  • Data: 2012-08-18 21:03:03
    Temat: Re: Obiektywy FD
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-08-18 18:10, Daniel pisze:
    > Witam Kolegów mam trochę sprzętu analogowego sporo obiektywów, makro i
    telekonwertery wszystko to solidny sprzęt Canona.

    > Prosze o rade czy opłaca mi sie to sprzedać, do tej pory używałem tego sprzętu,
    albo czy to można jakoś podpiąć np pod np Canona EOS 400 D czy sa jakieś
    przejściówki i czy w ogóle w przyszłości można to będzie podpiąć do jakiej kol wiek
    cyfry np. Canon 5D tzn. tych z wyższej półki.

    Czy się opłaca sprzedać, to sam musisz ocenić. A co do podpięcia tego
    pod cyfrę to jest kilka opcji. Można je podpiąć pod dowolną właściwie
    lustrzankę, jednak przejściówka będzie musiała mieć dodatkową soczewkę
    aby dało się ostrzyć na nieskończoność, bagnet FD miał mniejszą
    odległość rejestrową niż wszystkie współczesne bagnety lustrzanek
    cyfrowych (za wyjątkiem 4/3, ale tutaj już nie produkuje się nowych
    konstrukcji).
    Drugą opcją (moim zdaniem lepszą) będzie jakiś bezlusterkowiec i zwykła
    mechaniczna przelotka bez optyki korygującej (są dostępne na wszystkie
    bezlustrowe bagnety), do tego bezproblemowy pomiar światła i wspomagacze
    manualnego ostrzenia.

    --
    marcin