  • Data: 2012-08-19 12:24:27
    Temat: Re: Obiektywy FD
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 19 Aug 2012 04:28:57 +0200, astro wrote:

    > Porownanie odleglosci bazowych w roznych systemach:
    > Using Manual Focus Lenses on Canon EOS bodies
    > www.bobatkins.com/photography/eosfaq/manual_focus_EO
    S.html

    Rozwijając -- adapter FD->EOS ostrzący na nieskonczonosc *musi* miec
    soczewke:

    Rownanie soczewki: 1/f = 1/x + 1/y.
    Przy ostrzeniu na nieskonczonosc 1/x to 1/oo czyli 0, wiec 1/f = 1/y.
    W przypadku szkla FD zapietego do EOSa y > f, wiec *trzeba* miec w
    adapterze cos, co jest de facto nieznacznym telekonwerterem. TRZEBA.
    Niezaleznie od tego, co się w tej sprawie wydaje panu Godel.

    pozdrawiam,
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns