  • Data: 2009-11-17 16:26:50
    Temat: Re: Obiektyw do Pentaxa
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości
    news:hdu5n4$558$1@news.onet.pl...

    > Korekta w body jest to w stanie skorygować? Bo nie rozumiem tej
    > wypowiedzi:

    Prościej będzie podłożyć coś pod brzegi matówki, wystarczy najczęściej
    ułamek milimetra. Korekta w body dotyczy tego, co widzi AF względem tego co
    dostaje matryca. Tutaj mamy rozbieżność pomiędzy tym co widzi oko i matryca,
    powinno się zatem skorygować odległość matówki. A jesli korzystamy z
    potwierdzenia ostrości i jest ostro na zdjęciu przy potwierdzeniu, to
    korekta może dotyczyć wyłącznie matówki.

    > Myślałem że ta korekcja błędu BF/FF dotyczy tylko szkieł AF.
    > Przez te wszelkie problemy z AF w lustrach skłaniam się coraz bardziej do
    > systemu micro cztery trzecie.

    Bo w zasadzie masz rację, że AF/BF dotyczy automatu, ale zdarzyć sie może i
    w manualu - kiedy potwierdzenie ostrości wskazuje w momencie, gdy zdjęcie
    wychodzi nieostre. Ale najczęsciej zjawisko aż tak upierdliwe nie jest, żeby
    przeszkadzało robić dobre zdjęcia. Problem mają pstrykający papierowe GO
    superjasnymi szkłami na pełnych dziurach - i to najczęściej ci ze
    skłonnością do onanizmu sprzętowego ;-) Mnie nawet do głowy nie wpadło
    badanie BF/FF, bo i tak nie mam - poza stałkami, tak jasnych obiektywów, by
    sie tym przejmować. Zresztą pentax pozwala zrobić korektę we własnym
    zakresie, jak już kupię stałkę AF o świetle 1,4 to będę sie przejmował ;-)

    --
    Yogi(n)