszeń... :)
Zeby bylo wiadomo jakie warunki i ile po miescie, ile po trasie,
spalanie ostatnio czyli okolo 240km w trasie (praktycznie tylko
Gdansk-Elblag, Elblag-Gdansk, caly czas 100-120km/h, jak dalo rade na
dwupasmowce to odmulilem troche gruchota i polecialem deko ;) wiecej),
reszta to miasto - Gdansk, sredniodynamicznie, aczkolwiek raz na jakis
czas przycisnalem, chociaz ostatnio sporo bylo stania w korkach z klima
wlaczona w upaly, wyszlo mi ~7l/100km, chcac byc precyzyjnym 7,2l/100km/h.
--
Pozdrawiam,
Maciek
-
17. Data: 2010-06-21 09:15:40
Temat: Re: Obniżone podwozie. Pytania.
Od: krzysiek82 <s...@u...pl>
Endriu pisze:
> Zastanawiam się nad kupnem samochodu VW golf IV 1998r. W samochodzie
> owym jest "obnożone podwozie".
Nie "obniżone podwozie" a co najwyżej zawieszenie. Efekt taki uzyskujemy
zastępując seryjne sprężyny krótszymi i jeśli obniżenie jest większe niż
40mm także amortyzatory ulegają zmianie. Czy warto się pchać w takie
auto? Zależy od właściciela, bo jeśli traktował je jakby jeździł na
seryjnym zawieszeniu to ja bym się w to nie pchał ponieważ wszystko może
być już rozklekotane, łącznie z przestawioną geometrią karoserii.
(spotkałem kilka takich przypadków) auto bite nie było, ale punkty
bazowe nijak się nie chciały pokryć.
--
krzysiek82