  • Data: 2009-11-16 19:00:40
    Temat: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Bartlomiej Lidke pisze:

    > osobiscie z lv zaczalem sie bawic niedawno, a w >90% przypadkow uzywam
    > zwyklego potwierdzenia ostrosci z korpusu bo jest to znacznie szybsze.
    > do tego jesli jestes bez statywu to wariant z LV robisz na zombie wiec
    > jesli do tego masz wiatr to wszystko sie trzesie i ciezko trafic tak:
    > http://img257.imageshack.us/img257/3931/sg200164.jpg

    a co z bardziej ruchomym obiektem jak człowiek który się rusza ;)

    > pamietaj jeszcze o kwestii regulacji BF/FF. w pierwszym korpusie
    > jaki mialem musialem dac na -10 (w skali -10 do +10).

    Z tego co mi logika mówi to BF/FF nie ma prawa występować na manualnym
    szkle ;)

    > reasumujac: z k100d spokojnie mozesz bawic sie manualnymi szklami
    > tylko ryzykujesz front i backfocusem (kup cos na ebay/allegro - jesli bedzie
    > nie tak to odsprzedaj

    Mam prawie nieśmiganego Heliosa i przejściówkę oraz pierścienie
    pośrednie. Śmiało mogę powiedzieć że w moim przypadku bez LV sens tego
    użytkowania jest znikomy. Wole już używać kita tym bardziej że lubię go
    przymykać oraz nie jestem maniakiem papierowej głębi ostrości.
    Użytkowanie czegoś z ogniskową poniżej 50 na m42 już w ogóle się mija z
    sensem, mamy prawie to samo co w kicie a pozbywamy się zoom i AF.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.