  • 1. Data: 2010-06-20 02:09:49
    Temat: Jakie auto rodzinne do max 17000zl
    Od: Norbert <n...@M...com>

    Witam.
    Potrzebuje zakupić autko rodzinne i duże bo mój golfIII stał się z
    przyjściem na świat potomka bardzo ciasny ( bagaże , zakupy , wózek i w
    efekcie trzeba wszystko to co się nie mieści w bagażniku upychać po
    kabinie).
    Szukam auta naprawde dużego ale przy tym w miare ekonomicznego i
    niedrogiego w eksploatacji.
    Rocznie pokonuję około 25tys. km.
    Praktycznie mam upatrzone dwa wyjścia.
    Crysler Grand Voyager w wersji 3.3l + instalacja gazowa lub BMW E39
    Kombi (chyba diesel 2,5l. bo nie wiem jak by kosztowo wyglądała jazda
    banzyną z LPG). Chodził za mną też jeep grand cherokee II generacji ale
    cenowo nie dam rady, a i koszty eksploatacji i części jak mówią znajomi
    by mnie zjadły.
    Wstępnie więc obydwa wytypowane wyżej auta można kupić w mojej granicy
    cenowej.
    Crysler przyciąga bo to naprawde duże auto , przestronne, wygodne,
    pakowne. BMW z kolei też raczej z tych większych jednak sufit już sporo
    niżej ( tu myślę o wygodzie dla żony przy wkładaniu dziecka do fotlika
    itp. ewolucjach ) ale może z kolei mniej awaryjne ?
    Miałem kiedyś BMW E36 i nie narzekałem na awaryjność , auto było w
    benzynie i sprzedałem tylko z powodu bardzo wysokiej w owym czasie
    dysproporcji cen oleju napędowego do benzyny.
    Sam nie wiem na które z tych aut się zdecydować , a że musi być to zakup
    przemyślany bo przeznaczam na niego oszczędności proszę grupowiczów o pomoc.
    A może jeszcze jakieś inne propozycje wpadną Wam do głowy.
    Chcę być zadowolony z zakupu i eksploatacji bo aut nie zmieniam co roku
    i musi mi posłużyć powiedzmy następne 5 lat.
    Z góry dziękuje za pomoc.
    Norbert

  • 2. Data: 2010-06-20 09:42:28
    Temat: Re: Jakie auto rodzinne do max 17000zl
    Od: Iglo <f...@g...pl>

    Dnia Sun, 20 Jun 2010 02:09:49 +0200, Norbert napisał(a):

> [...]
    > Wam do głowy. Chcę być zadowolony z zakupu i eksploatacji bo aut nie
    > zmieniam co roku i musi mi posłużyć powiedzmy następne 5 lat. Z góry

    Ja lubię wynalazki, więc wziąłbym tego Voyagera, ale może przemyślisz
    jeszcze wybór i dołączysz klasyki gatunku, Zafirę, Espace, skoro aż tyle
    miejsca to może Citroen C8?
    Mogę Ci podpowiedzieć coś jeśli chodzi o LPG.. Pamiętaj że butla zajmuje
    miejsce.. U mnie po kole, z racji posiadania dziecka zapasu nie wożę
    tylko spray i 300zł w schowku na lawetę. Pod tym względem przewaga dizla
    w takiej sytuacji jest bezdyskusyjna.

  • 3. Data: 2010-06-20 11:27:09
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 20-06-2010 02:09, Norbert pisze:

    > A może jeszcze jakieś inne propozycje wpadną Wam do głowy.
    > Chcę być zadowolony z zakupu i eksploatacji bo aut nie zmieniam co roku
    > i musi mi posłużyć powiedzmy następne 5 lat.

    Xsara Picasso.

    M.

  • 4. Data: 2010-06-20 11:36:04
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

    Opel omega, Volvo v70.

  • 5. Data: 2010-06-20 12:11:17
    Od: szwagier <k...@p...fm>

    Norbert pisze:
> [...]
    > przyjściem na świat potomka bardzo ciasny ( bagaże , zakupy , wózek i w
    > efekcie trzeba wszystko to co się nie mieści w bagażniku upychać po
    Xsara Picasso, Fiat Multipla.
    Na pewno beda tansze w utrzymaniu niz Voyager, a przy tym zapewniajace
    wystarczajacy komfort rodzinie.
    BMW bym odpuscil.

    szwagier

  • 6. Data: 2010-06-20 12:22:51
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Norbert pisze:
> [...]
    > Crysler Grand Voyager w wersji 3.3l + instalacja gazowa lub BMW E39
    > Kombi (chyba diesel 2,5l. bo nie wiem jak by kosztowo wyglądała jazda

    BMW jezeli z TDSem to 10l w miescie musisz liczyc, jak juz nowsze 2.5d
    to 8-9l wciagnie.
    Za 17 tysiecy szukalbym E39, najlepiej 3.0d (choc moze byc ciezko).

    --
    Karolek

  • 7. Data: 2010-06-20 12:29:18
    Od: "Man-Fred" <m...@d...krakow.pl>

    Mondeo kombi

  • 8. Data: 2010-06-20 12:56:03
    Od: Norbert <n...@M...com>

    SPrawe Mondeo, Picasso itd rozważałem.
    Widzicie jest tylko jeden problem.
    Mianowicie nie bardzo mi się te auta podobają.
    A jeśli już kompromisowo musze kupić auto bardzo duże dla rodziny to
    chciałbym by mnie się chociaż podobało , miało jakiś taki "pazur" w
    sobie. Będę się tym bujał przez najbliższe 5 lat więc chce by cieszyło
    rodzine funkcjonalnością i pakownością a mnie wyglądem.
    Byłem zdecydowany na voyagera , ale naczytałem się z kolei opinii w
    sieci że słabe hamulce , że awaryjne skrzynie biegów itd itp, i narodził
    się pomysł BMW. Auto jednak od wspomnianego mondeo większe i z tym
    "pazerkiem".
    Sąsiad miał identyczne i w środku sporo miejsca a bagażnik ogromniasty.
    Teraz czytam o nim opinie i wychodzi na to że wypada dość nieźle , nawet
    paliwowo przy delikatnej jeździe ( a tak jeżdże kiedy dziecko mam na
    pokładzie) można zejść do tych 8-9l w mieście i nawet 7 na trasie.
    I ludziska doradzają właśnie z silnikiem 3.0d bo w spalanie miedzy 2,5
    nie ma roznic a ponoć wyższa kultura pracy i trwałość.
    Tak czy siak dalej proszę o wasze za i przeciw zarowno co do voyagera ,
    bmw jak i innych propozycji.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2010-06-20 13:00:48
    Od: "Jimiasty" <b...@c...pl>

> [...]
    > A jeśli już kompromisowo musze kupić auto bardzo duże dla rodziny to
    > chciałbym by mnie się chociaż podobało , miało jakiś taki "pazur" w sobie.

    No to moze mondeo ST ?

    --
    Pozdro. Jimiasty

  • 10. Data: 2010-06-20 13:15:02
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > Chcę być zadowolony z zakupu i eksploatacji bo aut nie zmieniam co roku i
    > musi mi posłużyć powiedzmy następne 5 lat.

    VW Multivan. Ale fakt ze w tej kwocie bedzie starszy. Do wyboru 2.5B
    albo 2.4D, chyba ze trafisz 2.5TDI.

    PZDr
    Adam