  • 11. Data: 2009-11-12 13:35:54
    Temat: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Norbert napisał(a):

    > Tez myslalem o wymianie kita, ale wszyscy mowia ze to super obiektyw i tylko
    > uzywac...

    "Super obiektyw" to ocena subiektywna ;) generalnie dobre opinie (jak na
    kita) mial DA 18-55 AL II. Do k-x dodają jednak DA-L 18-55. Póki co nie
    ma testów, z których mogłoby wynikać, że jest gorszy/podobny/lepszy niż
    DA AL II. Pierwsze opinie są takie, że jest gorszy. Trzeba poczekać na
    testy.

    > Jak sie ma kit do tej Sigmy, 1mm szerszy wide, troche wieksze
    > tele, no i jasniejszy, jesli chodzi o jasnosc to przy czulosci matrycy i tak
    > niskich szumach (powierdzam testy, 1600 i gladkie zdjecia bez NR, gdzie w
    > testach K-m to byl juz syf...) nie jest to priorytet, choc po sesji na
    > miescie z Heliosem 44M-6 na przyslonie f/2.0 myslalem ze spadne z krzesla
    > (niestety bez ustawiania ostrosci na LV sie nie obeszlo,na matowce nie
    > dawalem rady i nie zawsze trafialem:). Nie narzekam na jakosc kita, moze
    > troche na tych 18mm jest taki se w rogach i lekko winietuje,ale jakosc zdjec
> [...]

    Kit (mam na myśli AL II), mimo tego, że jest najlepszym posród kitów ma
    swoje wady, np winietowanie na szerokim końcu, żeby był maksymalnie
    ostry trzeba go o dwie, trzy działki przymykać no i te 1 mm to dużo,
    swoją drogą jak lubisz szeroko fotografować to być może zamiast Sigmy
    kup DA 16-45/4 - też całkiem niezłe szkło i też się chyba zmieścisz w
    podanym zakresie cenowym. Wadą może być to, że nie ma macro.

    > Z innej beczki. Zauwazylem ze K-x kompresuje tez pliki DNG, w zwiazku z tym
    > uzywac lepiej PEF czy DNG, chyba nie ma roznicy (w rozmiarze rowniez), co
    > bedzie bardziej uniwersalne?

    Ja używam PEF.

    > I ostatnie pytanie, szukam tez lampy, nie bede zakladal osobnego watku,
    > naczytalem sie sporo i na 99% kupuje Metz 48 AF-1, jest w cenie tej slabszej
    > pentaxowej lampy, oferuje to samo, dodatkowo ma obracanie w poziomie, no i
    > wieksza liczbe przewodnia.

    To chyba w tej chwili lampa która ma najlepszy stosunek jakosc/cena.
    Warto ja IMO kupic.

    j.

    ps. Oczywiście tego 50-200 też kup DA a nie DA-L ;)

  • 12. Data: 2009-11-12 13:49:23
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości

    > Według wykresów nie ma jakiejś miażdżącej przewagi, wręcz różnice są
    > pomijalne. Zobacz zresztą sam:
    > http://tinyurl.com/yeqt89t i http://tinyurl.com/y9eral2
    >
    > --

    Faktycznie, glownie to roznica w jasnosci i troche wiekszy zakres
    ogniskowych dla Sigmy. Sigma w wide przy f/2.8 w rogach nie wypada za
    dobrze, w tele znaczne aberracje, gdzie u Pentaxa spadaja do minimum. Moze
    sie skusze na DA 55-300 i przy tym zostane, nie bede narzekal na slabe
    tele;) Czeste przekladanie stanie sie koniecznoscia, ale bede mial caly
    zakres 18-300 z przyzwoita jakoscia.
    Pozdrawiam
    Norbert

  • 13. Data: 2009-11-12 14:28:12
    Od: "Vituniu" <v...@p...fm>

> [...]
    > ma testów, z których mogłoby wynikać, że jest gorszy/podobny/lepszy niż
    > DA AL II. Pierwsze opinie są takie, że jest gorszy. Trzeba poczekać na

    Gorszy, bo z plastykowym bagnetem, bez QS i nadrukowanej skali.
    Optycznie podobno dokladnie to samo.

    Ot, moje trzy grosze... ;)

    pozdrawiam,
    Vituniu.

  • 14. Data: 2009-11-12 15:08:01
    Od: "Norbert" <x...@h...spam>

    > Gorszy, bo z plastykowym bagnetem, bez QS i nadrukowanej skali.
    > Optycznie podobno dokladnie to samo.
    >
    > Ot, moje trzy grosze... ;)

    To racja, nowy DA-L to AL II tylko taki plastikowy bez tego co wymieniles.
    Gdzies juz tego sie oficjalnie doszukalem. W zasadzie to najnowszy, bo 3 w
    kolejnosci byl 18-55 WR i niedawno ten plastikowy DA-L z numerem 4,chcieli
    zaoszczedzic kilka $.

  • 15. Data: 2009-11-12 16:00:59
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Norbert" <x...@h...spam> napisał w wiadomości
    > dobrze, w tele znaczne aberracje, gdzie u Pentaxa spadaja do minimum. Moze
    > sie skusze na DA 55-300 i przy tym zostane, nie bede narzekal na slabe
    > tele;) Czeste przekladanie stanie sie koniecznoscia, ale bede mial caly

    No i to jest dobra decyzja ;-)
    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2009-11-12 16:05:00
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

> [...]
    > ma testów, z których mogłoby wynikać, że jest gorszy/podobny/lepszy niż
    > DA AL II. Pierwsze opinie są takie, że jest gorszy. Trzeba poczekać na

    Ja mam oba (to znacyz żona ma k-xa ) i obmacałem oba obiektywy, Poza brakiem
    tulipana i quickshifta, optycznie to jest to samo. Fotografowałem te same
    obiekty moją kadyszką oboma obiektywami i nie widac żadnej różnicy, ani na
    krótkim ani na długim końcu. Oczywiścei nie mierzyłem MTF, ale cropy
    wyglądają identycznie i na brzegach i w środku.

    --
    Yogi(n)

  • 17. Data: 2009-11-12 16:11:34
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Vituniu" <v...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Gorszy, bo z plastykowym bagnetem, bez QS i nadrukowanej skali.
    > Optycznie podobno dokladnie to samo.

    Braku skali nie zauwazyłem, dodam że zamiast zielonego ma grafitowy pasek i
    brakuje mu tulipana. Ale cropy z obu wyglądają identycznie, myslę zatem że
    nie ma sensu go wymieniać na nic innego, no chyba, że np. na 24 mm o
    jasności 2,8 ;-)
    Ale kit pentaxowy jest naprawdę dobry. Może bokeh nie powala na kolana (tak
    choćby, jak M50 1,7) niemniej to całkiem fajne amatorskie szkiełko.
    Dokupienie DA55-300 w zasadzie rozwiązuje wszystkie dylematy - przynajmniej
    w wypadku mojego amatorskiego focenia. A do portretów i zabaw z bokehem i
    głębią ostrości wystarczy stałka za 200-250 zeta. Nie zapinałem jej jeszcze
    do k-xa, ale zapinałem manualne szkło 35 mm 2,0 i na pełnej dziurze było
    całkiem przyzwoicie.

    --
    Yogi(n)

  • 18. Data: 2009-11-12 17:09:54
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > A do portretów i zabaw z bokehem i głębią ostrości wystarczy stałka za
    > 200-250 zeta.

    A jaka konkretnie?

  • 19. Data: 2009-11-12 17:35:39
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 12 listopad (czwartek), gdy o godz. 0:01 *Norbert* napisał(a):

    > Co radzicie?

    Ja bym na Twoim miejscu pomyślał o Sigmie 70-300mm APO. Wiem, że chcesz
    szerzej niż 70mm, ale skoro chcesz jednak przekładać szkła i myślisz o
    55-300mm to pomyśl co się bardziej przyda i jaka różnica cen. Ja 70-300mm
    APO miałem z Pentaxem K100D i byłem zadowolony. Jak na taką cenę niezła
    jakość no i makro ma fajne, 200mm świetnie się nadaje do motyli, ważek itp.
    Tym 55-300mm z makro będzie już gorzej. A braku ogniskowych 55-70mm IMHO
    nie odczujesz, ale mogę się mylić ;).

    --
    Krasnal...

  • 20. Data: 2009-11-12 17:39:25
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    To był 12 listopad (czwartek), gdy o godz. 18:09 *Rabbit McCroolick*
    napisał(a):

    > A jaka konkretnie?

    Miałem Auto Revuenon 50mm f/1.4 za około 200zł z Allegro i świetnie się
    spisywał. Jest masa świetnych starych szkieł różnych firm.

    --
    Krasnal...