  • 21. Data: 2009-11-12 17:53:42
    Temat: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:9wvymniu09za$.1vctbl9w53rqi$.dlg@40tude.net...

    > Ja bym na Twoim miejscu pomyślał o Sigmie 70-300mm APO. Wiem, że chcesz
    > szerzej niż 70mm, ale skoro chcesz jednak przekładać szkła i myślisz o
    > 55-300mm to pomyśl co się bardziej przyda i jaka różnica cen. Ja 70-300mm
    > APO miałem z Pentaxem K100D i byłem zadowolony. Jak na taką cenę niezła
    > jakość no i makro ma fajne, 200mm świetnie się nadaje do motyli, ważek
    > itp.
    > Tym 55-300mm z makro będzie już gorzej. A braku ogniskowych 55-70mm IMHO
    > nie odczujesz, ale mogę się mylić ;).

    Dzieki za kolejna sugestie. Ja jeszcze mysle i czytam rozne testy, ogladam
    cropy... Kiedys mam zamiar kupic nawet cos szerszego niz 18, myslalem tez o
    fiszaju Samyanga,ale bym sie pobawil i odlozyl, poczekam troche jak beda
    tansze uzywki na allegro,moze komus sie znudzi.
    Poki co zamowie lampe Metza 48 :)

    Pozdrawiam
    Norbert

  • 22. Data: 2009-11-12 19:59:12
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomo?ci

    > A jaka konkretnie?

    Np. ja mam taką:
    http://allegro.pl/item815741381_smc_pentax_m_50mm_1_
    1_7.html
    Tutaj przykład bokehu:
    http://c.wrzuta.pl/wi5620/63bed5ce0028171a4afc6884/0
    /marty

    A jak ktoś chce używac z różnymi przysłonami, to proponuję:
    http://allegro.pl/item804715284_pentax_a_50mm_f1_7_s
    tyki_swietny_stan.html

    --
    Yogi(n)

  • 23. Data: 2009-11-12 20:52:59
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ja bym na Twoim miejscu pomyślał o Sigmie 70-300mm APO.

    Spojrzalem na test w necie i wypadl moim zdaniem gorzej niz
    http://www.euro.com.pl/obiektywy2/tamron-af-70-300-m
    m-f-4-5-6-di-ld-macro-1-2-pentax.bhtml

    http://www.photozone.de/canon-eos/326-sigma-af-70-30
    0mm-f4-56-apo-dg-macro-test-report--review?start=2
    http://www.photozone.de/pentax/281-tamron-af-70-300m
    m-f4-56-ld-di-macro-pentax-k-review--lab-test-report
    ?start=1

  • 24. Data: 2009-11-12 22:45:12
    Od: "http://wszystkoplynie.blogspot.com/" <m...@g...com>

    On 12 Lis, 18:09, "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> wrote:
    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w
    wiadomościnews:hdhcnq$ohm$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > A jaka konkretnie?

    a choćby:

    jupiter 9 85/2.0
    smc pentax-m 135/3.5
    w obydwu przypadkach będziesz w szoku.

    i masa kundli reuve/porst 135 mm...

  • 25. Data: 2009-11-13 01:07:11
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <hdh2dl$l6e$1@news.onet.pl>,
    cichybartko nabazgrał:

    > Według wykresów nie ma jakiejś miażdżącej przewagi, wręcz różnice są
    > pomijalne.

    Ale właśnie o to chodzi - kit prawie za darmo daje pomijalne różnice
    z obiektywem było nie było trochę kosztującym. Nikt normalny nie będzie udawał,
    że to półka Nikkora f/2.8. Ale wspaniałego ,,bang for the buck'' odmówić tutaj
    nie można.

    --
    22:23.25 <@bulba> myslisz ze pod dysko to ma znaczenie?
    22:23.51 < infecto> bulba: pod dysko to nic nie ma znaczenia

  • 26. Data: 2009-11-13 15:12:09
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Yogi(n) pisze:
    > przynajmniej w wypadku mojego amatorskiego focenia. A do portretów i
    > zabaw z bokehem i głębią ostrości wystarczy stałka za 200-250 zeta.

    Właśnie jak oceniacie wygodę pracy na tych manualnych szkłach? Ja to
    potraktowałem jako ciekawostkę. W moim niby studio jest dość ciemno,
    obiektyw to helios podpięty pod K100D, więc z oceną ostrości było
    średnio ;). Jeśli model trochę bardziej dynamiczny to mi ciągle
    wychodził poza zakres głębi ostrości. Przyznaję że mam słabą wprawę z
    szkłami manualnymi ale na cropowych matówkach plus szkła m42 to katorga,
    wręcz zniechęcająca do pracy. Ciekaw jestem jakie są wasze odczucia.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 27. Data: 2009-11-13 16:01:54
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 13 listopad (piątek), gdy o godz. 16:12 *cichybartko* napisał(a):

    > Właśnie jak oceniacie wygodę pracy na tych manualnych szkłach? Ja to
    > potraktowałem jako ciekawostkę.

    Pomaga trochę muszla powiekszająca OME-53. Mam i polecam, niby niewielka
    różnica, ale jednak. A fotografuję głównie owady i rośliny, czasem
    koncerty, ludzie. Często fotografuję z trybie MF. Chociaż Pentax i tak ma
    świetne wizjery to jednak do szkieł manualnych polecam nakładkę na wizjer.
    Ja ogólnie bardzo lubię stare manualne szkła i dla mnie to dużo więcej niż
    tylko ciekawostka :).

    --
    Krasnal...

  • 28. Data: 2009-11-13 17:20:33
    Od: Bartlomiej Lidke <o...@r...cy.rot13.invalid>

    cichybartko <c...@g...com> wrote:
    > Właśnie jak oceniacie wygodę pracy na tych manualnych szkłach? Ja to
    > potraktowałem jako ciekawostkę

    u mnie "ciekawostka" 50mm f1.4 (rikenon p, ktory bez przerobek na dslr pentaxa
    pracuje tylko w manualu) siedzi w >90% czasu na korpusie.
    nawet w czasie wycieczki w Krakowie, jak wlasnie sprawdzilem, mimo
    generalnej potrzeby szerokiego kata, 50-tka zrobila wiekszosc zdjec

    a praca na tym jest ok. jesli jest jasno to potwierdzenie ostrosci wystarcza.
    jesli ciemno i potwierdzenie sie gubi to:
    - live view + stabilizacja
    - decyzja gdzie ma byc ostrosc (np. oko)
    - powiekszenie ~4 razy i przesuniecie w miejsce w kadrze gdzie
    ma sie znalezc to ostre oko
    - ostrosc -> zdjecie i w kiepskich warunkach masz wieksza pewnosc niz przez
    wizjer lub przy uzyciu potwierdzenia z body

    jesli cel nie ucieka to mozesz z live view:
    http://img263.imageshack.us/img263/211/sg200421.jpg
    jesli ucieka to mozesz z potwierdzeniem:
    http://img36.imageshack.us/img36/4935/sg200426.jpg

    --
    butthead
    o 'Niesmiertelnym' (c) Pleciucha:

  • 29. Data: 2009-11-13 18:31:51
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości

    > Właśnie jak oceniacie wygodę pracy na tych manualnych szkłach?

    Poki co mam Heliosa 58/2.0 i ciezko jest na maksymalnym otworze ustawic
    ostrosc na matowce, nawet z potwierdzeniem, zrobie to starannie, a i tak na
    1:1 mozna sie przyczepic, choc na odbitce 10x15 nic nie bedzie widac. Ale
    jak odpale LV z powiekszeniem 10x (K-x), dziala wtedy stabilizacja wiec bez
    statywu tez sie da, celuje w jakies oko, ustawiam ostre rzesy i cyk,
    perfekcyjna fotka. Dobrze ze jest jednak to LV, w zasadzie tylko do tego
    uzywam, do ustawiania ostrosci w trybie MF. Moze wylicytuje na allegro
    jakiegos pentaxa SMC A 50/1.7 to wtedy zobacze :)
    Ze starych obiektywow to szukam jeszcze jakiejs stalki kolo 24-28mm, okolo
    f/2.8 (sa jasniejsze?) i jakiegos tele kolo 135mm, z jasnoscia miedzy 2.0 a
    3.0.Polecacie cos z kazdej sztuki do 200-300 zl? Fajnie jak by mial styki,
    co by przyslona byla kontrolowana z aparatu, ale zwyklymi M i m42 nie
    pogardze :)
    Z innej bajki jakis pancake 40mm... fajnie wyglada plaski obiektyw tylko
    wszystko drogie, jest jakas alternatywa?
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 30. Data: 2009-11-14 17:53:04
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Ostatecznie po przeczytaniu masy testow i obmacaniu obiektywu w MM wzialem
    Sigme 70-300 APO DG Macro, bo jest tansza jak by nie mowic od DA 55-300, ma
    swietne macro (jak za ta cene),sprawia wrazenie solidniejszej, zawsze to tez
    obiektyw FF,mniej winietuje, tylko do 300mm mozna sie przyczepic ze lekkie
    mydlo. Na obiektyw czekam jak dostarcza do EuroRTV (no jeszcze moge nie
    odebrac;).
    W dalekiej przyszlosci zamierzam uskladac do Tamrona SP AF 17-50 mm f/2.8 XR
    Di II LD Aspherical (IF) i do tego co lubie focic mi w zupelnosci wystarczy
    taki zestaw. Poki co kit tez mnie zadowala, jedynie moglby byc jasniejszy.
    Odpuszcze stalki krotkoogniskowe skoro mam w planach tego tamrona, jedynie
    postaram sie wylicytowac gdzies Pentaxa SMC A 50/1.7 , ma styki, piekny
    bokeh, mysle ze warto go zdobyc, wtedy Heliosa 58/2.0 odlozylbym pewnie na
    bok.
    Dziekuje za rady i cierpliwosc.
    Na Metza 48 tez czekam.
    Pozdrawiam